Didžiausias šios analizės atradimas – Vilniuje istorinis susidomėjimas dviračiais. Jų į gatves jau išvažiavo daugiau negu ankstesnių metų vasaros mėnesiais.
„Svarbiausias pastebėjimas yra tas, kad dar niekada Vilniaus istorijoje nebuvo tokio dviračių populiarumo.
2023 m. balandis buvo itin aktyvus: net tris kartus srautas viršijo 400 dviračių per valandą (pvz., 2023–04-20 19–20 val., 447 dviračiai).
Šis aktyvumas lenkia net ankstesnių metų vasaros mėnesius. Tai sietina ir su šiltais orais, ir sąlygų dviračių naudojimui gerėjimu“, – rašo žurnalas.
Kaip rašo „Duomenų reikalai“, didžiausia problema kyla dėl to, kad kameros neperduoda duomenų apie savo veiklą, tai yra, neaišku, ar ji tikrai veikia.
Neturint tokios informacijos, sunku analizuoti, ar tokiu metu dviračiai tikrai nevažiavo ar jų srautą fiksuojanti kamerą neveikė.
Portalas rado išeitį kaip duomenis teisingai interpretuoti.
„Sukūrėme algoritmą, automatiškai validuojantį ir ištaisantį duomenis:
Jeigu kamera nefiksavo nei vieno dviračio 10 ar daugiau valandų iš eilės, visos paros, į kurias dalinai ar pilnai pakliūna tas neveikimo intervalas, yra laikomos nepatikimomis, o duomenys yra laikomi negautais.
Jeigu kamera šiltaisiais metų mėnesiais (balandis – rugsėjis) tarp 10 val. ryto ir 22 val. vakaro nefiksavo nei vieno dviračio 2 ar daugiau valandų iš eilės, tos valandos yra laikomos nepatikimomis, o duomenys yra laikomi negautais“ , – rašoma pranešime.
Duomenų analitikos žurnalas atrado ir daugiau įdomybių:
- Dviračių sezonas paprastai prasideda kovo mėnesį;
- Dviračių sezonas paprastai baigiasi spalio mėnesį;
- Nepalankiausi dviračiams mėnesiai yra gruodis ir sausis;
- Pavasarį dviračių srautas krenta po 19 val. vakaro;
- Vasarą dviračių srautas nenurimsta iki pat nakties (23 val.);
Su daugiau tyrimo detalių galite susipažinti čia.