Vairuotojai bijo dešiniavairių automobilių antplūdžio

Netoli Marijampolės esančio autolaužyno savininkas Jonas Mickus mano,

Į Marijampolės autolaužynus dešiniavairiai automobiliai atvežami retai.<br>L.Juodzevičienės nuotr.
Į Marijampolės autolaužynus dešiniavairiai automobiliai atvežami retai.<br>L.Juodzevičienės nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Loreta Juodzevičienė

Mar 21, 2014, 6:00 PM, atnaujinta Feb 15, 2018, 5:35 AM

Nuo 1981-ųjų automobilį vairuojančiam J.Mickui yra tekę važinėti „angliška“ mašina.

„Kai pirmą kartą važiavau atbulas per vartus, kuriuose lengvai telpa sunkvežimis, buvo toks jausmas, kad mano visureigis netilps.

Sėdančiam prie dešinės pusės vairo reikia stažo ir gerų įgūdžių. Svarbiausia – nelėkti ir laikytis tinkamo atstumo, kai ką nors reikia aplenkti kelyje.

Jei jaunimas iš Anglijos prisivarys sportinių automobilių, kurie ten labai populiarūs, bus bėdos“, – svarstė J.Mickus, pajuokavęs, jog Lietuvos keliais dešiniavairiais automobiliais saugiausiai galėtų važinėti per 40-metį perkopę vairuotojai.

Autolaužyno savininkas sakė, jog jo įmonei retai kas atveža dešiniavairių mašinų.

Verslininkas apgailestavo, jog tas detales, kurios tinka tik „angliškoms“ mašinoms, tenka paprasčiausiai išmesti.

„Perdaryti apsimoka tik naujus dešiniavairius automobilius. Pavyzdžiui, iš Anglijos parvežtas „Audi“ vidutiniškai kainuoja 900–1000 eurų (3105–3450 litų), o su vairu kairėje pusėje – apie 2 tūkst. eurų (6900 litų).

Manau, kad Lietuvai dešiniavairių mašinų nereikia, nes rinka jau nusistovėjusi. Avarijų tai tikrai bus daugiau“, – prognozavo J.Mickus.

Vairavimo instruktorius Renaldas Stalioraitis įsitikinęs, jog, Lietuvai ėmus registruoti dešiniavairius automobilius, problemų neišvengs ir patyrę, ir jauni vairuotojai.

„Sunkumų bus, pavyzdžiui, lenkiant krovininį automobilį. Be to, jei dešiniavairės mašinos greičių dėžė bus mechaninė, daugiau įgūdžių prireiks perjungiant pavaras.

Nepatyrę vairuotojai turės ką veikti – suderinti judesius, tobulinti reakciją, įvertinti atstumus.

Teko kalbėti su tais, kurie vairuoja dešiniavairius automobilius. Kai kurie jų net keitė mechanines pavarų dėžes automatinėmis“, – pasakojo R.Stalioraitis.

Per dvidešimtmetį peržengęs marijampolietis Povilas, kurį laiką gyvenęs Anglijoje, pasakojo, jog penkerius metus važinėjo vien tik dešiniavairiu automobiliu, prie kurio įprato visai nesunkiai.

„Manau, kad su dešiniavaire mašina lengviau avariją padaryti Lietuvoje“, – teigė Povilas.

Marijampolės automobilių turguje sutikti užsieniečiai lrytas.lt pasakojo, kokia tvarka dėl dešiniavairių automobilių yra jų šalyse.

Tadžikams ir kirgizams galima įsivežti dešiniavaires mašinas, tačiau draudžiama jomis važinėti.

Kazachams tokiais automobiliais leidžiama važinėti, bet nebeleidžiama įvežti.

Uzbekai pasakojo, jog jie gali ir įsivežti, ir važinėti dešiniavairiais automobiliais. Tačiau juos pirkti uzbekams labiau apsimoka Japonijoje. ˙

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.