Situacijos, kai kelyje išpila prakaitas: ką žinoti kelyje sutikus sunkiasvorę techniką

Pavasaris ir vasara – pats darbymetis ūkininkams. Tai – tuo pačiu metas, kai šalies keliuose, ypač regionuose, į gatves išvažiuoja daug sunkiasvorių žemės ūkio transporto priemonių: traktorių, kombainų. Deja, vis dar nepavyksta išvengti skaudžių eismo įvykių, kai lengvųjų automobilių vairuotojai susiduria su tokia technika, tinkamai neįvertinę visų aspektų.

Vis dar nepavyksta išvengti skaudžių eismo įvykių, kai lengvųjų automobilių vairuotojai susiduria su žemės ūkio transporto priemonėmis.<br>Lrytas.lt fotomontažas.
Vis dar nepavyksta išvengti skaudžių eismo įvykių, kai lengvųjų automobilių vairuotojai susiduria su žemės ūkio transporto priemonėmis.<br>Lrytas.lt fotomontažas.
Vis dar nepavyksta išvengti skaudžių eismo įvykių, kai lengvųjų automobilių vairuotojai susiduria su žemės ūkio transporto priemonėmis.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Vis dar nepavyksta išvengti skaudžių eismo įvykių, kai lengvųjų automobilių vairuotojai susiduria su žemės ūkio transporto priemonėmis.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
 S.Drevininkaitis.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
 S.Drevininkaitis.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Vis dar nepavyksta išvengti skaudžių eismo įvykių, kai lengvųjų automobilių vairuotojai susiduria su žemės ūkio transporto priemonėmis.<br>D.Umbraso nuotr.
Vis dar nepavyksta išvengti skaudžių eismo įvykių, kai lengvųjų automobilių vairuotojai susiduria su žemės ūkio transporto priemonėmis.<br>D.Umbraso nuotr.
Vis dar nepavyksta išvengti skaudžių eismo įvykių, kai lengvųjų automobilių vairuotojai susiduria su žemės ūkio transporto priemonėmis.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Vis dar nepavyksta išvengti skaudžių eismo įvykių, kai lengvųjų automobilių vairuotojai susiduria su žemės ūkio transporto priemonėmis.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Vis dar nepavyksta išvengti skaudžių eismo įvykių, kai lengvųjų automobilių vairuotojai susiduria su žemės ūkio transporto priemonėmis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vis dar nepavyksta išvengti skaudžių eismo įvykių, kai lengvųjų automobilių vairuotojai susiduria su žemės ūkio transporto priemonėmis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vis dar nepavyksta išvengti skaudžių eismo įvykių, kai lengvųjų automobilių vairuotojai susiduria su žemės ūkio transporto priemonėmis.<br>P.Mantauto nuotr.
Vis dar nepavyksta išvengti skaudžių eismo įvykių, kai lengvųjų automobilių vairuotojai susiduria su žemės ūkio transporto priemonėmis.<br>P.Mantauto nuotr.
Vis dar nepavyksta išvengti skaudžių eismo įvykių, kai lengvųjų automobilių vairuotojai susiduria su žemės ūkio transporto priemonėmis.<br>P.Mantauto nuotr.
Vis dar nepavyksta išvengti skaudžių eismo įvykių, kai lengvųjų automobilių vairuotojai susiduria su žemės ūkio transporto priemonėmis.<br>P.Mantauto nuotr.
Vis dar nepavyksta išvengti skaudžių eismo įvykių, kai lengvųjų automobilių vairuotojai susiduria su žemės ūkio transporto priemonėmis.<br>D.Umbraso nuotr.
Vis dar nepavyksta išvengti skaudžių eismo įvykių, kai lengvųjų automobilių vairuotojai susiduria su žemės ūkio transporto priemonėmis.<br>D.Umbraso nuotr.
Vis dar nepavyksta išvengti skaudžių eismo įvykių, kai lengvųjų automobilių vairuotojai susiduria su žemės ūkio transporto priemonėmis.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Vis dar nepavyksta išvengti skaudžių eismo įvykių, kai lengvųjų automobilių vairuotojai susiduria su žemės ūkio transporto priemonėmis.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Vis dar nepavyksta išvengti skaudžių eismo įvykių, kai lengvųjų automobilių vairuotojai susiduria su žemės ūkio transporto priemonėmis.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Vis dar nepavyksta išvengti skaudžių eismo įvykių, kai lengvųjų automobilių vairuotojai susiduria su žemės ūkio transporto priemonėmis.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Vis dar nepavyksta išvengti skaudžių eismo įvykių, kai lengvųjų automobilių vairuotojai susiduria su žemės ūkio transporto priemonėmis.<br>D.Umbraso nuotr.
Vis dar nepavyksta išvengti skaudžių eismo įvykių, kai lengvųjų automobilių vairuotojai susiduria su žemės ūkio transporto priemonėmis.<br>D.Umbraso nuotr.
Vis dar nepavyksta išvengti skaudžių eismo įvykių, kai lengvųjų automobilių vairuotojai susiduria su žemės ūkio transporto priemonėmis.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Vis dar nepavyksta išvengti skaudžių eismo įvykių, kai lengvųjų automobilių vairuotojai susiduria su žemės ūkio transporto priemonėmis.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Vis dar nepavyksta išvengti skaudžių eismo įvykių, kai lengvųjų automobilių vairuotojai susiduria su žemės ūkio transporto priemonėmis.<br>D.Umbraso nuotr.
Vis dar nepavyksta išvengti skaudžių eismo įvykių, kai lengvųjų automobilių vairuotojai susiduria su žemės ūkio transporto priemonėmis.<br>D.Umbraso nuotr.
Daugiau nuotraukų (14)

Lrytas.lt

Jun 2, 2020, 8:18 AM, atnaujinta Jun 2, 2020, 8:19 AM

Praėjusią savaitę Lietuvos kelių policijos tarnyba informavo apie skaudų įvykį Radviliškio rajone, Liutkiškių kaime. Čia automobilio vairuotojas, lenkdamas iš dešinės traktorių, partrenkė šalikelėje buvusį žmogų. Avarijos metu nukentėjo 43 metų vyras.

Avarijų, į kurias patenka sunkiasvorė technika, pasitaiko reguliariai.

Vienos dažniausiai pasitaikančių būna tos, kurių metu lengvųjų automobilių vairuotojai nepasirenka saugaus važiavimo greičio, neįvertina atstumo tarp transporto priemonių, nemato prieš traktorių važiuojančių transporto priemonių ar lenkia šią techniką tuomet, kai tai daryti draudžiama.

Traktorininkus supranta vilkikų vairuotojai

28-erių Saulius Drevininkaitis, ūkininkaujantis Šakių rajone traktoriaus vairą sukiojantis jau ilgiau kaip dešimtmetį, sako, jog persėdus iš lengvojo automobilio į sunkiasvorę techniką tenka perkrauti vairavimo įgūdžius. Ne mažiau svarbu prieš leidžiantis į kelią traktorių tinkamai paruošti.

„Visi transporto priemonių vairuotojai turėtų tinkamai įvertinti sunkiasvorės žemės ūkio transporto priemonės gabaritus. Esu vairavęs didžiulį traktorių su medienos smulkintuvu. Tokios technikos plotis – 3,1 m., taigi traktorius užimdavo visą eismo juostą. Kelyje vairuotojams reikia labai atidžiai įvertinti traktorių gabaritus. Važiuojant su sėjamąja plotis siekia net 4 metrus, todėl pražiopsosi – atsidursi griovyje arba, neduok Dieve, trenksiesi į transporto priemonę“, – perspėjo jaunasis ūkininkas.

Deja, nelaimingų situacijų kelyje nepavyko išvengti ir jam pačiam, tiesa, ne dėl jo kaltės.

„Prieš septynerius metus važiavau į laukus su trąšų barstytuvu. Už manęs buvo automobilių kolona, iš anksto ir laiku rodžiau posūkį, o jį atlikdamas pamačiau, kad į mane rėžiasi lengvasis automobilis. Šio automobilio vairuotojas tiesiog palindo po maišytuvu.

Nors iš anksto rodžiau posūkį, bet nesupratau, kodėl mane sumąstė lenkti... Viskas baigėsi laimingai, vairuotojas liko sveikas, atvažiavo policija ir buvo užfiksuotas eismo įvykis, tačiau tokios situacijos yra labai pavojingos“, – tvirtina S.Drevininkaitis.

Tiek lengvųjų automobilių vairuotojai, tiek sunkiasvorės technikos, pasak ūkininko, dar atidesni turėtų būti tuomet, kai traktorius važiuoja su priekabomis.

„Tuomet stabdymo kelias pailgėja ir turi būti dar atidesnis. Jei veži grūdus su dviem priekabomis, tavo transporto priemonė ilgesnė nei vilkiko. Važiuojant prikrautomis priekabomis užtektų krustelti vairą ir jau galinio vaizdo veidrodėlyje pamatysi „gyvatę“ – vingiuojančias po kelią priekabas. Net šiurpas gali nukrėsti, padarius neatidų judesį. Tuomet posūkį turi daryti iš anksto, perspėti kitus vairuotojus, kad suksi“, – portalui lrytas.lt kalbėjo S.Drevininkaitis.

Pašnekovo teigimu, tiek lengvųjų automobilių vairuotojų, tiek sunkiasvorės technikos kelyje pasitaiko visokių – ir supratingų, ir neišmanančių Kelių eismo taisyklių (KET) ar sunkiasvorės technikos specifikos.

„Pats matau, kaip kai kurie traktorininkai į gatves išvažiuoja su techniškai netvarkingomis transporto priemonėmis, be šviečiančių žibintų, su neveikiančiais įspėjamaisiais švyturėliais. Ypač tai pastebima kalbant apie senesnius traktorius. Kai kurie traktorininkai nežiūri į veidrodėlius, nepastebi iš paskos važiuojančių automobilių kolonos.

Aš pats stengiuosi kelyje būti mandagus, jei susidaro didelė eilė ir mano greitis yra per lėtas – praleidžiu automobilius. Galiu pasakyti, kad mandagiausi vairuotojai yra tie, kurie vairuoja sunkvežimius – jie visada padėkoja, jei kelyje praleidi, matyt, supranta, kaip sunku vairuoti sunkiasvorę techniką“, – kalbėjo S.Drevininkaitis.

Jaunasis ūkininkas reguliariai tikrina traktoriaus būklę, atlieka techninę apžiūrą: „Traktoriuje privalo veikti švyturėliai – per techninę apžiūrą tai patikrina. O ir aš pats kiekvieną pavasarį, po žiemos darbų patikrinu, ar šviečia visos lemputės, ar traktorius yra paruoštas išvažiuoti į kelią.“

Siūlo visuomet turėti veiksmų planą

Saugaus vairavimo mokytojas Darius Kanapinskas primena, kad pagal KET traktoriaus maksimalus greitis yra 50 km/val.

„Kartais tenka matyti, kad jie įsibėgėja greičiau, bet jei važiuoja su žemės ūkio technika ar prikrautomis priekabomis, tokio greičio nepasiekia. Tuomet visiems iš paskos važiuojančių automobilių vairuotojams, privažiavus prie tokios žemės ūkio transporto priemonės, reikėtų iš anksto numatyti veiksmų planą.

Žemės ūkio transporto priemonės, traktoriai – gerokai didesnių gabaritų nei lengvųjų automobilių. Pats traktorininkas visuomet geriau jaučia tuos gabaritus nei mes, lengvųjų automobilių vairuotojai. Be to, dėl plačios žemės ūkio technikos ne visuomet matome prieš traktorių esančio eismo, todėl visa tai būtina labai atidžiai įvertinti, kai norime lenkti.

Nors KET numato, kad transporto priemonių žibintai turi būti švarūs, tačiau kartais jie gali būti ir užteršti, prastai šviečiantys, todėl lengvųjų automobilių vairuotojai turėtų įsitikinti, ar traktorių vairuotojai nežada sukti iš kelio. Naujose transporto priemonėse gabaritai būna pažymėti ir oranžiniais švyturėliais, todėl vairuotojai turėtų jų nesumaišyti su posūkio signalu“, – patarė D.Kanapinskas.

KET numato prievolę kur kas lėčiau už leidžiamą greitį važiuojančiam vairuotojui praleisti paskui jį greičiau važiuojančias transporto priemones, pasitraukus kuo labiau į dešinę.

„Nors, žinoma, situacija keičiasi į gera, vairuotojai tampa supratingesni kitiems eismo dalyviams, vis dažniau pasislenka, praleidžia kitus vairuotojus, tačiau kelyje esu sutikęs ne vieną traktorininką, kuris nė per nago juodimą nepasislinks ir nepraleis kitų transporto priemonių.

Traktorininkas turėtų ir palengvinti lenkimą, pasitraukti kuo arčiau dešiniojo krašto ir nedidinti savo greičio lenkimo metu. Visiems svarbu stengtis kelyje suprasti vienas kitą“, – portalui lrytas.lt kalbėjo D.Kanapinskas.

KET aiškiai nurodo ir eismo tvarką gyvenamojoje zonoje. Čia draudžiama palikti stovėti didesnės kaip 3,5 tonos didžiausios leidžiamosios masės krovininius automobilius, daugiau kaip 12 sėdimų vietų autobusus, taip pat ir traktorius, savaeiges mašinas ir jų priekabas. Palikus traktorių stovėti siaurose gyvenvietėse, eismas kitiems vairuotojams taptų dar labiau komplikuotas.

Be to, kaip numato KET, traktorių vairuotojams draudžiama važiuoti veja, šaligatviu, pėsčiųjų bei dviračių takais, dviračių juosta, išskyrus tuos atvejus, kai užvažiuoti ant šaligatvio krašto leidžia stovėjimo būdą nurodantys kelio ženklai, o dviračių takas ar dviračių juosta pažymėti 1.14 horizontaliojo ženklinimo linija.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.