Gyventojams trūko kantrybė: savivaldybei į juos nusispjaut, nors iki nelaimės – vos vienas žingsnis

Į savivaldybę neseniai kreipėsi Babėnų kvartalo gyventojai, kurie neapsikentė, kad ilgus metus buvo visiškai pamiršti. Palei gatvę nėra šaligatvių, trūksta ir pėsčiųjų perėjų, o ramybės oaze turintis būti Babėnų šilas, kurį perėmė savivaldybė, jau irgi apkarto – jame laksto keturračiai ir krosiniai motociklai, kurie ne tik išardo miško paklotę, bet ir yra triukšmingi bei trukdo gyventojų ramybę. Bėda ta, kad Babėnų kvartalas iš tiesų yra šalia regioninio kelio, tačiau savivaldybė žada, kad viskas pasikeis.

Į savivaldybę neseniai kreipėsi Babėnų kvartalo gyventojai, kurie neapsikentė, kad ilgus metus buvo visiškai pamiršti.<br>D.Kuprijanovo nuotr.
Į savivaldybę neseniai kreipėsi Babėnų kvartalo gyventojai, kurie neapsikentė, kad ilgus metus buvo visiškai pamiršti.<br>D.Kuprijanovo nuotr.
Į savivaldybę neseniai kreipėsi Babėnų kvartalo gyventojai, kurie neapsikentė, kad ilgus metus buvo visiškai pamiršti.<br>D.Kuprijanovo nuotr.
Į savivaldybę neseniai kreipėsi Babėnų kvartalo gyventojai, kurie neapsikentė, kad ilgus metus buvo visiškai pamiršti.<br>D.Kuprijanovo nuotr.
Į savivaldybę neseniai kreipėsi Babėnų kvartalo gyventojai, kurie neapsikentė, kad ilgus metus buvo visiškai pamiršti.<br>D.Kuprijanovo nuotr.
Į savivaldybę neseniai kreipėsi Babėnų kvartalo gyventojai, kurie neapsikentė, kad ilgus metus buvo visiškai pamiršti.<br>D.Kuprijanovo nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Eglė Kuktienė

Jun 25, 2022, 12:16 PM

Kreipėsi ir anksčiau

„Buvo kreiptasi į miesto valdžią šiuo klausimu, tačiau mums pasakyta, kad Babėnų kvartalas yra šalia respublikinės reikšmės kelio ir čia nieko negalima daryti, – teigė Babėnų kvartalo gyventojas Vigirdas Jonavičius. – Čia gyvena daug šeimų su vaikais, mes mokame tokius pat mokesčius, kaip ir kiti miesto gyventojai, tačiau miesto valdžia yra visiškai apleidusi šią miesto dalį.

Automobilių srautas yra didelis, o šaligatvių visiškai nėra, ir vaikams nesaugu grįžti į namus, jei nespėja į autobusą, šaligatvis baigiasi ties M. Daukšos g., turi eiti palei važiuojamąją dalį iki Babėnų. Taip pat prie autobuso stotelių nėra jokių perėjų ir vėl nesaugu pereiti gatvę“.

Gyventojai sako matantys, kad automobiliai gatve laksto tikrai didesniu nei leistina greičiu, o greičio matavimo kamera, pastatyta M. Daukšos gatvėje, jų manymu, apskritai yra beprasmiška, nes toje vietoje niekas nespėja įsilėkti dėl sankryžų ir įvažiavimų į kiemus.

Jau ėmėsi priemonių

Tuo tarpu Statybos ir turto skyriaus vedėja Audronė Naujalienė sakė, kad situacija savivaldybėje yra žinoma. Nepaisant to, kad gatvė priklauso valstybinės reikšmės keliui, ketinama imtis veiksmų, kad situacija pasikeistų.

Tačiau greitų rezultatų tikėtis neverta – laukia nemažai biurokratizmo, nes net ir norint pagerinti sąlygas, pirmiausia dėl to turi sutikti kelio savininkas.

„Šiais metais numatoma pradėti rengti savivaldybei nuosavybės teise priklausančių S. Dariaus ir S. Girėno gatvės šaligatvių rekonstrukcijos projektą, pagal kurį numatome atnaujinti šaligatvį ir pritaikyti jį ne tik pėsčiųjų, bet ir dviračių eismui.

Taip pat numatome minėtus šaligatvį ir dviračių taką pratęsti palei Babėnų kvartalą, t. y. parengti statybos techninį projektą ir ateityje vykdyti darbus.

Jau dabar prognozuojame, kad procedūros bus sudėtingos ir ilgos, kadangi Babėnų gatvė sutampa su krašto keliu Nr. 195 Kėdainiai–Krekenava–Panevėžys, kuris priklauso valstybei, ir dalis teritorijos, reikalingos pėsčiųjų-dviračių takui įrengti, yra krašto keliui priklausančiame žemės sklype, todėl reikės suinteresuotų institucijų derinimo“, – sakė A. Naujalienė.

Taip pat savivaldybė žada kreiptis į VĮ Lietuvos automobilių kelių direkciją dėl pėsčiųjų perėjų prie autobusų stotelių įrengimo, taip pat tarsis ir dėl greičio kontrolės priemonių įrengimo.

Kažkaip sprendžia

Tuo tarpu keturračių ir enduro motociklų vairuotojai kol kas atrodo kaip sunkiai įkandamas riešutėlis. Nuolat budinčių pareigūnų parke nepastatysi, o net ir gavus iškvietimą apie parką niokojančias transporto priemones – jis nelaikomas skubiu. Kol atvyktų pareigūnai, motociklininkų nei kvapo nebūtų likę, tai dažnai stabdo gyventojus ir nuo pranešimų apie pažeidimus.

Viešosios tvarkos skyriaus specialistai, kurie atvykti galėtų greičiau, galios stabdyti transporto priemones neturi.

„Siekiant užkardyti keturračių ir krosinių motociklų vairuotojų daromus KET pažeidimus, inicijuosime bendras Aplinkos apsaugos departamento, policijos priemones, kurių metu bus tikrinama, ar keturračių bei kroso motociklų vairuotojai savo transporto priemonėmis negadina miško paklotės bei vaizdingų kraštovaizdžio vietų.

Kėdainių rajono savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus specialistai savarankiškai stabdyti transporto priemonių negali, tačiau aktyviai bendradarbiaus su atsakingomis institucijomis, sprendžiant minėtą problemą“, – sakė Viešosios tvarkos skyriaus vedėja Danutė Mykolaitienė.

Vis dėlto verta pasvarstyti, ar tokios priemonės, kone tiesiogine to žodžio prasme, nevirs vėjo gaudymu laukuose. Sugauti miške lekiantį krosinį motociklą – iššūkis.

Tačiau pasigilinus į tokio motociklininkų elgesio priežastis, verta pagalvoti, ar Kėdainiuose yra sąlygos tokio tipo motociklų vairuotojams praleisti laisvalaikį. Galbūt pasirūpinus, kad krašto motociklininkai turėtų erdvę laisvalaikio leidimui, Babėnų šilas ir būtų paliktas ramesnio poilsio mėgėjams.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.