Po staigaus autobuso vairuotojo stabdymo moteris veidu rėžėsi į metalinę rankeną: „Niekas net nesiteikė padėti“

Apie Kauno viešojo transporto vairuotojų elgesį vis pasigirsta istorijų, kurios nesuderinamos su saugiu keleivių vežimu. Kartais keleiviai parkrenta ir susižaloja, arba vairuotojai naudojasi mobiliaisiais telefonais, o šį kartą į „Kas vyksta Kaune“ redakciją kreipėsi moteris, kurios mama patyrė sužalojimus autobuse po to, kai vairuotojas staiga stabdė, tačiau nei pagalbos, nei atsiprašymo nesulaukė.

Apie Kauno viešojo transporto vairuotojų elgesį vis pasigirsta istorijų, kurios nesuderinamos su saugiu keleivių vežimu.<br>G.Bitvinsko asociatyvi nuotr.
Apie Kauno viešojo transporto vairuotojų elgesį vis pasigirsta istorijų, kurios nesuderinamos su saugiu keleivių vežimu.<br>G.Bitvinsko asociatyvi nuotr.
Apie Kauno viešojo transporto vairuotojų elgesį vis pasigirsta istorijų, kurios nesuderinamos su saugiu keleivių vežimu.<br>R.Tenio asociatyvi nuotr.
Apie Kauno viešojo transporto vairuotojų elgesį vis pasigirsta istorijų, kurios nesuderinamos su saugiu keleivių vežimu.<br>R.Tenio asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Oct 15, 2022, 7:40 AM

„Dabar Kauno savivaldybė labai gražiai reklamuoja savo darbus darnaus judumo labui, skatina atsisakyti automobilių, važinėti dviračiais, naudotis viešuoju transportu, tačiau patys greičiausiai iš automobilių neišlipa ir nėra patyrę, kad naudojimasis viešuoju transportu Kaune yra pavojingas gyvybei.

Ne kartą teko girdėti siaubo istorijas apie autobuse sulaužytus šonkaulius, elektra nukratytus keleivius techniškai netvarkinguose troleibusuose, man pačiai prieš mėnesį vos nesulaužė rankos, kai autobusas taip staigiai stabdė, jog šalia stovėjęs ir viršuje už kilpos įsikibęs vyriškis neišlaikė pusiausvyros, krito ant manęs bei visu savo svoriu priplojo mano ranką prie metalinio stulpo. Skausmą rankoje jaučiau dar ilgai“, – apie baisius išgyvenimus Kauno viešajame transporte pasakojo skaitytoja Kristina.

Moters teigimu, į atsakingą įstaigą ir žiniasklaidą ji nusprendė kreiptis tada, kai jos garbaus amžiaus mama susižalojo viename iš autobusų po to, kai vairuotojas staigiai stabdė ir ji krisdama trenkėsi į metalinę rankeną.

„Tačiau kantrybės taurę perpildė pirmadienio incidentas 40 autobuso maršrute, kai mano garbaus amžiaus mama patyrė traumą. Į 40 įlipo Baltijos g stotelėje 15.57 val., sėdėjo netoli vairuotojo, prieš M. Mažvydo stotelę ji atsistojo eiti ir laikėsi, tačiau vairuotojas stabdė taip, kad mama griuvo visu ūgiu į priekį ir trenkėsi veidu į geležinę sėdynės atlošo rankeną, skirtą laikymuisi.

Mamos veidas pradėjo tinti, dabar ant jo šviečia mėlynė, tad labai dėkui „Kauno autobusams“ už tokią „dovaną“ Mokytojo dienos proga. Mano mama pedagogė, tad švęsti šventę galėjo tikrai pasipuošusi. Nors nelaimė įvyko prie pat vairuotojo, jis net nesiteikė pasidomėti, ar viskas gerai, ar padėti keleivei. Beje, niekas nepadėjo ir iš kartu keliavusių. Šalia buvęs jaunuolis net nepakėlė akių nuo telefono ekrano“, – šokiruojančią mamos sužalojimo istoriją pasakojo ji.

Po garbaus amžiaus moters susižalojimo, autobuso vairuotojas nesureagavo, o, anot skaitytojos, likusią kelionę vairavo taip pat pavojingai ir neatidžiai. Galiausiai, pasiekus Laisvės alėją, vairuotojas taip stipriai stabdė, jog iš sėdynės ant žemės nuskriejo ir jauna mergina.

„Dar galima taikstytis su nemokšiškai sudarinėjamais tvarkaraščiais, maršrutų trūkumu, nemandagiais vairuotojais, tuo kad nesugebama įrengti bilietų aparatų transporte ir stotelėse, kaip yra pas mūsų kaimynus – Latvijoje ar Lenkijoje, ir tada nekiltų papildomų sunkumų dėl to, kad vairuotojas neturi grąžos, ar nepriima kortelės“, – dar kelis pastebėjimus turėjo moteris.

„Tačiau, kai važiavimas tampa pavojingu gyvybei, tokių dalykų toleruoti negalima. Gal ir vairuotojai būtų mažiau nervingi ir neskubėtų taip, jei nebūtų jiems primetamos papildomos pareigos. Be to prieš pradedant darbą, įdomu, ar pravedami kokie nors mokymai apie elgesio kultūrą ir saugų vairavimą?

Įdomu, kiek „Kauno autobusai“ investuoja į savo darbuotojus ar tik svarbu, kad yra kas veža? Tai gal vis dėlto Kauno savivaldybė vietoje gražių lozungų imtų daryti realius darbus, ir vietoje to, kad moka pinigus už reklamą, juos išleistų žmonių gerovei.

O iš „Kauno autobusų“ būtų malonu sulaukti bent atsiprašymo už patirtą traumą, o ne visiško ignoravimo“, – tikėjosi Kristina.

Kaip vėliau papildė UAB „Kauno autobusai“, moteris į bendrovę kreipėsi spalio 3 dieną, o atsakymą su atsiprašymu gavo spalio 6 dieną, tą pačią dieną, kai ji kreipėsi į žiniasklaidą. Moteris, savo pasakojime nebuvo paminėjusi, kad atsiprašymo jau sulaukė.

Nukritusios moters nematė

Situaciją pakomentavo UAB „Kauno autobusai“ Viešųjų ryšių specialistė Greta Makūnaitė.

„Apie šį įvykį esame informuoti, kadangi nukentėjusiosios dukra kreipėsi į mus tiesiogiai. Labai apgailestaujame, tačiau situacijos aplinkybių dėl techninių galimybių negalime patvirtinti vaizdo įrašų duomenimis – kadangi pagal pateikiamą informaciją nelaimingas atsitikimas įvyko „Temsa“ gamintojo autobuse.

Bendrovėje situacija buvo vertinama pokalbio metu su vairuotoju. Taip pat buvo pateiktas vairuotojo raštiškas pasiaiškinimas dėl nagrinėjamo įvykio, kuriame vairuotojas tikino, kad įvykio metu nei nukentėjusioji, nei kiti keleiviai į jį nesikreipė ir neinformavo.

Vairuotojas taip pat pripažino, kad šio įvykio nematė. Jis taip pat patvirtino, kad įvykus tokiems įvykiams, nepriklausomai nuo to ar keleivis susižeidė, ar ne, jis žino, kad privalo stabdyti važiavimą, informuoti bendrovės dispečerį ir užregistruoti įvykį pagalbos telefonu 112. Šis vairuotojas bendrovėje dirba jau septynerius metus ir, jo teigimu, toks nelaimingas atsitikimas įvyko pirmą kartą.

Patikiname, kad vairuotojas yra pakartotinai supažindintas su eismo saugumo ir keleivių vežimo taisyklėmis. UAB „Kauno autobusai“ kartu su važiavusiu vairuotoju atsiprašo nukentėjusiosios bei jos artimųjų už patirtą nelaimę ir patikina, kad dės visas pastangas, kad tokie įvykiai nepasikartotų ateityje“, – atsiprašė atstovė.

„Prašome visų keleivių, pamačiusių, įvykį, kuomet transporte susižeidžia keleivis, informuoti vairuotoją, jei šis nepastebėjo salone įvykusios nelaimės. Visi nelaimingi atsitikimai viešajame transporte yra fiksuojami, o nukentėjusiajam keleiviui suteikiama pirmoji pagalba, jei šis jos neatsisako. Įvykis yra užregistruojamas net ir tada, kai keleivis pagalbos atsisako. Šiuo atveju, vairuotojas įvykio nematė, o nei nukentėjusi keleivė, nei kiti, šiuo autobusu važiavę asmenys, vairuotojo neinformavo apie įvykusią nelaimę“, – ragino G. Makūnaitė.

Dažnai kalti patys keleiviai

Bendrovės atstovės teigimu, dažnu atveju, nelaimių būtų galima išvengti, jei keleiviai laikytųsi saugumo reikalavimų.

„Tokių įvykių, kai keleivis viešajame transporte susižeidžia, nukreta, fiksuojame keletą per mėnesį. Viena iš priežasčių, kodėl įvyksta šios nelaimės yra keleivių saugumo nesilaikymas – dažnai keleiviai net ir esant laisvoms sėdimoms vietoms, stovi, bet nesilaiko nei už durų laikymosi rankenų, nei už turėklų ar laikymosi diržų su kilpomis.

Svarbu nepamiršti, kad vairuotojai dažnai yra priversti staigiai sustabdyti transporto priemonę dėl kitų eismo dalyvių – pavojingų kitų transporto priemonių manevrų, pėsčiųjų neatidumo. Labai prašome keleivius įvertinti galimas rizikas ir tai, kad vairuotojas negali vienu metu stebėti situacijos kelyje bei pastebėti saugumo nesilaikančių keleivių transporto priemonės viduje.

Visgi, turime suprasti, kad vairuotojų darbas yra atsakingas ir sudėtingas dalyvaujant judriame eisme, todėl prašome keleivių saugoti save ir įlipus į transporto priemonę nedelsiant atsisėsti arba laikytis tam skirtose vietose. Taip pat prašome bilietams skirtus pinigus pasiruošti iš anksto, be grąžos prieš įlipant į transporto priemonę, tam, kad nebūtų trikdomas įlaipinimas bei tam, kad būtų išvengta didesnių nelaimių“, – teigia ji.

Vairuotojai pasiruošę

Anot G. Makūnaitės, visi vairuotojai yra kvalifikuoti specialistai, kurie kiekvienais metais klauso eismo saugumo ir keleivių vežimo mokymų, tad yra pasiruošę saugiai vežti keleivius.

„Vairuotojams kiekvienais metais yra vedami eismo saugumo ir keleivių vežimo mokymai, pirmosios pagalbos kursai. Taip pat, esant poreikiui, rengiami ir streso valdymo mokymai.

Vairuotojai veždami keleivius, be nustatytos vairuotojo pažymėjimo kategorijos privalo turėti ir profesinės kvalifikacijos pažymėjimą, suteikiantį asmeniui teisę ES šalyse užsiimti keleivių pervežimu – šis pažymėjimas išduodamas perėjus keleivių vežimo/įlaipinimo taisyklių mokymus.

Taip pat kiekvienas vairuotojas asmeniškai yra supažindinamas su bendrovės teisiniais aktais, reglamentuojančiais keleivių aptarnavimo kokybę, o jų darbas, t.y. keleivių pervežimai, nuolat kontroliuojamas administracijos darbuotojų. Taip siekiama užtikrinti darbuotojų profesionalumą ir gerinti teikiamų paslaugų kokybę“, – patikino G. Makūnaitė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.