Nors šiltasis metų laikas atrodo daug palankesnis kelionėms automobiliu nei žiema, vasarą automobilio paruošimui reikia skirti ne mažiau dėmesio.
Tiesa, šiltuoju metų laiku reikia atkreipti daugiau dėmesio į kitus dalykus.
1. Patikrinkite padangas.
Kad ir kiek kartų šis patarimas būtų girdėtas, Gumos gamintojų asociacijos duomenimis vos kas dešimtas vairuotojas reguliariai tikrinasi padangų slėgį.
Jis dėl temperatūros svyravimų nuolat keičiasi, todėl geriausia slėgį padangose tikrinti kas dvi savaites ar nors kas mėnesį.
Tai naudinga patiems vairuotojams, nes jei slėgis per didelis, pailgėja stabdymo kelias ir automobilis greičiau ima slysti per lietų, o jei per mažas – mašina vartoja daugiau degalų. Be to, abiem atvejais padangos greičiau dėvisi.
Kylant temperatūrai nuo karščio didėja ir slėgis padangose, todėl jei paskutinį kartą tikrinote slėgį padangose kai keitėte jas iš žieminių į vasarines, dabar greičiausiai jis yra per didelis.
Slėgį padangose patikrinti ir susireguliuoti galima nemokamai daugelyje degalinių.
2. Patikrinkite variklio alyvą.
Priklausomai nuo alyvos kokybės ir automobilio modelio, ją keisti reikia nuvažiavus 10-30 tūkst. kilometrų, o jei važinėjate mažiau – bent kartą per metus. Kartu su alyva turi būti keičiamas ir jos filtras.
Jei alyvos keisti dar nereikia, prieš vasaros keliones būtina bent patikrinti jos lygį. Pastatykite automobilį lygioje vietoje, palaukite keletą minučių, kol atvės variklis ir atsidarę kapotą ištraukite alyvos matuoklį – jis paprastai išsiskiria oranžinės spalvos rankenėle.
Nuvalę matuoklį skudurėliu įkiškite į vietą ir vėl ištraukite. Ant metalinio strypo aiškiai matysis alyvos lygis. Jei jis priartėjęs prie minimumo ar net nesiekia žemiausios padalos, būtina alyvos papildyti.
Tam nebūtina važiuoti į servisą, galite alyvos papildyti ir patys, tik svarbu nusipirkti tokios pat markės ir klampumo alyvą, kokia jau įpilta variklyje.
Papildymui paprastai pakanka pusės litro ar litro, jei alyvos lygis nesiekia minimumo. Tai, priklausomai nuo alyvos rūšies, gali kainuoti apie 8 eurus.
3. Patikrinkite oro filtrą.
Jį rekomenduojama keisti kas 20 tūkst. kilometrų, todėl paprastai jis keičiamas kartu su alyva bei alyvos filtru.
Bet per žiemą, ypač tokią sausą, kaip praėjusi, oro filtras gali užsiteršti greičiau. Jei jis tik šiek tiek purvinas, nieko tokio, bet jei filtro plokštelės stipriai patamsėjusios, jį reikia pakeisti. Važinėjant užterštu oro filtru degalų sąnaudos gali pakilti net 10 proc.
Oro filtrai priklausomai nuo modelio kainuoja apie 8-25 eurus, jį paprasta pasikeisti patiems.
4. Išplaukite automobilio dugną.
Tikriausiai jau seniai nuplovėte žiemos purvus nuo mašinos kėbulo, tačiau daugelis pamiršta dugną. Jį geriausiai išplauna specialūs purkštuvai automatinėse plovyklose, todėl prieš vasarą verta nepagailėti ir vieną kartą nuplauti automobilį automatinėje plovykloje su dugno plovimo programa.
Taip pat kruopščiai išsiurbkite saloną, nes kitaip kilimėliuose įsigėrusi druska ir per vasarą ardys automobilį.
5. Išsivalykite langus iš vidaus.
Gali atrodyti, kad automobilio langai iš vidaus švarūs, bet jei nevalėte jų bent pusę metų, skudurėlis liks purvinas perbraukus vos keletą kartų.
Jei dažnai važinėjate užmiesčio keliais, langus iš vidaus būtina valyti dar dažniau – dulkės nusėda ne tik ant tamsių salono detalių.
6. Pasikeiskite valytuvų gumas.
Per žiemą ledas ir druska priverčia gumą sukietėti ir sutrūkinėti. Tokie valytuvai negali gerai nuvalyti lango, o Lietuvoje vasarą liūtys pasirodo neretai.
Valytuvų gumos yra viena iš pigiausių detalių, jas galima įsigyti nuo 4 eurų.
7. Patikrinkite žarneles ir diržus.
Vasarą itin svarbu pasirūpinti variklio aušinimu. Todėl prieš sezoną svarbu patikrinti, ar aušinimo sistemos žarnelėse nesimato įtrūkimų
Tuo pačiu reikia patikrinti ir generatoriaus bei paskirstymo diržus – šiems nutrūkus galima prisidaryti daug bėdos, todėl jei matosi įtrūkimų diržus reikia skubiai pakeisti.
Šių diržų kaina labai skiriasi priklausomai nuo automobilio. Generatoriaus dirželiai kainuoja apie 3-15 eurų, o paskirstymo – apie 20-30 eurų. Darbų kaina priklausys nuo pasirinkto serviso.
8. Susitvarkykite elektros instaliaciją.
Jei jūsų akumuliatorius be aiškios priežasties gana greitai išsikrauna, kuri nors garso sistemos kolonėlė kartais veikia, o kartais ne, arba netikėtai užsižiebia lemputės prietaisų skydelyje, tikėtina, kad elektros sistemoje yra nuotėkis.
Dėl to vasarą padidėja automobilių gaisrų tikimybė. Į ją negalima numoti ranka – kasmet Lietuvoje sudega daugiau nei 1000 automobilių.
9. Patikrinkite aušinimo skysčio lygį.
Jį tikrinti reikia kai variklis visiškai atvėsęs.
Atsukus prie radiatoriaus esančio aušinimo skysčio bakelio dangtelį reikia patikrinti ar skysčio lygis nenukritęs žemiau minimalios atžymos. Jei skysčio trūksta – papildykite, nes kitaip per karščius variklis gali imti kaisti, o perkaitimas motorui yra labai pavojinga.
Litras aušinimo skysčio kainuoja apie 3 eurus. Sistemą galite papildyti ir distiliuotu vandeniu, bet tuomet prieš žiemą nepamirškite aušinimo skysčio pakeisti nauju neužšąlančiu antifrizu.
10. Patikrinkite automobilio kondicionierių.
Ar jis gerai veikia lengviausia įsitikinti karštą dieną. Gerai veikiantis kondicionierius turėtų sugebėti greitai atvėsinti automobilį dešimčia laipsnių žemiau, nei aplinkos temperatūra.
Tokiame vėsiame automobilyje važiuoti nepatariame, nes galite peršalti, bet jei kondicionierius atvėsina orą salone tik keletu laipsnių, reiškia, kad jį reikia papildyti.
Jei įjungus kondicionierių salonas greitai atvėsta, bet pasklinda nemalonus užsistovėjusios drėgmės kvapas, kondicionierių būtina išvalyti. Šis kvapas kyla nuo prietaise susikaupusiuose nešvarumuose besidauginančių bakterijų, kurios gali sukelti alergiją. Joms ypač jautrūs vaikai.
Kondicionieriaus pildymas kainuoja apie 15-30 eurų, o valymas – 20-40 eurų.