Metas keisti padangas: ką būtina žinoti?

Nuo trečiadienio, balandžio 1-osios, jau galima pasikeisti žiemines padangas į vasarines. O jei jūsų vairuojamo automobilio padangos yra su dygliais, jas būtina pasikeisti iki balandžio 10 dienos.

Padangų kaina itin stipriai priklauso nuo jų dydžio.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Padangų kaina itin stipriai priklauso nuo jų dydžio.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Ilona Staškutė

Mar 31, 2015, 6:34 PM, atnaujinta Jan 7, 2018, 8:55 PM

Jei žieminės padangos nedygliuotos, jų, pagal įstatymus, galima nekeisti ištisus metus, tačiau tai nėra nei saugu, nei taupu.

Orams atšilus iki daugiau nei 7 laipsnių šilumos žieminės padangos ima greičiau dėvėtis, o vasarą, temperatūrai pakilus iki 20 ir daugiau laipsnių, jos suminkštėja taip, kad ekstremalioje situacijoje išsilaikyti ant kelio ar staigiai sustoti tampa neįmanoma.

Pasirenka rizikuoti

Specialistai nerekomenduoja ir universalių padangų, nes jos savo savybėmis ir žiemą, ir vasarą gerokai nusileidžia sezonui specialiai pritaikytoms padangoms. Universalios padangos – tinkamas pasirinkimas tik ypatingai mažai važinėjantiems vairuotojams, kurie per sezoną nenuvažiuoja nė 5 tūkst. kilometrų.

„Su vienais batais visus metus vaikščioti būtų nepatogu – žiemą slidu, vasarą karšta. Taip yra ir su padangomis“, – lygino padangų importuotojo „Melga“ generalinis direktorius Erlandas Gintneris.

Jis griežtai nepritarė ir dalies žmonių pasirinkimui vasarą pravažinėti su nudėvėtomis žieminėmis padangomis, kad rudenį galėtų įsigyti naujas.

„Kai viskas gerai – gal ir nieko, bet ekstremalioje situacijoje pritrūks. Jei per perėją eis močiutė ir reiks staigiai stabdyti, gali būti, kad kelių metrų pritrūks“, – sakė E.Gintneris.

Netikėtas būdas sutaupyti

Šiuo laikotarpiu naudinga patikrinti ir padangų būklę. Draudimo bendrovės „Lietuvos draudimas“ duomenimis, kas dešimtas techninę pagalbą kviečiantis vairuotojas gedimo priežastimi įvardija sprogusią ar nuleistą padangą.

Naujų vasarinių padangų komplekto kaina svyruoja nuo 250-300 eurų už garsaus gamintojo padangas iki 100 eurų už pačias paprasčiausias.

Tačiau daugelis neįvertina vieno svarbaus, bet dažnai pamirštamo faktoriaus – ratlankio dydžio.

Kuo didesni ratlankiai, tuo brangesnės padangos, ir komplektų kainos skiriasi gerokai daugiau, nei būtų galima pagalvoti.

Todėl jei turite 17 colių skersmens ratlankius ir norisi sutaupyti, pakeitus juos į 15 colių ratlankius kokybiškas naujas padangas pavyktų nusipirkti net dvigubai pigiau.

Tai verta prisiminti ir keičiant automobilį – padangos miesto visureigiui, papuoštam 17-19 colių ratlankiais visuomet kainuos gerokai brangiau, nei hečbekui su 15-16 colių ratlankiais.

Kaip žinoti, ar padangos vis dar tinkamos?

Minimalus leidžiamas vasarinių padangų protektoriaus gylis yra ne mažesnis nei 1,6 mm. Tačiau geriausia nelaukti iki kol padangos taip nusitrins ir keisti jas, kai protektoriaus gylis nusidėvi iki 3 mm.

Nudėvėtos vasarinės padangos yra itin pavojingos per lietų, nes nutrinti grioveliai nebegali išstumti vandens iš po padangos ir automobilis ima nevaldomai „plaukioti“.

„Naujų padangų komplektas, priklausomai nuo vairavimo stiliaus, kelių, priežiūros, vairuotojui tarnaus 3–4 metus. Dėl nekokybiškų padangų įvykusios avarijos atveju patirti nuostoliai visada bus didesni nei naujo, kokybiško padangų komplekto kaina.

Dar daugiau, jei vairuotojas veža savo šeimą, artimuosius, nelaimės atveju moraliniai nuostoliai gali būti neįkainojami“, – tvirtino „Goodyear Dunlop“ pardavimų vadovas Lietuvoje Mindaugas Jasiūnas.

Jis taip pat įspėjo, kad pardavėjo patikimumas yra svarbus kriterijus, renkantis automobilio padangas.

„Net jei ir perkate naują padangų komplektą, privalote įvertinti pardavėjo patikimumą. Jei pardavėjas naujas padangas metus ar daugiau laiko sandėliuoja netinkamomis sąlygomis, toks komplektas gali nebeturėti visų saugiam ir patogiam vairavimui būtinų savybių“, – aiškino M. Jasiūnas.

Pasako jo, situacija tampa dar sudėtingesnė, kai vairuotojas ieško dėvėtų ar restauruotų padangų.

„Susidūrimo su kliūtimi ar duobe metu gali įtrūkti vidiniai padangos sluoksniai, įvykti kitos deformacijos, kurios plika akimi tą pačią dieną nebus matomos, tačiau toje vietoje laikui bėgant gali iškilti gumbas.

Važiuojant didesniu greičiu užmiesčio kelyje dėl pasikeitusių padangos vidinių savybių padanga gali sprogti būtent per tą pažeistą vietą“, – tvirtino specialistas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.