Trys taisyklės, kaip saugiai pačiam remontuoti automobilį

Šeštadienį Vilnių sukrėtė tragedija – jauną vyrą mirtinai prispaudė nuo domkrato nukritęs remontuotas automobilis.

Daugiau nuotraukų (1)

Ilona Staškutė

Feb 24, 2014, 7:38 PM, atnaujinta Feb 15, 2018, 11:39 PM

Automobilius savo jėgomis remontuoja daugybė vairuotojų ir ne visi turi galimybę pakelti savo transporto priemonę ant profesionalaus keltuvo ar bent įsivaryti į garažą su duobe, taigi kaip saugiai susiremontuoti mašiną kieme ar paprastame garaže?

„Jei mašina pakelta tik ant domkrato, apie lindimą po ja negali būti nė kalbos, - sakė Dakaro maratoną įveikęs lenktynininkas Antanas Juknevičius. - Esu matęs ne kartą, kaip du vyrai palindę po automobiliu, pakeltu ant vieno domkrato, jį taiso. Standartiniai domkratai labai nepatikimi.“

Ne kartą lauko sąlygomis automobilį remontavęs lenktynininkas pataria, ką daryti, kad automobilis neužkristų pačiam palindus jo taisyti.

Pirma taisyklė – gerai įtvirtinti automobilį

„Žmonės labai dažnai nepaiso saugumo. Turi būti tikras, kad automobilis nepariedės nei pirmyn, nei atgal. Jei remontuosi transmisiją ir ją atjungsi, automobilio nebelaikys pavara ir jis pariedės“, - atkreipė dėmesį sportininkas.

Jis patarė padėti paramas po visais ratais, arba paremti nors po vieną priekinį ir galinį ratą įstrižai.

Antra taisyklė – padėti po automobiliu papildomą atramą

Svarbu automobilį įtvirtinti ne tik taip, kad jis nepariedėtų, bet ir padėti dar ką nors po jo dugnu, kad jei netyčia mašina nukristų nuo domkrato, ji neprispaustų palindusio žmogaus, o atsiremtų į kitą tvirtą daiktą.

„Sporte naudojame net du domkratus, bet paprastai po mašina pakišame atsarginius ratus, kad jei ji nusprūstų nuo domkratų, sulaikytų ratai. Jei mašina pakelta tik ant domkrato, apie lindimą po ja negali būti nė kalbos“, - sakė A.Juknevičius.

Jei atsarginių ratų po ranka nėra, galima pakišti ir kitų tvirtų daiktų. Sportininkas prisiminė Dakaro maratone pats lakstęs po dykvietę ir rinkęs akmenis, kuriuos paskui kišo po visureigio ratais ir žemiausiomis dalimis.

„Kai keitėme galinį tiltą, Vytautas (Obolevičius, šturmanas – aut.) lindo po automobiliu. Bet pirmiausia gerai įtvirtinome automobilį. Jei neturi ratų, renki plokštesnius akmenis“, - pasakojo A.Juknevičius.

Jis prisiminė, kad sugedus ekipažui teko taisyti automobilį beveik aštuonias valandas, o per tą laiką pro šalį nepravažiavo nei vienas automobilis – nelaimės atveju net nebūtų kam padėti.

Trečia taisyklė – vadovautis sveiku protu

Paremti automobilį ir padėti ką nors apačioje nepakanka. Tą reikia daryti ne formaliai, o gerai apgalvojant, ar padėtas daiktas tikrai gali išlaikyti automobilį.

„Vadovėliuose nėra parašyta, ką galima dėti, o ko ne. Tinka viskas, kas po ranka, bet reikia rinktis protu. Tai tavo gyvybės klausimas“, - pabrėžė sportininkas.

Jis įspėjo nepasitikėti laiko paveiktomis, aptrupėjusiomis plytomis, blokeliais su ertmėmis ir kitokiais daiktais, kurie iš pažiūros atrodo tvirti, bet krisdamas automobilis juos suspaustų ar sudaužytų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.