Pasirinkti kontaktinį elektros tinklą sankryžoje, troleibusų vairuotojams būdavo nelengva procedūra. Net labai sulėtinus važiavimą, srovės imtuvai, vadinami troleibuso „ūsais“, kartais atsikabindavo nuo laidų, sukeldami nepatogumų ir spūsčių.
„Automatiniai iešmai yra sankryžose arba prie sankryžų. Į jas įvažiuodamas vairuotojas turėdavo sulėtinti greitį ir tai sudarydavo nepatogumus kitiems eismo dalyviams“, – komentuoja Vilniaus viešojo transporto (VVT) remonto departamento vadovas Andžej Puzevič.
Naujos elektrinės jungtys, leidžia troleibusams sankryžą pervažiuoti beveik dvigubai greičiau, retai tenka stoti dėl atitrūkusių „ūsų“.
„Labai padeda vairuoti, labai patogu. Daug geriau negu buvo, nereikia stabdyti“, – pasakojo troleibuso vairuotojas Aliaksandras.
Vairuotojui važiavimo kryptį sankryžoje pasirinkti, padeda paprastas pultelis.
Kaip dėstė VVT Antakalnio departamento vadovas Romanas Juodkasis, pultelyje paspaudus numerį, kuris yra su šviečiančia rodykle, iešmai automatiškai nukreipiami važiavimo kryptimi, vairuotojas nesiblaško ir stebi tik važiuojamąją dalį.
Dažnai krintantys troleibusų „ūsai“ kliudydavo ir kitiems vairuotojams: stodavo ne tik pats ragus pametęs troleibusas, bet ir negalintys jo aplenkti vairuotojai.
Remonto departamento vadovas sako, kad sostinėje, iš suplanuotų pakeisti beveik aštuoniasdešimties radijo bangomis valdomų iešmų, liko dar du trečdaliai — apie pusšimtį.
„Iki šių metų pabaigos pakeisime visus“, – patikino A.Puzevič.
Vilniaus troleibusų kontaktinis tinklas iš esmės nebuvo naujinamas dvidešimt metų. Dabar mėlynosios rodyklės padeda ir vairuotojams neatsilikti nuo grafiko, ir vilniečiams laiku pasiekti kelionės tikslą.