Krintantys troleibusų „ūsai“ bus praeityje? Žada, kad iki metų pabaigos problemų nebekels

Vilniečiai vairuotojai jau priprato prie troleibusų kontaktinių elektros tinklų įrengtų ryškiai mėlynai šviečiančių rodyklių. Jos padeda orientuotis kokia yra srovės imtuvų padėtis ir juos valdyti. Sankryžose troleibusai važiuoja greičiau, mažėja spūsčių dėl nukritusių vadinamųjų „ūsų“.

Dažnai krintantys troleibusų „ūsai“ kliudydavo ir kitiems vairuotojams<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Dažnai krintantys troleibusų „ūsai“ kliudydavo ir kitiems vairuotojams<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Dažnai krintantys troleibusų „ūsai“ kliudydavo ir kitiems vairuotojams.<br>V.Balkūno nuotr.
Dažnai krintantys troleibusų „ūsai“ kliudydavo ir kitiems vairuotojams.<br>V.Balkūno nuotr.
Vairuotojas Aliaksandras.<br>Stop kadras
Vairuotojas Aliaksandras.<br>Stop kadras
Dažnai krintantys troleibusų „ūsai“ kliudydavo ir kitiems vairuotojams.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Dažnai krintantys troleibusų „ūsai“ kliudydavo ir kitiems vairuotojams.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Dažnai krintantys troleibusų „ūsai“ kliudydavo ir kitiems vairuotojams.<br>Stop kadras
Dažnai krintantys troleibusų „ūsai“ kliudydavo ir kitiems vairuotojams.<br>Stop kadras
Daugiau nuotraukų (5)

Valdas Juozas Vilūnas

Mar 25, 2023, 7:45 PM

Pasirinkti kontaktinį elektros tinklą sankryžoje, troleibusų vairuotojams būdavo nelengva procedūra. Net labai sulėtinus važiavimą, srovės imtuvai, vadinami troleibuso „ūsais“, kartais atsikabindavo nuo laidų, sukeldami nepatogumų ir spūsčių.

„Automatiniai iešmai yra sankryžose arba prie sankryžų. Į jas įvažiuodamas vairuotojas turėdavo sulėtinti greitį ir tai sudarydavo nepatogumus kitiems eismo dalyviams“, – komentuoja Vilniaus viešojo transporto (VVT) remonto departamento vadovas Andžej Puzevič.

Naujos elektrinės jungtys, leidžia troleibusams sankryžą pervažiuoti beveik dvigubai greičiau, retai tenka stoti dėl atitrūkusių „ūsų“.

„Labai padeda vairuoti, labai patogu. Daug geriau negu buvo, nereikia stabdyti“, – pasakojo troleibuso vairuotojas Aliaksandras.

Vairuotojui važiavimo kryptį sankryžoje pasirinkti, padeda paprastas pultelis.

Kaip dėstė VVT Antakalnio departamento vadovas Romanas Juodkasis, pultelyje paspaudus numerį, kuris yra su šviečiančia rodykle, iešmai automatiškai nukreipiami važiavimo kryptimi, vairuotojas nesiblaško ir stebi tik važiuojamąją dalį.

Dažnai krintantys troleibusų „ūsai“ kliudydavo ir kitiems vairuotojams: stodavo ne tik pats ragus pametęs troleibusas, bet ir negalintys jo aplenkti vairuotojai.

Remonto departamento vadovas sako, kad sostinėje, iš suplanuotų pakeisti beveik aštuoniasdešimties radijo bangomis valdomų iešmų, liko dar du trečdaliai — apie pusšimtį.

„Iki šių metų pabaigos pakeisime visus“, – patikino A.Puzevič.

Vilniaus troleibusų kontaktinis tinklas iš esmės nebuvo naujinamas dvidešimt metų. Dabar mėlynosios rodyklės padeda ir vairuotojams neatsilikti nuo grafiko, ir vilniečiams laiku pasiekti kelionės tikslą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.