Automobilį susiremontavęs vyras pateko į absurdišką situaciją

Liepą įsigaliojęs Saugaus eismo automobilių keliais įstatymas virto vairuotojų siaubu. Automobiliai išregistruojami apie tai net nepranešus, o pavogtų transporto priemonių savininkams niekas dorai nepaaiškina, kaip išsaugoti ryšį su pavogtu automobiliu ar motociklu.

M.Juchnevičius guodžiasi, kad už savo pinigus suremontavęs automobilį, dabar nebegali juo važinėti.<br>Stop kadras.
M.Juchnevičius guodžiasi, kad už savo pinigus suremontavęs automobilį, dabar nebegali juo važinėti.<br>Stop kadras.
Daugiau nuotraukų (1)

Eglė Šilinskaitė-Puškorė

2014-09-23 19:46, atnaujinta 2018-01-29 22:53

Kelininku dirbantis Miroslavas Juchnevičius birželio viduryje su savo „Audi A4“ pakliuvo į avariją, kurios kaltininku pripažintas ne jis. Vyras iš karto kreipėsi į draudimo bendrovę dėl žalos atlyginimo, nors apžiūrėti sugadinto automobilio draudikai atvyko tik maždaug po mėnesio.

Tuomet, kai jau buvo įsigaliojęs Saugaus eismo automobilių keliais įstatymas, numatantis, kad po avarijos automobilis turi būti išregistruotas, jei žalos atlyginimas sudaro 75 procentus jo vertės.

Išregistravo neįspėję

Draudikai M.Juchnevičiui nepranešė, kad taip gali nutikti, bet patarė remontuotis automobilį už savo pinigus.

„Draudikai apžiūrėjo automobilį, nufotografavo ir pasakė, kad žalą atlygins maždaug per dvi savaites. Į darbą važinėju apie 60 kilometrų, todėl paklausiau, ar galiu pats susiremontuoti „Audi“. Draudikai pasakė, kad galiu, jei tik turiu pinigų“, – pasakojo M.Juchnevičius.

Po kelių savaičių vyrui buvo atlyginta avarijoje patirta žala ir sumokėti 2755 litai, o draudikų laiške – nė žodžio, kad automobilis bus išregistruotas. Tai, kad 1996-ųjų „Audi A4“ nebegali dalyvauti Lietuvos eisme, vairuotojas sužinojo iš jį sustabdžiusios kelių policijos ir tik vėliau gavo oficialų pranešimą.

„Kai kelių policija patikrino dokumentus, pasakė, kad automobilis išregistruotas. Nustebau: negali būti, nes turiu ir galiojančią techninę apžiūrą, ir draudimą.

Tik po kelių dienų sulaukiau laiško iš „Regitros“, kad mano „Audi“ išregistruota ir nebegali grįžti į Lietuvos Respublikos kelius. Prieš tai negavau jokio įspėjimo, kad taip gali nutikti“, – guodėsi M.Juchnevičius.

Kaina – „iš lubų“

Liepą įsigaliojusiame įstatyme numatyta, kad transporto priemonė, draudikų pranešimu, išregistruojama, kai draudiminio įvykio žala yra bent 75 proc. automobilio vertės. Bet kaip nustatyti seno automobilio vertę, jei, pavyzdžiui, tokių pat 1996 m. „Audi A4“, kokiu važinėja M.Juchnevičius, kaina svyruoja nuo 2 tūkst. iki 7 tūkst. litų?

Kelininkas guodžiasi, kad automobilio remontui skyrė 3 tūkst. litų, o dabar negali nei jo parduoti, nei pats važinėti.

„Audi A4“ po avarijos netapo nesaugi – buvo sulankstyti tik sparnai ir prakirstas radiatorius. Nepažeistas nei vairo mechanizmas, nei važiuoklė, todėl automobilis nekėlė grėsmės eismo ar vairuotojo saugumui.

M.Juchnevičiui pikta ir dėl to, kad po naujojo įstatymo vėzdu atsidūrė ir dėl draudikų vangumo: avarija įvyko birželio 13-ąją, kai įstatymas dar negaliojo, o žala paskaičiuota po mėnesio, kai jau buvo taikomi nauji reikalavimai.

Tikisi susigrąžinti vogtą motociklą

Įstatyme numatyta, kad transporto priemonė išregistruojama ir tuo atveju, jeigu jai neatlikta techninė apžiūra ar ji neturi civilinės atsakomybės draudimo. Dėl to piktinasi ne tik motociklininkai, viešajame eisme realiai dalyvaujantys tik pusmetį.

Šis įstatymas itin aktualus ir pavogtų transporto priemonių ieškantiems vairuotojams. Prieš kelerius metus pavogtas Martyno Kedžio motociklas „Honda CBR“ niekaip nerandamas, bet vilnietis baiminasi, kad dėl naujojo įstatymo apskritai bus priverstas su juo atsisveikinti.

„Šiuo metu ryšys tarp manęs, kaip teisėto savininko, ir motociklo yra tik „Regitra“. Pavogtas motociklas registruotas mano vardu ir yra „Regitros“ duomenų bazėje. Dabar jis neturi nei techninės apžiūros, nei draudimo, todėl jo registracija bus automatiškai naikinama. Išeina, kad aš, kaip savininkas, tiesiog prarasiu ryšį su pavogtu motociklu“, – guodėsi M.Kedys.

Mąstė tik apie teoriją

Liberalas Egidijus Masiulis jau pateikė įstatymo pataisas, kurios turėtų sumažinti draudikų galias. Mat, anot E.Masiulio, ir jis pats ne kartą susidūrė su atvejais, kai transporto priemonė buvo išregistruota, nors grėsmės nei eismo, nei vairuotojo saugumui nekėlė.

„Jūsų paminėti atvejai labai konkrečiai parodo, kad įstatymas neatitinka realybės, kad palikta didelių spragų. Įstatymo iniciatoriai mąstė teoretiškai, bet visiškai negalvojo, kaip tas įstatymas veiks realybėje. Pats susidūriau su atvejais, kai automobiliai buvo išregistruoti, nors realūs jų gedimai – tik apibraižymas“, – teigė E.Masiulis.

Priimdami įstatymą, Seimo nariai nepagalvojo ir apie tai, kad gudresni vairuotojai netruks jį apeiti. Transporto priemonės vis dažniau registruojamos užsienyje, kur negalioja panašūs įstatymai.

Dėl to nuostolių patiria ir „Regitra“, ir mūsų šalyje veikiantys techninės apžiūros centrai, ir automobilių remonto dirbtuvės, mat, prieš techninę apžiūrą, svečioje šalyje registruotos transporto priemonės ten ir remontuojamos.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.