Kelionė elektromobiliu po Lietuvą: vieniems stresas, kitiems – naujas malonumas

Lietuvos keliuose atsiranda vis daugiau elektromobilių. Šiuo metu po Lietuvą išdėstyta net apie 360 elektromobilių įkrovimo stotelių, todėl elektromobilių entuziastai tvirtina, kad po Lietuvą su šia transporto priemone galima keliauti, aišku, laikantis tam tikrų taisyklių. Nacionalinės turizmo skatinimo agentūros „Keliauk Lietuvoje“ atstovė atskleidė, kokie regionai jau išskėtę rankas laukia elektromobilių vairuotojų.

Šiuo metu po Lietuvą išdėstyta net apie 360 elektromobilių įkrovimo stotelių, todėl elektromobilių entuziastai tvirtina, kad po Lietuvą su šia transporto priemone galima keliauti, aišku, laikantis tam tikrų taisyklių.<br>lrytas.lt fotomontažas
Šiuo metu po Lietuvą išdėstyta net apie 360 elektromobilių įkrovimo stotelių, todėl elektromobilių entuziastai tvirtina, kad po Lietuvą su šia transporto priemone galima keliauti, aišku, laikantis tam tikrų taisyklių.<br>lrytas.lt fotomontažas
Šiuo metu po Lietuvą išdėstyta net apie 360 elektromobilių įkrovimo stotelių, todėl elektromobilių entuziastai tvirtina, kad po Lietuvą su šia transporto priemone galima keliauti, aišku, laikantis tam tikrų taisyklių.<br>T.Bauro nuotr.
Šiuo metu po Lietuvą išdėstyta net apie 360 elektromobilių įkrovimo stotelių, todėl elektromobilių entuziastai tvirtina, kad po Lietuvą su šia transporto priemone galima keliauti, aišku, laikantis tam tikrų taisyklių.<br>T.Bauro nuotr.
Šiuo metu po Lietuvą išdėstyta net apie 360 elektromobilių įkrovimo stotelių, todėl elektromobilių entuziastai tvirtina, kad po Lietuvą su šia transporto priemone galima keliauti, aišku, laikantis tam tikrų taisyklių.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Šiuo metu po Lietuvą išdėstyta net apie 360 elektromobilių įkrovimo stotelių, todėl elektromobilių entuziastai tvirtina, kad po Lietuvą su šia transporto priemone galima keliauti, aišku, laikantis tam tikrų taisyklių.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Šiuo metu po Lietuvą išdėstyta net apie 360 elektromobilių įkrovimo stotelių, todėl elektromobilių entuziastai tvirtina, kad po Lietuvą su šia transporto priemone galima keliauti, aišku, laikantis tam tikrų taisyklių.<br>V.Skaraičio nuotr.
Šiuo metu po Lietuvą išdėstyta net apie 360 elektromobilių įkrovimo stotelių, todėl elektromobilių entuziastai tvirtina, kad po Lietuvą su šia transporto priemone galima keliauti, aišku, laikantis tam tikrų taisyklių.<br>V.Skaraičio nuotr.
Šiuo metu po Lietuvą išdėstyta net apie 360 elektromobilių įkrovimo stotelių, todėl elektromobilių entuziastai tvirtina, kad po Lietuvą su šia transporto priemone galima keliauti, aišku, laikantis tam tikrų taisyklių.<br>I.Gelūno nuotr.
Šiuo metu po Lietuvą išdėstyta net apie 360 elektromobilių įkrovimo stotelių, todėl elektromobilių entuziastai tvirtina, kad po Lietuvą su šia transporto priemone galima keliauti, aišku, laikantis tam tikrų taisyklių.<br>I.Gelūno nuotr.
Šiuo metu po Lietuvą išdėstyta net apie 360 elektromobilių įkrovimo stotelių, todėl elektromobilių entuziastai tvirtina, kad po Lietuvą su šia transporto priemone galima keliauti, aišku, laikantis tam tikrų taisyklių.<br>M.Patašiaus nuotr.
Šiuo metu po Lietuvą išdėstyta net apie 360 elektromobilių įkrovimo stotelių, todėl elektromobilių entuziastai tvirtina, kad po Lietuvą su šia transporto priemone galima keliauti, aišku, laikantis tam tikrų taisyklių.<br>M.Patašiaus nuotr.
Šiuo metu po Lietuvą išdėstyta net apie 360 elektromobilių įkrovimo stotelių, todėl elektromobilių entuziastai tvirtina, kad po Lietuvą su šia transporto priemone galima keliauti, aišku, laikantis tam tikrų taisyklių.<br>M.Patašiaus nuotr.
Šiuo metu po Lietuvą išdėstyta net apie 360 elektromobilių įkrovimo stotelių, todėl elektromobilių entuziastai tvirtina, kad po Lietuvą su šia transporto priemone galima keliauti, aišku, laikantis tam tikrų taisyklių.<br>M.Patašiaus nuotr.
Šiuo metu po Lietuvą išdėstyta net apie 360 elektromobilių įkrovimo stotelių, todėl elektromobilių entuziastai tvirtina, kad po Lietuvą su šia transporto priemone galima keliauti, aišku, laikantis tam tikrų taisyklių.<br>V.Balkūno nuotr.
Šiuo metu po Lietuvą išdėstyta net apie 360 elektromobilių įkrovimo stotelių, todėl elektromobilių entuziastai tvirtina, kad po Lietuvą su šia transporto priemone galima keliauti, aišku, laikantis tam tikrų taisyklių.<br>V.Balkūno nuotr.
Šiuo metu po Lietuvą išdėstyta net apie 360 elektromobilių įkrovimo stotelių, todėl elektromobilių entuziastai tvirtina, kad po Lietuvą su šia transporto priemone galima keliauti, aišku, laikantis tam tikrų taisyklių.<br>V.Balkūno nuotr.
Šiuo metu po Lietuvą išdėstyta net apie 360 elektromobilių įkrovimo stotelių, todėl elektromobilių entuziastai tvirtina, kad po Lietuvą su šia transporto priemone galima keliauti, aišku, laikantis tam tikrų taisyklių.<br>V.Balkūno nuotr.
Šiuo metu po Lietuvą išdėstyta net apie 360 elektromobilių įkrovimo stotelių, todėl elektromobilių entuziastai tvirtina, kad po Lietuvą su šia transporto priemone galima keliauti, aišku, laikantis tam tikrų taisyklių.<br>M.Patašiaus nuotr.
Šiuo metu po Lietuvą išdėstyta net apie 360 elektromobilių įkrovimo stotelių, todėl elektromobilių entuziastai tvirtina, kad po Lietuvą su šia transporto priemone galima keliauti, aišku, laikantis tam tikrų taisyklių.<br>M.Patašiaus nuotr.
Šiuo metu po Lietuvą išdėstyta net apie 360 elektromobilių įkrovimo stotelių, todėl elektromobilių entuziastai tvirtina, kad po Lietuvą su šia transporto priemone galima keliauti, aišku, laikantis tam tikrų taisyklių.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Šiuo metu po Lietuvą išdėstyta net apie 360 elektromobilių įkrovimo stotelių, todėl elektromobilių entuziastai tvirtina, kad po Lietuvą su šia transporto priemone galima keliauti, aišku, laikantis tam tikrų taisyklių.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Šiuo metu po Lietuvą išdėstyta net apie 360 elektromobilių įkrovimo stotelių, todėl elektromobilių entuziastai tvirtina, kad po Lietuvą su šia transporto priemone galima keliauti, aišku, laikantis tam tikrų taisyklių.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Šiuo metu po Lietuvą išdėstyta net apie 360 elektromobilių įkrovimo stotelių, todėl elektromobilių entuziastai tvirtina, kad po Lietuvą su šia transporto priemone galima keliauti, aišku, laikantis tam tikrų taisyklių.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Šiuo metu po Lietuvą išdėstyta net apie 360 elektromobilių įkrovimo stotelių, todėl elektromobilių entuziastai tvirtina, kad po Lietuvą su šia transporto priemone galima keliauti, aišku, laikantis tam tikrų taisyklių.<br>M.Patašiaus nuotr.
Šiuo metu po Lietuvą išdėstyta net apie 360 elektromobilių įkrovimo stotelių, todėl elektromobilių entuziastai tvirtina, kad po Lietuvą su šia transporto priemone galima keliauti, aišku, laikantis tam tikrų taisyklių.<br>M.Patašiaus nuotr.
Šiuo metu po Lietuvą išdėstyta net apie 360 elektromobilių įkrovimo stotelių, todėl elektromobilių entuziastai tvirtina, kad po Lietuvą su šia transporto priemone galima keliauti, aišku, laikantis tam tikrų taisyklių.<br>M.Patašiaus nuotr.
Šiuo metu po Lietuvą išdėstyta net apie 360 elektromobilių įkrovimo stotelių, todėl elektromobilių entuziastai tvirtina, kad po Lietuvą su šia transporto priemone galima keliauti, aišku, laikantis tam tikrų taisyklių.<br>M.Patašiaus nuotr.
Šiuo metu po Lietuvą išdėstyta net apie 360 elektromobilių įkrovimo stotelių, todėl elektromobilių entuziastai tvirtina, kad po Lietuvą su šia transporto priemone galima keliauti, aišku, laikantis tam tikrų taisyklių.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Šiuo metu po Lietuvą išdėstyta net apie 360 elektromobilių įkrovimo stotelių, todėl elektromobilių entuziastai tvirtina, kad po Lietuvą su šia transporto priemone galima keliauti, aišku, laikantis tam tikrų taisyklių.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Šiuo metu po Lietuvą išdėstyta net apie 360 elektromobilių įkrovimo stotelių, todėl elektromobilių entuziastai tvirtina, kad po Lietuvą su šia transporto priemone galima keliauti, aišku, laikantis tam tikrų taisyklių.<br>M.Patašiaus nuotr.
Šiuo metu po Lietuvą išdėstyta net apie 360 elektromobilių įkrovimo stotelių, todėl elektromobilių entuziastai tvirtina, kad po Lietuvą su šia transporto priemone galima keliauti, aišku, laikantis tam tikrų taisyklių.<br>M.Patašiaus nuotr.
Šiuo metu po Lietuvą išdėstyta net apie 360 elektromobilių įkrovimo stotelių, todėl elektromobilių entuziastai tvirtina, kad po Lietuvą su šia transporto priemone galima keliauti, aišku, laikantis tam tikrų taisyklių.<br>D.Umbraso nuotr.
Šiuo metu po Lietuvą išdėstyta net apie 360 elektromobilių įkrovimo stotelių, todėl elektromobilių entuziastai tvirtina, kad po Lietuvą su šia transporto priemone galima keliauti, aišku, laikantis tam tikrų taisyklių.<br>D.Umbraso nuotr.
Šiuo metu po Lietuvą išdėstyta net apie 360 elektromobilių įkrovimo stotelių, todėl elektromobilių entuziastai tvirtina, kad po Lietuvą su šia transporto priemone galima keliauti, aišku, laikantis tam tikrų taisyklių.<br>T.Bauro nuotr.
Šiuo metu po Lietuvą išdėstyta net apie 360 elektromobilių įkrovimo stotelių, todėl elektromobilių entuziastai tvirtina, kad po Lietuvą su šia transporto priemone galima keliauti, aišku, laikantis tam tikrų taisyklių.<br>T.Bauro nuotr.
Šiuo metu po Lietuvą išdėstyta net apie 360 elektromobilių įkrovimo stotelių, todėl elektromobilių entuziastai tvirtina, kad po Lietuvą su šia transporto priemone galima keliauti, aišku, laikantis tam tikrų taisyklių.<br>T.Bauro nuotr.
Šiuo metu po Lietuvą išdėstyta net apie 360 elektromobilių įkrovimo stotelių, todėl elektromobilių entuziastai tvirtina, kad po Lietuvą su šia transporto priemone galima keliauti, aišku, laikantis tam tikrų taisyklių.<br>T.Bauro nuotr.
Šiuo metu po Lietuvą išdėstyta net apie 360 elektromobilių įkrovimo stotelių, todėl elektromobilių entuziastai tvirtina, kad po Lietuvą su šia transporto priemone galima keliauti, aišku, laikantis tam tikrų taisyklių.<br>T.Bauro nuotr.
Šiuo metu po Lietuvą išdėstyta net apie 360 elektromobilių įkrovimo stotelių, todėl elektromobilių entuziastai tvirtina, kad po Lietuvą su šia transporto priemone galima keliauti, aišku, laikantis tam tikrų taisyklių.<br>T.Bauro nuotr.
Šiuo metu po Lietuvą išdėstyta net apie 360 elektromobilių įkrovimo stotelių, todėl elektromobilių entuziastai tvirtina, kad po Lietuvą su šia transporto priemone galima keliauti, aišku, laikantis tam tikrų taisyklių.<br>M.Patašiaus nuotr.
Šiuo metu po Lietuvą išdėstyta net apie 360 elektromobilių įkrovimo stotelių, todėl elektromobilių entuziastai tvirtina, kad po Lietuvą su šia transporto priemone galima keliauti, aišku, laikantis tam tikrų taisyklių.<br>M.Patašiaus nuotr.
Šiuo metu po Lietuvą išdėstyta net apie 360 elektromobilių įkrovimo stotelių, todėl elektromobilių entuziastai tvirtina, kad po Lietuvą su šia transporto priemone galima keliauti, aišku, laikantis tam tikrų taisyklių.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Šiuo metu po Lietuvą išdėstyta net apie 360 elektromobilių įkrovimo stotelių, todėl elektromobilių entuziastai tvirtina, kad po Lietuvą su šia transporto priemone galima keliauti, aišku, laikantis tam tikrų taisyklių.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Šiuo metu po Lietuvą išdėstyta net apie 360 elektromobilių įkrovimo stotelių, todėl elektromobilių entuziastai tvirtina, kad po Lietuvą su šia transporto priemone galima keliauti, aišku, laikantis tam tikrų taisyklių.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Šiuo metu po Lietuvą išdėstyta net apie 360 elektromobilių įkrovimo stotelių, todėl elektromobilių entuziastai tvirtina, kad po Lietuvą su šia transporto priemone galima keliauti, aišku, laikantis tam tikrų taisyklių.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (23)

Lrytas.lt

Jun 12, 2021, 5:41 PM, atnaujinta Jun 12, 2021, 5:41 PM

Viską reikia planuoti

Žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius Vitoldas Milius minėjo, kad po Lietuvą jau galima keliauti elektromobiliu. Mūsų šalis yra maža ir joje išplėtotas stotelių įkrovimo tinklas. Pasak pašnekovo, ruošiantis keliauti elektromobiliu reikia planuoti kelionę – ekspromtu leistis į kelionę negali. Elektromobilius turintiems vairuotojams reikėtų žinoti, kur važiuos, kiek kilometrų įveiks ir ką darys.

Pavyzdžiui, vairuotojai, turintys vidaus degimo automobilius, visada ras vietą, kur gali įsipilti degalų, arba kažkas galės jiems atvežti kanistrą degalų. Elektromobilių vairuotojams to padaryti nepavyks.

Lyginant elektromobilių įkrovimo stoteles su degalinių infrastruktūra – ji nėra taip išplėtota. Be to, įkrovimo stotelės ne visada sklandžiai veikia. V.Milius pasakojo, kad vienas jo draugas atvažiavo į Palangą ir pamatė, kad įkrovimo stotelė sugedusi.

Aišku, Palangoje, netoli „Lidl“ parduotuvės, buvo antra stotelė, todėl ten pavyko įkrauti transporto priemonę. Pasak pašnekovo, draugui pasisekė, nes tuo metu buvo diena. Jei būtų naktis – negalėtų įkrauti elektromobilio, nes parduotuvės naktį išjungia įkrovimo stoteles.

V.Milius pataria visada turėti laiko rezervą, jei netyčia nutiktų panašūs atvejai kaip jo draugui. Anot pašnekovo, svarbu iš anksto sužinoti, ar tos įkrovimo stotelės tikrai veikia. Taip pat V.Milius pabrėžė, kad elektromobilių stotelės statomos tik prie „Lidl“ parduotuvių.

„Paprastoje degalinėje greitai įsipili degalų į baką, o turint elektromobilį – gali tekti ir palaukti, nes įkrovimo stotelė gali būti užimta dėl didelio automobilių srauto. Tai gali užtrukti apie valandą, tuo metu galėtum nuvažiuoti apie 100 km“, – naujienų portalui lrytas.lt tvirtino V.Milius.

Anot pašnekovo, laiko planavimą gali pagelbėti įvairios programėlės, kurios rodo, kur yra įkrovimo stotelės ir ar jos yra užimtos. Informacijos apie keliavimą elektromobiliais galima rasti ir elektromobilių vairuotojų bendruomenių grupėse.

Elektromobiliais prekiaujančios bendrovės „Deals on Wheels“ direktorius Laurynas Boguševičius taip pat tvirtina, kad norint keliauti šiais laikais su elektromobiliu – reikia viską suplanuoti: jei atvykus prie įkrovimo stotelės ji neveiks, žmogų ištiks šokas.

„Aišku, infrastruktūra galėtų būti geresnė, nes dabar važiuojant turi ieškoti vietos, kur būtų dvi stotelės, nes ne visos jos veikia. Jeigu būtų padidintas įkrovimo stotelių skaičius ir jos būtų labiau prižiūrimos, po Lietuvą elektromobiliu keliauti būtų lengviau“, – komentavo L.Boguševičius.

„Peugeot“ importuotojo atstovas Lietuvoje Vitalijus Eidimtas minėjo, kad elektromobiliu pradėjo važinėti prieš mėnesį, todėl dabar, važiuodamas iš vienos vietos į kitą, susiduria su įvairiomis naujovėmis. Pavyzdžiui, dabar Vitalijaus vaikai kelionės metu, kol kraunasi transporto priemonė, leidžia aitvarus: „Niekada iki šiol vaikai kelionės metu nežaisdavo su aitvarais“.

Šis sustojimas į V.Eidimto gyvenimą atneša daugiau džiaugsmo. Pašnekovas teigė, kad vis labiau įsimyli elektromobilį, tačiau dar nesijaučia tausojantis gamtą.

„Aišku, kelionė prailgsta. Pavyzdžiui, anksčiau nuo Vilniaus iki Klaipėdos nuvažiuodavau per tris valandas, o dabar per keturias su puse valandos.

Kalbant apie keliones po visą Lietuvą, tenka jas planuoti ir žiūrėti, ar tam tikros įkrovimo vietos yra numatytame maršrute“, – naujienų portalui lrytas.lt kalbėjo „Peugeot“ importuotojo atstovas Lietuvoje.

V.Eidimtas pasakojo, kad važiuojant į Ignaliną, kaip ir V.Miliaus draugui, teko susidurti su neveikiančia įkrovimo stotele: „Juk nenueisi iki degalinės su akumuliatoriumi ir nepripilsi elektros, todėl tenka važiuoti kitu maršrutu ir ieškoti stotelės“.

Pasak pašnekovo, jei klimato kaitos programa įpareigotų visas savivaldybes pastatyti bent po vieną įkrovimo stotelę, tai jų tinklas prasiplėstų. V.Eidimtas minėjo, kad važiuodamas buvo pasiekęs ribą, kai indikatorius nerodė, kiek yra elektros transporto priemonėje, bet kažkaip sugebėjo dar 30 km nuvažiuoti.

„Teko girdėti iš kolegų, kad jiems buvo išsikrovęs elektromobilis, todėl teko kviesti autovežį ir vežti iki įkrovimo stotelės. Kai kuriems pritrūko vos kilometro...“ – tvirtino V.Eidimtas.

Svarbūs keli dalykai

V.Milius atskleidė, kad elektromobilio nuvažiuojamas atstumas priklauso nuo baterijos dydžio, greičio, oro temperatūros. Pasak pašnekovo, kelionė elektromobiliu yra „tiksliukų sportas“.

Kai kurie vairuotojai mano, kad galės sodyboje įkrauti elektromobilį kaip mobilųjį telefoną. Bet tai užtruks labai ilgai ir, jei neužteks elektros galingumo, išmuš visus saugiklius.

„Dar reikėtų pasitikslinti, ar tai yra lėto ar greito įkrovimo vieta. Taip pat reikėtų žiūrėti, ar įkrovimo vietos prieinamos visiems. Kai kurios vietos būna privačios ir ne visada ten gali pasikrauti transporto priemonę. Reikėtų planuoti įkrauti automobilį tose stotelėse, kurios yra oficialiai prieinamos visiems“, – naujienų portalui lrytas.lt sakė V.Milius.

Europą, Šiaurės Ameriką bei kitus pasaulio žemynus automobiliais išmaišęs žurnalistas tvirtino, kad su dauguma elektromobilių važiuojant nuo Vilniaus link pajūrio įprastu greičiu reikės vieną kartą sustoti neilgam įkrovimui. Taip pat pašnekovas pabrėžė, jog elektromobilio įkrovimas yra „laiko vagis“, todėl būtų gerai ieškoti stotelės, kur kažkas yra, pavyzdžiui, kavinė. Kitu atveju – turi sėdėti automobilyje ir laukti.

Be kita ko, V.Milius pabrėžė, kad reikėtų žinoti, kur elektromobilių stotelės yra mokamos, o kur nemokamos. Anot pašnekovo, mokamose aikštelėse elektros kaina yra didelė – brangiau nei įkraunant namuose.

L.Boguševičius pajuokavo, kad lietuviai mėgsta dalykus, kurie dalijami nemokamai, todėl ten, kur stotelės yra nemokamos, tenka kažkiek laiko ir lukterėti.

Pigu, bet reikia viską apgalvoti

V.Miliui dar neteko važiuojant su elektromobiliu sustoti pusiaukelėje. Tačiau vieną dieną žurnalo vyriausiasis redaktorius neįkrovė elektromobilio prie namų, nes apskaičiavo, jog jam užteks nuvažiuoti iki biuro ir atgal.

Po kažkiek laiko jam paskambino draugai ir pakvietė nuvažiuoti į Trakus papietauti, tačiau to padaryti negalėjo, nes pastebėjo, kad jam užteks nuvažiuoti tik iki Trakų, o atgal grįžti jau nesugebės.

Tuo metu L.Boguševičius atskleidė, kad vienas jų klientas nukeliavo su elektromobiliu į Vengriją, o kelionė jam visai nieko nekainavo. Pasak pašnekovo, jei elektromobilis pusiaukelėje užgęsta, nereikėtų jo tempti, o geriau iškviesti autovežį.

V.Eidimtas minėjo, kad keliaujant su elektromobiliu neišleidžia pinigų degalams, bet susiduria su įkrovimo stotelių trūkumu: „Jei ten, kur yra kolonėlės, sustatytų įkrovimo stoteles, tai nejausčiau jokio diskomforto, bet artimiausiu metu to nebus. Dabar turiu susidėlioti savo maršrutą taip, kad tam tikroje vietoje papildomai įkraučiau elektromobilį“.

„Peugeot“ importuotojo atstovas Lietuvoje pastebėjo, kad automagistralėse daugiausia įkrovimo stotelių yra nemokamos, todėl mokamomis naudojosi tik 2-3 kartus.

„Kiek žinau, tos nemokamos įkrovimo stotelės pastatytos už Europos lėšas ir jos turi nemokamai leisti krautis tam tikrą laikotarpį. Aišku, nedaug čia ir liko laiko, nes netrukus visos tos stotelės apmokestintos“, – naujienų portalui lrytas.lt pabrėžė V.Eidimtas.

Pajūris laukia elektromobilių vairuotojų

Žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius mano, kad geriausia keliauti su elektromobiliu į pajūrį, nes ten yra gan geras įkrovimo stotelių tinklas. Keliaujant į kitas vietoves vieną ar kelias įkrovimo stoteles galima rasti miesteliuose, miestuose arba automagistralėse.

Pasak L.Boguševičiaus, dabar Klaipėdoje yra tik pora įkrovimo stotelių, kurių šiuo metu kol kas užtenka, tačiau jei elektromobilių pardavimai padidės – prie jų susidarys ilgos eilės.

Pašnekovas teigė, kad atsakingiems asmenims reikėtų pastatyti daugiau įkrovimo stotelių greitkelyje Vilnius-Panevėžys ir automagistralėje Vilnius-Klaipėda. Pašnekovas mano, kad užmiesčio keliuose irgi reikėtų padidinti stotelių skaičių, nes jų kiekis ten yra labai mažas, o jos turėtų būti bent kas 50 km.

Anot V.Eidimto, daugiausia įkrovimo stotelių yra Vilniuje, Klaipėdoje, Palangoje, greitkeliuose ir automagistralėse.

„Planuojame su šeima keliauti į Birštoną, todėl teks pagalvoti, pasižiūrėti per specialias programėles, kiek užtruks krauti elektromobilį tam tikrose vietovėse“, – naujienų portalui lrytas.lt teigė V.Eidimtas.

Nacionalinės turizmo skatinimo agentūros „Keliauk Lietuvoje“ turinio projektų vadovė Snieguolė Valiaugaitė minėjo, kad elektromobilių įkrovimo stotelių ir apskritai ekologiško transporto tinklas vis plečiasi po visą Lietuvą – tiek šalies sostinėje, tiek didesniuose miestuose. Tačiau dabar turbūt pats aktualiausias klausimas, kur galima nuvykti atostogų, ypač norint keliauti ekologiškai.

Vertinant tokį keliautojų poreikį, Lietuvos kurortai ir kurortinės teritorijos jau kurį laiką intensyviai atsinaujina ir kuria infrastruktūrą elektromobiliams.

Trakų savivaldybė šiuo metu yra pasitvirtinusi net „Darnaus judumo planą“, kuriuo bus siekiama artimiausiais metais įrengti dar keletą įkrovimo stotelių.

Trakuose yra 3 nemokamos įkrovimo stotelės, kurios galvojant apie turistus įrengtos tikrai patogiose vietose, praktiškai šalia apžvalgos aikštelės prieš salos pilį, taip pat prie stoties ir turgaus. Turintys specialų adapterį gali pasikrauti bet kurioje apgyvendinimo vietoje.

Ignalinoje yra dvi elektromobilių krovimo vietos patogiose, turistams pritaikytose vietose. Tad kol kraunasi automobilis (jeigu vykstama kur nors toliau ar į gamtą), rajono turizmo informacijos centrai siūlo pasivaikščioti po miestą jų parengtu „8 ežerų maršrutu“.

Neringoje šiuo metu taip pat yra trys elektromobilių įkrovimo stotelės su šešiomis prieigomis: Nidoje (dvi – nuo jų patogu pasiekti Nidos žvejo etnografinę sodybą ar keliauti Parnidžio kopos link) ir Juodkrantėje, automobilių stovėjimo aikštelėje (šalia L. Rėzos kultūros centro yra akmeninių skulptūrų ekspozicijos marių krantinėje).

S.Valiaugaitė naujienų portalui lrytas.lt pasakojo, kad vairuotojai elektromobiliais gali atvykti ir į Zarasų rajoną. Čia stotelė elektromobiliams yra Degučių gyvenvietėje. Netoliese, Salako ir Degučių seniūnijų teritorijoje, yra populiarių turistinių objektų: Tiltiškių vandens malūnas-muziejus, aukščiausia Lietuvoje akmeninė Salako bažnyčia, Gražutės regioninio parko lankytojų centras ir kiti objektai.

Druskininkuose šiuo metu veikia keturios viešos elektromobilių įkrovimo stotelės, kuriose vienu metu galima įkrauti 8 automobilius (po du kiekvienoje stotelėje). Privačios apgyvendinimo įstaigos Druskininkuose taip pat diegiasi elektros įkrovimo stoteles.

Elektromobilių vairuotojai gali įkrauti savo elektromobilius prie viešbučių „Grand SPA Lietuva“ gydyklos, kavinėje „Jerevan“. Anykščiuose yra įrengtos 5 įkrovimo stotelės, kurios yra netoli lankytinų objektų, maitinimo ir apgyvendinimo įstaigų.

Dvi įkrovimo stotelės yra miesto centre ir netoli jų įsikūręs vaikų edukacijos centras „Istorijų dvarelis“, „Angelų muziejus“, apžvalgos aikštelė Šv. apaštalo evangelisto Mato bažnyčios bokšte. Įkrovimo stotelė yra prie sveikatingumo centro „SPA Vilnius Anykščiai“, o vos keli kilometrai nuo jo yra Lajų takas, Puntuko akmuo ir Labirintų parkas. Dvi įkrovimo stotelės yra prie apgyvendinimo įstaigų – prie „Namelio medyje“, kuris yra pakeliui į Niūronis, Arklio muziejų ir Anykščių rajone „Barono viloje“.

Birštono mieste yra įrengtos dvi įkrovimo stotelės elektromobiliams. Viena įkrovimo stotelė yra visai šalia lankomų objektų – Nemuno kilpų regioninio parko lankytojų centro ir Vytauto Jurgio Meškos parko, o antroji – automobilių stovėjimo aikštelėje tik įvažiavus į miestą. Įkrovimo stotelę yra įrengęs restoranas „Seklytėlė“ – ji yra patogi planuojantiems aplankyti Birštono apžvalgos bokštą ir Škėvonių atodangą, taip pat „Eglės“ sanatoriją ir viešbutį „Vytautas Mineral SPA“.

Birštono savivaldybė yra patvirtinusi elektromobilių įkrovimo stotelių planą. Ateityje numatytos 8 vietos (2 iš jų jau įrengtos). Be įkrovimo vietų, Birštone yra įrengti ir du išmanieji suoliukai, kurie turi po 4 USB jungtis išmaniųjų įrenginių krovimui, po 1 220 vatų įtampos lizdą ir po vieną kompresorių padangoms prisipūsti.

Taip pat keliautojų su elektromobiliais laukia ir kiti Lietuvos kurortai ir miestai. Apie galimybę pasikrauti elektromobilius visuomet galima sužinoti susisiekus su miestų ar rajonų turizmo informacijos centrais.

S.Valiaugaitė naujienų portalui lrytas.lt atskleidė, kad konkrečių užklausimų dėl kelionių elektromobiliu iš vairuotojų nesulaukia, tačiau miestų turizmo atstovai jau dabar teigia stebintys padidėjusį atvykstančių su elektromobiliais srautą.

Žvelgiant iš turistinės pusės kiek plačiau, „Keliauk Lietuvoje“ turinio projektų vadovė primena, kad į keliones leistis ekologiškai galima ne tik elektromobiliais. Pavyzdžiui, Trakai kuria visą „žaliojo“ transporto grandinę, kurioje elektriniai traukinukai ir paspirtukai, traukiniai ir laiveliai, elektrinis dviratis-takelis („lopifit“) leis tyrinėti kurortinę teritoriją be automobilio.

Trakai šiemet pasiūlys išskirtinę įvairovę ir kitų ekologiškų vandens pramogų: irklentes, mintlentes, saulės baterija varomus laivelius, pramoginius laivus, barbekiu plaustą, jachtas, vandens dviračius, baidares, kanojas. Prie kelionių vandeniu jungiasi ir ežerų kraštas Zarasai.

Anot pašnekovės, Druskininkai planuoja, kad 2022 m. visas kurorto viešasis transportas taps 100 proc. ekologiškas ir įsigys elektra varomų autobusų. Pasigrožėti Druskininkų panorama taip pat galima ekologiškai – dar 2015 metais pradėjusiu veikti Lynų keliu.

Įkrovimo stotelių tinklas plėsis

Susisiekimo ministerijos komunikacijos skyriaus vyriausioji specialistė Dalia Perednienė pasakojo, kad šiuo metu Lietuvoje gali būti apie 360 elektromobilių įkrovimo stotelių. Siekiant valdyti informaciją apie visų viešųjų ir pusiau viešųjų įkrovimo prieigų skaičių, jų išsidėstymą šalyje, apkrovas ir numatyti plėtros poreikį, kuriama Viešųjų ir pusiau viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų informacinė sistema.

Visų esamų ir naujų viešųjų arba pusiau viešųjų prieigų operatoriai nuo šių metų liepos 1 d. turės registruotis sistemoje ir jai teikti stotelių informaciją. Šios informacinės sistemos duomenys bus viešai prieinami vienodomis sąlygomis visiems vartotojams.

„Daugiau elektromobilių įkrovimo prieigų yra šalia magistralės A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda. Iš viso prie magistralės A1, automagistralės A2 Vilnius–Panevėžys ir kitų valstybinės reikšmės kelių įrengtos 26 viešosios didelės galios elektromobilių įkrovimo stotelės.

Informacinėje sistemoje www.eismoinfo.lt teikiama informacija apie šių elektromobilių įkrovimo prieigų tipą, būseną ir užimtumą esamu laiku. Miestuose daugiausia prieigų įrengta Vilniuje“, – naujienų portalui lrytas.lt teigė D.Perednienė.

Pasak pašnekovės, elektromobiliu jau galima nuvažiuoti į visus Lietuvos regionus, taip pat apvažiuoti visą Lietuvą ratu. Tačiau keliones reikėtų planuotis iš anksto, atsižvelgiant į elektromobilio nuvažiuojamą atstumą ir į pakeliui esančias įkrovimo stoteles.

Šalia valstybinės reikšmės kelių ir savivaldybėse iki 2030 m. Lietuvoje planuojama įrengti 6 tūkst. viešųjų ir pusiau viešųjų elektromobilių įkrovimo stotelių, taip pat 54 tūkst. privačių įkrovimo stotelių. Numatoma, kad pirmųjų tokių stotelių įrengimas prasidės 2022 m. ir, tikėtina, bus baigtas dar iki 2027 m.

Spauskite mygtuką „VISI KOMENTARAI“ ir reikškite savo nuomonę.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2021 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.