Daugiau elektronikos mašinoje – daugiau progų įsilaužėliams?

Šiuolaikiniai automobiliai su išmaniosiomis technologijomis gali tapti plėšikų grobiu. Mat jeigu mašina prisijungusi prie interneto, į sistemą galima įsilaužti. Tai jau įrodė kinai.

Įsilaužėliai įvarė nerimo „Tesla S“ gamintojams – pastarieji nusprendė juos pakviesti darbuotis kompanijoje.<br>„Wikipedia“ nuotr.
Įsilaužėliai įvarė nerimo „Tesla S“ gamintojams – pastarieji nusprendė juos pakviesti darbuotis kompanijoje.<br>„Wikipedia“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Sep 18, 2014, 6:45 AM, atnaujinta Jan 30, 2018, 3:31 PM

Įsivaizduokite: važiuojate naujutėliu šiuolaikiniu automobiliu, o jis nei iš šio, nei iš to pats ima stabdyti. Vairas jūsų nebeklauso. Sustojus durys pačios atsidaro, rašo „Lietuvos rytas“.

Iš kitos mašinos iššoka grobikai, išmeta jus iš savosios ir nudumia ja tolyn. Panašu į fantastinį veiksmo trilerį? Anaiptol.

Kinai aptiko spragų

Prieš keletą savaičių grupė Kinijos studentų nuotoliniu būdu įsilaužė į šiuolaikinės įrangos prikimšto „Tesla S“ valdymo sistemą. Mobiliaisiais įrenginiais jie iš tolo atidarinėjo važiuojančios mašinos duris, privertė nuslinkti stogą, įjungė garso signalą bei žibintus.

Anot ekspertų, studentai aptiko pažeidžiamiausią „Tesla S“ vietą: aktyvią interneto jungtį, per kurią savininkas išmaniojo telefono programėlėmis bendrauja su automobilio kompiuteriu.

Darbas įsilaužėliams

Savaime suprantama, gamintojai sukruto ir pažadėjo pašalinti visus trūkumus. Negana to, „Tesla“ kompanijos vadovas Elonas Muskas kiekvienam, kuris sugebės įsilaužti į šiuos automobilius, pažadėjo darbą savo įmonėje ir gerą atlyginimą.

„Tesla“ atskleidė mielai įdarbinsianti bent tris dešimtis įsilaužėlių, kurie padėtų geriau apsaugoti mašinas.

Tačiau išvada aiški ir gana grėsminga: kuo automobilyje daugiau išmaniųjų technologijų, tuo jis pažeidžiamesnis. Kadaise virusų kūrėjai privertė visuose kompiuteriuose įsidiegti ugniasienes. Dabar to reikia ir mašinoms.

Grėsmių tik gausės

Pastaraisiais dešimtmečiais atsirado vairuotojams padedančių naujovių. Automobilis pats nustato atstumą iki kliūties, esant reikalui gali sustoti, pagelbėja mėginant įsukti į siaurą stovėjimo vietą, net įjungia signalą, jei vairuotojas bent sekundei užsnūsta.

Visa tai puiku, bet yra viena bėda – tokią įrangą įmanoma „nulaužti“. Tokia grėsmė dar labiau padidės, kai ims plisti technologijos, padedančios automobiliams bendrauti tarpusavyje.

„Tuomet kibernetinės atakos prieš mašinas tikrai nebebus iš fantastikos srities“, – prognozavo Bochumo (Vokietija) universiteto saugumo technologijų mokyklos profesorius Christofas Paaras. („Welt.de“, LR)

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.