Tai, kam pasiryžo baudą gavęs vairuotojas, pribloškia: pareigūnų elgesys nustebino net advokatą

Nors atsakingos institucijos kalbėjo apie siekius įdiegti daugiau kontrolės priemonių daugumoje Lietuvos kelių, tačiau vairuotojai jau išgirdo apie tai, kad plėtra stabdoma. Ar išties tai vairuotojus priverčia sutrikti ir ar tikrai svarbiau yra ne užtikrinti saugų eismą, o biudžetą papildyti pinigais, gautais už baudas?

Yra dviejų tipų vairuotojai: tie, kurie griežtai laikosi Kelių eismo taisyklių ir tie, kurie nuolat jas pažeidžia.<br>M.Patašiaus nuotr.
Yra dviejų tipų vairuotojai: tie, kurie griežtai laikosi Kelių eismo taisyklių ir tie, kurie nuolat jas pažeidžia.<br>M.Patašiaus nuotr.
Yra dviejų tipų vairuotojai: tie, kurie griežtai laikosi Kelių eismo taisyklių ir tie, kurie nuolat jas pažeidžia.<br>V.Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Yra dviejų tipų vairuotojai: tie, kurie griežtai laikosi Kelių eismo taisyklių ir tie, kurie nuolat jas pažeidžia.<br>V.Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Yra dviejų tipų vairuotojai: tie, kurie griežtai laikosi Kelių eismo taisyklių ir tie, kurie nuolat jas pažeidžia.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Yra dviejų tipų vairuotojai: tie, kurie griežtai laikosi Kelių eismo taisyklių ir tie, kurie nuolat jas pažeidžia.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Jan 9, 2024, 7:23 AM, atnaujinta Jan 9, 2024, 7:24 AM

„Žinių radijo“ laidoje „Žalia rodyklė“ advokatas, Vilniaus Universiteto Teisės fakulteto dėstytojas Arnas Paliukėnas kalbėjo apie saugų greitį, pažeidimus ir baudas.

Yra dviejų tipų vairuotojai: tie, kurie griežtai laikosi Kelių eismo taisyklių ir tie, kurie nuolat jas pažeidžia. Tačiau jei autostradoje vairuotojai mato ženklą, kuriuo greitį reikėtų primažinti iki 30 km/h, tačiau ruože nėra nei dirbančių kelininkų, nei kitų kliūčių – ar sumažinsite greitį? Visgi taisyklių reikia laikytis, nors turėtų būti tobulinimas jų taikymas.

„Kokios taisyklės bebūtų, manau, kad jos turi būti teisingai taikomos. Ko aš pasigendu ir kaip vairuotojas, ir kaip teisininkas, ir kaip advokatas, nes tokio pobūdžio bylose tenka atstovauti labai dažnai, tai protingo taisyklių taikymo“, – kalbėjo advokatas.

Nors kiekviena situacija yra individuali, tačiau kai kurie institucijų pareigūnai į pažeidimus nežiūri taip, lyg tai būtų skirtingi atvejai. Vis tik A.Paliukėnas pabrėžia – yra ir tokių pareigūnų, kurie į situaciją žiūri lanksčiau.

Tai yra visiška aritmetika, mano pašnekovas. Jei greitis yra viršijamas nuo 50 iki 150 km/h – 100 eurų bauda. Daryk ir aiškink, ką tik nori – baudą teks sumokėti.

Panašių situacijų yra ir mieste. Jei kai kuriose pėsčiųjų perėjose vairuotojai aklai vadovautųsi taisyklėmis, kad turi praleisti iš tolo ateinantį žmogų, nepravažiuotų pro šį ruožą visą dieną.

„Labai gaila, kad kai kurie pareigūnai, netgi kai kurie teisėjai, kurių kvalifikacija tikrai kur kas aukštesnė negu pareigūnų, irgi pritrūksta empatijos to menamo pažeidėjo atveju, kad skundas būtų išnagrinėtas“, – pastebėjimu dalijosi pašnekovas.

Jis dalijasi ir nutikusia situacija, kurioje pareigūnai „galbūt buvo išlipę iš lovos ne ta koja“ ir tokiu sprendimu privertė stebėtis. Važiuojant Vilniaus Vokiečių gatve priekyje policija sustabdė automobilį, kurį vairavo vienas iš automobilių pasaulio asų. Už šio incidento važiuojantis vairuotojas aplenkė kitą automobilį su jį sustabdžiusia policija ir pats sulaukė dėmesio – juk negalima kirsti ištisinės linijos. Tačiau ką daryti, jei reikia aplenkti sustabdytą automobilį?

Kai byla pateko į Apylinkės teismą, teisėjui užteko empatijos, tačiau byla buvo neužbaigta. Buvo pareikalauta filmuotos vaizdo medžiagos: kas buvo kalbama policijos automobilyje, kaip pareigūnams šovė į galvą nubausti aplenkusį vairuotoją. Priėjus iki aukštesnės instancijos teismo, byla buvo visiškai nutraukta.

„Tas žmogus, kuris atėjo pas mane į advokatų kontorą, iškart pasakė: „Arnai, jeigu reikės, mes eisime ir į Strasbūrą. Nežinau, ką darysim, bet eisim iki galo“, – prisiminė advokatas.

Kartais administracinė nuobauda gali siekti vos dešimt eurų ar keliasdešimt eurų, todėl daugumai vairuotojų yra gaila pinigų advokatams ir teisminiams ginčams. Svarstoma, kad galbūt kai kurie pareigūnai apie tai taip pat pagalvoja.

Gali susidaryti įspūdis, kad valstybė orientuojasi į baudas, o ne į saugų eismą. Jei kelias prastas, jį reikia remontuoti – neužteks tik sumažinti leistiną greitį.

A.Paliukėnas, kalbėdamas apie „trikojus“, stacionarias greičio matavimo priemones, abejojo, ar išties šios priemonės yra statomos tose vietose, kurios yra pavojingos. Pavyzdžiui, Vilniuje, Ateities gatvėje, „trikojis“, kuris ten gyvena, stebina – kam jo ten reikia, kokie ten pėstieji?

Autostrados atkarpoje Vilnius–Panevėžys taip pat yra konkreti vieta, kur nuolat galima pastebėti mobilų greičio matuoklį, tačiau ten nematyti jokių pavojingų ruožų.

Kodėl vairuotojai beveik visada yra linkę viršyti 10 km/h, nei yra nustatytas leistinas greitis? Visi supranta, kad už tai negaus baudos, o kelias juk atrodo geras. Advokato vertinimu, kai kalbama apie greitį autostradoje, kai ten leistinas greitis yra 110 km/h ar 130 km/h, nėra reikalo greitį viršyti dvigubai, tačiau keliamas klausimas, ar tikrai visur turi būti toks greitis šiltuoju metų laiku?

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.