Gatvės nesutvarko jau trečius metus: neapsikentę vilniečiai reikalaus sostinės atlyginti nuostolius už sugadintas mašinas

A.Kojelavičiaus gatvės gyventojai jau trečius metus stebi kelininkų bejėgiškumą. Ne kartą pradėję darbus ir vėl sustoję darbininkai gatvėje paliko išraustą asfaltą, duobes, nebaigtus tiesti šaligatvius.

A.Kojelavičiaus gatvės gyventojai jau trečius metus stebi kelininkų bejėgiškumą.<br>V.Skaraičio nuotr.
A.Kojelavičiaus gatvės gyventojai jau trečius metus stebi kelininkų bejėgiškumą.<br>V.Skaraičio nuotr.
A.Kojelavičiaus gatvės gyventojai jau trečius metus stebi kelininkų bejėgiškumą.<br>V.Skaraičio nuotr.
A.Kojelavičiaus gatvės gyventojai jau trečius metus stebi kelininkų bejėgiškumą.<br>V.Skaraičio nuotr.
A.Kojelavičiaus gatvės gyventojai jau trečius metus stebi kelininkų bejėgiškumą.<br>V.Skaraičio nuotr.
A.Kojelavičiaus gatvės gyventojai jau trečius metus stebi kelininkų bejėgiškumą.<br>V.Skaraičio nuotr.
A.Kojelavičiaus gatvės gyventojai jau trečius metus stebi kelininkų bejėgiškumą.<br>V.Skaraičio nuotr.
A.Kojelavičiaus gatvės gyventojai jau trečius metus stebi kelininkų bejėgiškumą.<br>V.Skaraičio nuotr.
Naujosios Vilnios gyventojas Feliksas netvėrė pykčiu: „Kiek dar iš mūsų tyčiosis?“<br>V.Skaraičio nuotr.
Naujosios Vilnios gyventojas Feliksas netvėrė pykčiu: „Kiek dar iš mūsų tyčiosis?“<br>V.Skaraičio nuotr.
A.Kojelavičiaus gatvės gyventojai jau trečius metus stebi kelininkų bejėgiškumą.<br>V.Skaraičio nuotr.
A.Kojelavičiaus gatvės gyventojai jau trečius metus stebi kelininkų bejėgiškumą.<br>V.Skaraičio nuotr.
A.Kojelavičiaus gatvės gyventojai jau trečius metus stebi kelininkų bejėgiškumą.<br>V.Skaraičio nuotr.
A.Kojelavičiaus gatvės gyventojai jau trečius metus stebi kelininkų bejėgiškumą.<br>V.Skaraičio nuotr.
A.Kojelavičiaus gatvės gyventojai jau trečius metus stebi kelininkų bejėgiškumą.<br>V.Skaraičio nuotr.
A.Kojelavičiaus gatvės gyventojai jau trečius metus stebi kelininkų bejėgiškumą.<br>V.Skaraičio nuotr.
A.Kojelavičiaus gatvės gyventojai jau trečius metus stebi kelininkų bejėgiškumą.<br>V.Skaraičio nuotr.
A.Kojelavičiaus gatvės gyventojai jau trečius metus stebi kelininkų bejėgiškumą.<br>V.Skaraičio nuotr.
A.Kojelavičiaus gatvės gyventojai jau trečius metus stebi kelininkų bejėgiškumą.<br>V.Skaraičio nuotr.
A.Kojelavičiaus gatvės gyventojai jau trečius metus stebi kelininkų bejėgiškumą.<br>V.Skaraičio nuotr.
A.Kojelavičiaus gatvės gyventojai jau trečius metus stebi kelininkų bejėgiškumą.<br>V.Skaraičio nuotr.
A.Kojelavičiaus gatvės gyventojai jau trečius metus stebi kelininkų bejėgiškumą.<br>V.Skaraičio nuotr.
A.Kojelavičiaus gatvės gyventojai jau trečius metus stebi kelininkų bejėgiškumą.<br>V.Skaraičio nuotr.
A.Kojelavičiaus gatvės gyventojai jau trečius metus stebi kelininkų bejėgiškumą.<br>V.Skaraičio nuotr.
A.Kojelavičiaus gatvės gyventojai jau trečius metus stebi kelininkų bejėgiškumą.<br>V.Skaraičio nuotr.
A.Kojelavičiaus gatvės gyventojai jau trečius metus stebi kelininkų bejėgiškumą.<br>V.Skaraičio nuotr.
A.Kojelavičiaus gatvės gyventojai jau trečius metus stebi kelininkų bejėgiškumą.<br>V.Skaraičio nuotr.
A.Kojelavičiaus gatvės gyventojai jau trečius metus stebi kelininkų bejėgiškumą.<br>V.Skaraičio nuotr.
„Šis kelias prakeiktas“, – sakė Naujojoje Vilnioje gyvenantis V.Doveika.<br>V.Skaraičio nuotr.
„Šis kelias prakeiktas“, – sakė Naujojoje Vilnioje gyvenantis V.Doveika.<br>V.Skaraičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (15)

Lrytas.lt

Aug 2, 2022, 9:02 PM

Baigs remontuoti A.Kojelavičiaus gatvę šiais metais ar vers laukti kitų? Naujosios Vilnios gyventojai jau nebespėlioja.

Pasitelkę teisininkus jie rengia vieną bendrą ieškinį teismui, kuriame iš savivaldybės pareikalaus atlyginti už sugadintas automobilių važiuokles, prakirstas padangas, taip pat už avarijas, kurių nebūtų įvykę, jeigu gatvę kelininkai būtų sutvarkę laiku.

Praėjusią savaitę pasirodęs dar vienas A.Kojelavičiaus gatvės atkarpą pasižadėjusios suremontuoti bendrovės „Grinda“ pasiteisinimas dėl sustojusių darbų panašus į absurdą: esą remontas nevyksta dėl gatvės medžiagiškumo.

Taip pat „Grinda“ įspėjo, kad anksčiau pradėjus darbus specialistai ėmė diskutuoti dėl kai kurių sprendimų ir gali būti, kad atliktus darbus teks daryti iš naujo.

Atvykėliai buvo nekalbūs

Pirmadienį A.Kojelavičiaus gatvėje pasirodė savivaldybės, įmonių „Susisiekimo paslaugos“ ir „YIT Lietuva“ atstovų delegacija. Pasivaikščioję kreivais šaligatviais, pakrapštę asfaltą ir kažką pamatavę atvykėliai pradingo.

Pasirodo, šis vizitas buvo susijęs su dar net nepradėtu A.Kojelavičiaus gatvės atkarpos nuo Gandrų iki Šiaurės gatvių remontu, kurį turi atlikti bendrovė „YIT Lietuva“.

O pirmadienį „Grinda“, išraususi ir palikusi A.Kojelavičiaus gatvės atkarpą nuo Gandrų iki Arimų gatvių, kaip buvo žadėjusi, darbų neatnaujino. Tik kelio pabaigoje prieš pietus pasisukinėjo įmonės sunkvežimis ir mikroautobusas, bet ir jie neužsibuvo.

Atvykėliai buvo paslaptingi, į kalbas nesileido, o vienas gana aršiai vengė viešumo.

Metus tarėsi dėl medžių

„Šis kelias prakeiktas“, – šyptelėjo Naujojoje Vilnioje gyvenantis Valdemaras Doveika ir pridūrė, kad dar 2019-aisiais pasigirdo pažadai suremontuoti A.Kojelavičiaus gatvę.

Po metų darbai turėjo prasidėti, bet netikėtai atsirado gatvės humanizavimo projektas – buvo sprendžiamas klausimas, kaip išsaugoti šalia kelio augančius medžius.

„Nežinau, ką čia reikėjo spręsti, – medžiai augo šalia kelio ir tegu toliau žaliuoja. Nežinau, kiek kainavo šis projektas, bet jį vykdė metus“, – stebėjosi V.Doveika.

Praminė šachmatininkais

Gatvės remontas turėjo būti pradėtas praėjusių metų vasaros pradžioje, bet prasidėjo vasarai jau įsibėgėjus. Su šeima V.Doveika kaip tik buvo susirengęs išvykti poilsiauti ir tikėjosi, kad grįžęs gatvę ras jau lygią. Pasirodo, veltui.

Sugrįžęs iš kelionės V.Doveika rado gatvę išraustą – danga nufrezuota, pradėti ir nebaigti tiesti šaligatviai, jų bortai.

Taip gatvę ir paliko žiemai. „Atsivėrė didžiulės duobės, automobiliai, mėgindami jas apvažiuoti, trankėsi kaktomuša. Pats porą tokių avarijų, kurių galėjo nebūti, mačiau“, – pasakojo V.Doveika.

Beje, A.Kojelavičiaus gatve važinėjančius vairuotojus juokaudami žmonės vadina šachmatininkais, nes jiems nuolat tenka važiuoti zigzagais, kad išvengtų duobių.

Kitas A.Kojelavičiaus gatvės gyventojas „Sostinei“ sakė, kad jau ne tik keitė prakirstą „Audi“ padangą, bet ir remontavo važiuoklę: „Gerai, kad kaip žinodamas remontavau ne kokiame nors garaže, o rimtame automobilių servise ir išsaugojau kvitus, tai tikiuosi juos pridėti prie ieškinio savivaldybei.“

Jau sunku protu suvokti

Juokingiausia, kad tiktai šiais metais savivaldybė pastebėjo, jog A.Kojelavičiaus gatvėje nėra lietaus nuotekų tinklų, ir puolė juos tiesti.

Gatvę vėl išrausė, išardė jau nutiestus šaligatvius.

„Nei juoktis, nei verkti, kai po to sulaukėme dar vieno savivaldybės paaiškinimo, kad rengiamas gatvės darnaus judumo projektas“, – prisiminė Naujosios Vilnios gyventojas.

Valdininkai aiškino, kad prieš suremontuojant šią gatvę jie dar spręs, kur reikia greičio mažinimo kalnelių, važiuojamosios dalies siaurinimo ar kažkokių kitų naujovių.

Kai kurias priemones jau spėta įgyvendinti. Tarkim, ties Bičių autobusų stotele pradėtas tiesti dviračių takas, bet jis už poros šimtų metrų nutrūksta, nes toliau takui nebėra vietos.

Projektuotojų tvirtinimu, dalis dviračių tako numatyta bendrajame judrios gatvės sraute, jis bus išskirtas raudonu asfaltu po 1,5 metro abiem kryptimis.

Toks yra naujasis Vilniaus gatvių standartas.

Stotelės keleivių laukimo paviljonas nukeltas ir pastatytas šalia gyvenamojo namo. Jame dabar laiką leidžia vietos girtuokliai.

Apie tai, kad ne tik Bičių, bet ir kitose stotelėse dingo paviljonai, suolai, kalbėjo ir kitas Naujosios Vilnios gyventojas Feliksas: „Kiek jie dar iš mūsų tyčiosis?

Tai, ką buvo galima padaryti per kelis mėnesius, jie daro jau keletą metų. O mes, keleiviai, laukiame autobuso merkiami lietaus, kepinami saulės.“

Nebeliko įvažos autobusui

Netoli vaikų darželio anksčiau buvo didelė įvaža tėvų automobiliams, dabar vadinamojoje kišenėje palikta vietos tik vienai mašinai.

Kai V.Doveika projektuotojo pasiteiravo dėl keisto sprendimo, jis prisipažino, kad buvo suprojektavęs didesnę kišenę, bet atėjęs vadovas projektą subraukė ir liepė vietų skaičių sumažinti.

Siekiant sumažinti greitį ties Rugiagėlių gatve A.Kojelavičiaus gatvė susiaurinta ir dabar nebeliko įvažos miesto autobusams.

Kai autobusas sustoja stotelėje, stabdomas visų transporto priemonių eismas.

Neaišku dėl kitos atkarpos

Kodėl dabar stovi A.Kojelavičiaus gatvės remonto darbai, nors orai patys tinkamiausi?

„Vykdant darbus išryškėjo kelios skirtingos koncepcijos dėl gatvės dangos medžiagiškumo ir iškiliųjų sankryžų įrengimo.

Urbanistikos specialistai šią savaitę ketina priimti sprendimą, kuri koncepcija šioje gatvėje būtų efektyviausia“, – taip praėjusią savaitę aiškino „Grindos“ atstovas.

Sunku patikėti, kad „Grinda“ darbus planuoja baigti iki rugpjūčio 15 d., nors numatoma, kad asfaltavimo darbai vyks naktimis, kad nebūtų trikdomas miesto transporto eismas.

Gegužės mėnesį „Grinda“ žadėjo, kad darbus A.Kojelavičiaus gatvėje baigs iki liepos vidurio.

O kitą gatvės atkarpą pažadėjusi suremontuoti bendrovė „YIT Lietuva“ darbus turėjo pradėti birželio pabaigoje, bet savivaldybė įspėjo, kad įmonę gali ištikti tokios pat problemos kaip kitus kolegas kelininkus – medžiagų trūkumas.

Gatvės remontas vėlavo, nes ir „Grinda“ buvo susidūrusi su statybinių medžiagų tiekimo sutrikimu.

Aikštę sulygino, kad paskui vėl išraustų

Naujasis Vilniaus gatvių standartas – pradėti remontą ir tuos pačius darbus daryti antrą kartą. Taip jau buvo ne tik A.Kojelavičiaus gatvėje ir tapo miesto klasika.

Pernai vilniečiai džiūgavo, kai ilgą laiką apleistoje aikštėje ties Kintų gatve Šnipiškėse prasidėjo darbai.

Paklojus geotekstilę buldozeriai pradėjo lyginti gruntą, atrodė, kad netrukus jau bus galima ir žolę pasėti.

Atlikta maždaug du trečdaliai darbų, bet juos baigti nebuvo lemta. Šį pavasarį atvažiavęs ekskavatorius pradėjo kasti griovius. Paaiškėjo, kad bus tiesiami lietaus nuotekų tinklai.

Pasipiktinę Šnipiškių gyventojai ėmė savivaldybės teirautis, kas pernai suteikė leidimą pradėti aikštės lyginimo darbus neįsitikinus, kad nutiestos visos komunikacijos, taip pat kas sumokės už tai, kad aikštę teks dar sykį lyginti.

Savivaldybės administracijos direktorės pavaduotoja Donalda Meiželytė atsiduso: „Čia iš tos serijos, kai planuojama viena, o po to paaiškėja, kad reikia kasti, nes įgyvendinamas kitas projektas.“

Valdininkė prisipažino, kad apie šį atvejį Šnipiškėse ji nebuvo informuota.

Anot D.Meiželytės, ji ne kartą rengė numatomų darbų pristatymus seniūnams, įmonių atstovai pasakojo, kas kur bus daroma, žadėjo darbus suderinti.

Administracijos direktorės pavaduotoja pripažino, kad darbų nederinimo problema egzistuoja daugybę metų ir jos nepavyko įveikti.

Tuo metu Šnipiškių gyventojai, matydami ne vienintelį atvejį, minėjo, kad dėl to mieste tokie duobėti ir kreivi šaligatviai, o naujas asfaltas jau nusėtas lopais.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.