Žiedinių savivaldybių kelių finansavimo klausimas vėl grįžta į Seimą

Siekiant pagerinti priemiestinių savivaldybių kelių infrastruktūrą, siūloma iki 9 proc. Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) finansavimo rezervo lėšų skirti priemiestinėms (žiedinėms) savivaldybėms keliams finansuoti.

Žiedinių savivaldybių kelių finansavimo klausimas vėl grįžta į Seimą.<br>D.Umbraso nuotr.
Žiedinių savivaldybių kelių finansavimo klausimas vėl grįžta į Seimą.<br>D.Umbraso nuotr.
Žiedinių savivaldybių kelių finansavimo klausimas vėl grįžta į Seimą.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Žiedinių savivaldybių kelių finansavimo klausimas vėl grįžta į Seimą.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Jadvyga Bieliavska

2024-03-06 11:14

Tai numatančias patobulintas Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo pataisas įregistravo Mišrios Seimo narių grupės seniūno pavaduotoja Rita Tamašunienė ir šios frakcijos narys Česlav Olševski.

Jeigu Seimas pritartų, į KPPP rezervo lėšas, kurios būtų paskirstytos Vyriausybės nustatyta tvarka, galėtų pretenduoti aplink didžiausius miestus esančios Alytaus, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio, Šiaulių ir Vilniaus rajonų savivaldybės.

Šios lėšos būtų skirtos žiedinių savivaldybių „vietinės, krašto ar rajoninės reikšmės didžiausio eismo intensyvumo kelių objektams finansuoti“.

Šiuo metu šios lėšos paskirstomos atrinktiems valstybei svarbiems vietinės reikšmės kelių objektams finansuoti.

„Kelių ar jų atkarpų, kurių teisinis statusas yra „vietinės reikšmės kelias“ ir yra svarbūs visai valstybei, yra nedaug. Tik kelios savivaldybės pagal nustatytus kriterijus gali pretenduoti į rezervo lėšas, nors rezervas suformuotas mažinant lėšas visoms savivaldybėms.

Todėl įstatymo projektu siūlome iš iki 9 procentų lėšų rezervo, Vyriausybės nustatyta tvarka, paskirstyti priemiestinėms (žiedinėms) savivaldybėms vietinės, krašto ar rajoninės reikšmės didžiausio eismo intensyvumo kelių objektams finansuoti“, – sako projektą inicijavusi Lietuvos lenkų rinkimų akcijai-Krikščioniškų šeimų sąjungai (LLRA-KŠS) atstovaujanti Seimo narė Rita Tamašunienė.

Pasak jos, parengti įstatymo pataisas paskatino prastos būklės keliai ir didelis eismo intensyvumas priemiestiniuose rajonuose.

„Rajonuose aplink didžiausius šalies miestus nuolat vyksta teritorijų urbanizacija. Mažos gyvenvietės, sodo bendrijos, kuriose nebuvo išvystytos infrastruktūros, išauga į kompaktiškus miestelius. Gyventojai kasdien važinėja į darbą, veža vaikus į ugdymo ir švietimo įstaigas. Todėl eismo intensyvumas priemiestinėse rajonuose sparčiai didėja, susidaro eismo spūstys“, – Eltai sakė parlamentarė.

Ji tikisi, kad priėmus įstatymo pataisas, bus užtikrintas saugesnis eismas ir priemiestinių rajonų plėtra.

ELTA primena, kad Seimas pernai po pateikimo nepritarė Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo pataisoms, kuriomis buvo siekiama pagerinti aplink didžiuosius miestus esančių savivaldybių kelių infrastruktūrą. Projektas buvo grąžintas iniciatoriams tobulinti ir vėl turi šansų atsirasti Seimo darbotvarkėje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.