Nesutaria, kaip automobiliui atsiliepia didesnis greitis: kokios konkrečios dalys dėl to kenčia labiausiai

Greičiau važiuojant ir staigiai prireikus tenka skubiai stabdyti, dėl ko greičiau dėvisi automobilių dalys: stabdžių kaladėlės, įvairūs mazgai, tai kenkia varikliui, transmisijai. Ne vienas įsigudrina lėkti ir per greičio ribojimo kalnelius, o tai kenkia amortizatoriams, ratams, važiuoklei, pakabai. Kitaip tariant, greitas važiavimas ilgainiui reiškia didesnes techninės priežiūros išlaidas. Be to, sueikvojama daugiau degalų.

Viršijus greitį, staigiai stabdant, nepastebėjus duobės gali tekti apsilankyti autoservise dažniau, nei norėtumėt.<br>V.Balkūno nuotr.
Viršijus greitį, staigiai stabdant, nepastebėjus duobės gali tekti apsilankyti autoservise dažniau, nei norėtumėt.<br>V.Balkūno nuotr.
Viršijus greitį, staigiai stabdant, nepastebėjus duobės gali tekti apsilankyti autoservise dažniau, nei norėtumėt.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Viršijus greitį, staigiai stabdant, nepastebėjus duobės gali tekti apsilankyti autoservise dažniau, nei norėtumėt.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Viršijus greitį, staigiai stabdant, nepastebėjus duobės gali tekti apsilankyti autoservise dažniau, nei norėtumėt.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Viršijus greitį, staigiai stabdant, nepastebėjus duobės gali tekti apsilankyti autoservise dažniau, nei norėtumėt.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Viršijus greitį, staigiai stabdant, nepastebėjus duobės gali tekti apsilankyti autoservise dažniau, nei norėtumėt.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Viršijus greitį, staigiai stabdant, nepastebėjus duobės gali tekti apsilankyti autoservise dažniau, nei norėtumėt.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Viršijus greitį, staigiai stabdant, nepastebėjus duobės gali tekti apsilankyti autoservise dažniau, nei norėtumėt.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Viršijus greitį, staigiai stabdant, nepastebėjus duobės gali tekti apsilankyti autoservise dažniau, nei norėtumėt.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Viršijus greitį, staigiai stabdant, nepastebėjus duobės gali tekti apsilankyti autoservise dažniau, nei norėtumėt.<br>M.Patašiaus nuotr.
Viršijus greitį, staigiai stabdant, nepastebėjus duobės gali tekti apsilankyti autoservise dažniau, nei norėtumėt.<br>M.Patašiaus nuotr.
Viršijus greitį, staigiai stabdant, nepastebėjus duobės gali tekti apsilankyti autoservise dažniau, nei norėtumėt.<br>kiti
Viršijus greitį, staigiai stabdant, nepastebėjus duobės gali tekti apsilankyti autoservise dažniau, nei norėtumėt.<br>kiti
Viršijus greitį, staigiai stabdant, nepastebėjus duobės gali tekti apsilankyti autoservise dažniau, nei norėtumėt.<br>P.Mantauto nuotr.
Viršijus greitį, staigiai stabdant, nepastebėjus duobės gali tekti apsilankyti autoservise dažniau, nei norėtumėt.<br>P.Mantauto nuotr.
Viršijus greitį, staigiai stabdant, nepastebėjus duobės gali tekti apsilankyti autoservise dažniau, nei norėtumėt.<br>M.Patašiaus nuotr.
Viršijus greitį, staigiai stabdant, nepastebėjus duobės gali tekti apsilankyti autoservise dažniau, nei norėtumėt.<br>M.Patašiaus nuotr.
Viršijus greitį, staigiai stabdant, nepastebėjus duobės gali tekti apsilankyti autoservise dažniau, nei norėtumėt.<br>M.Patašiaus nuotr.
Viršijus greitį, staigiai stabdant, nepastebėjus duobės gali tekti apsilankyti autoservise dažniau, nei norėtumėt.<br>M.Patašiaus nuotr.
Viršijus greitį, staigiai stabdant, nepastebėjus duobės gali tekti apsilankyti autoservise dažniau, nei norėtumėt.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Viršijus greitį, staigiai stabdant, nepastebėjus duobės gali tekti apsilankyti autoservise dažniau, nei norėtumėt.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Viršijus greitį, staigiai stabdant, nepastebėjus duobės gali tekti apsilankyti autoservise dažniau, nei norėtumėt.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Viršijus greitį, staigiai stabdant, nepastebėjus duobės gali tekti apsilankyti autoservise dažniau, nei norėtumėt.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Viršijus greitį, staigiai stabdant, nepastebėjus duobės gali tekti apsilankyti autoservise dažniau, nei norėtumėt.<br>M.Patašiaus nuotr.
Viršijus greitį, staigiai stabdant, nepastebėjus duobės gali tekti apsilankyti autoservise dažniau, nei norėtumėt.<br>M.Patašiaus nuotr.
Viršijus greitį, staigiai stabdant, nepastebėjus duobės gali tekti apsilankyti autoservise dažniau, nei norėtumėt.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Viršijus greitį, staigiai stabdant, nepastebėjus duobės gali tekti apsilankyti autoservise dažniau, nei norėtumėt.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Viršijus greitį, staigiai stabdant, nepastebėjus duobės gali tekti apsilankyti autoservise dažniau, nei norėtumėt.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Viršijus greitį, staigiai stabdant, nepastebėjus duobės gali tekti apsilankyti autoservise dažniau, nei norėtumėt.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (15)

Lrytas.lt

Aug 8, 2022, 6:32 AM

Vilniuje veikiančio autoserviso „Ausegra“ vadovas Arvydas Gailiušas naujienų portalui lrytas.lt minėjo, kad jei leistinas greitis yra 70 km/val., o važiuoji 90 km/val., visų pirma, pažeidi Kelių eismo taisykles (KET).

Anot pašnekovo, drastiškas, neatidus ir staigus vairavimas dažniau sukelia problemų keliuose nei viršytas greitis autostradoje.

„Jei leki ir stabdai staigiai, tai labiau esi kelių chuliganas. Dėl to dyla stabdžių trinkelės, mechaninė pavarų dėžė, sankaba. Naujesniame automobilyje naudojamas perteklinis degalų kiekis startinei galiai daro įtaką išmetimo sistemai“, – pažymėjo A.Gailiušas.

Automobilio pakabą, šarnyrus, amortizatorius teks dažniau remontuoti ar keisti, jei bus itin viršijamas greitis ir nepastebėsite greičio mažinimo kalnelių.

Nepastebėta kelyje duobė gali prakirsti padangą, pažeisti ratlankius. Be to, dėl dažnai viršijamo greičio gali dilti variklio detalės.

Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje veikiančio „Proservisai“ autoservisų tinklo direktorius Vytautas Paulikas naujienų portalui lrytas.lt teigė, kad be padidėjusių degalų sąnaudų, baudų už viršytą greitį ir kitų teisinių pasekmių, greičio viršijimas automobiliui nėra žalingas, nes šiuolaikinis automobilis yra pritaikytas važiuoti 140–160 km/val. ir didesniu greičiu. Jei kelio danga duobėta, neatitinka standartų, važiuoklė kentės nuo didesnio greičio.

„Tačiau degimo sistemai aukštesnės variklio apsukos net naudingos – degalai sudega geriau, mažiau apnašų sistemoje, mažesnė gedimų tikimybė“, – pažymėjo V.Paulikas.

Viskas priklauso nuo pagreitėjimo

Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) automobilių transporto katedros docentas Saugirdas Pukalskas naujienų portalui lrytas.lt kalbėjo, jog dėl greičio viršijimo didėja degalų sąnaudos, išauga eismo įvykių rizika, patirta žala.

„Oro pasipriešinimas auga ne proporcingai, o kvadratu. Dėl to didėja degalų sąnaudos. Oro pasipriešinimas taip pat priklauso nuo oro tankio. Jis didėja esant žemai temperatūrai, todėl įveikti jį yra sudėtingiau“, – pridūrė S.Pukalskas.

Sparčiai greitėjant ar intensyviai stabdant labiau kenčia padangos, trumpėja variklio ilgaamžiškumas, auga alyvos sąnaudos. Pasak pašnekovo, viskas priklauso ir nuo to, koks bus pagreitėjimas. Jei vairuotojas pagreitės taip, kad svils padangos – netrukus teks pirkti naują padangų komplektą.

Vieni įvertina kelio dangą, kiti – ne

Kai žiemą kelio danga tampi slidi dėl smūgių sukeltų plikšalos ar atsitrenkimų į šaligatvio bortelį į „Ausegra“ autoservisą atkeliauja kur kas daugiau vairuotojų. Be to, žiemą, jei koks automobilis pašoka į orą, gali suplėšyti priekinį bamperį.

Anot „Proservisai“ autoservisų tinklo direktoriaus V.Pauliko, greičio viršijimo pasekmės vasarą ir žiemą būna skirtingos. Žiemą, kai kelio danga slidi, vairuotojai daug adekvačiau vertina galimas greičio viršijimo pasekmes, todėl vairuoja atsargiau, rečiau viršija leistiną ar saugų greitį. Dėl to žiemą įvyksta daug mažiau avarijų su sunkiomis pasekmėmis. Dažniausiai automobiliai įbrėžiami, apsieinama be rimtesnių incidentų.

Vasarą kelias nėra slidus, dėl to vairuotojams sunkiau įvertinti galimas greičio viršijimo pasekmes. Viršydami greitį vairuotojai vadovaujasi apgaulingu saugumo jausmu.

Tačiau netikėtai į važiuojamąją dalį išbėgęs gyvūnas, ant asfalto dangos pabiręs žvyras ar nukritę lapai ir bet kuri kita nenumatyta kliūtis kelyje gali sukelti avariją. Vasarą dėl greičio viršijimo patirtos avarijos statistiškai yra daug skaudesnės – dažniau nepataisomai sumaitojami automobiliai, neapsieinama be traumų ar žuvusių vairuotojų bei keleivių.

Autoservisų tinkle „Proservisai“ per metus registruojama apie 12 tūkst. užsakymų. Jie remontuoja visus važiuoklės, transmisijos, degimo sistemos, variklio, elektronikos, kėbulo deformacijos, rūdžių šalinimo ir kitus gedimus.

„Pavyzdžiui, traukės, guoliai, amortizatoriai ar kitos važiuoklės dalys neviršijant greičio dėvisi lėčiau, o esant didesniam greičiui jos gali būti sugadintos daug greičiau. Degimo sistemos būklei greičio viršijimas nedaro žalos, nebent važinėjama automobilio greičio ribas siekiančiais greičiais“, – naujienų portalui lrytas.lt minėjo V.Paulikas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.