Koks remontas laukia dyzelinių „Volkswagen“ ir kiek tai kainuos?

Natūralu, kad „Volkswagen“ nepakeis visų sukčiavimui parengtų automobilių naujais, tačiau net ir jų perdarymas vokiečių gamintojui kainuos labai brangiai. Juolab, kad tokių transporto priemonių jau priskaičiuota 11 mln.

Atskirais atvejais „Volkswagen“ gali būti naudingiau nupikrti iš klientų automobilius, nei juos remontuoti.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Atskirais atvejais „Volkswagen“ gali būti naudingiau nupikrti iš klientų automobilius, nei juos remontuoti.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Sep 24, 2015, 12:25 PM, atnaujinta Oct 14, 2017, 3:56 AM

Problema – ne Europoje plačiai paplitę anglies dvideginio (CO2) standartai. Net patys taršiausi seni automobiliai juos gali viršyti tik 3-4 kartus.

Į skandalo epicentrą patekę „Volkswagen“ koncerno modeliai aplinkinius nuodija azoto oksidais (NOx). Jų „Passat“ išmeta 5-20 kartų, o „Jetta“ – net 15-35 kartais daugiau, nei JAV apskaičiuotas leistinas limitas.

Būtent natrio oksidai yra atsakingi už smogo formavimasi. Praleidus daugiau laiko lauke, jie gali pažeisti plaučius ir yra ypač pavojingi astma sergantiems žmonėms.

„Volkswagen“ reikės perdaryti selektyviąją teršalų deginimo (su karbamidais arba kitomis medžiagomis) sistemą, tačiau vien tik to neužteks. Tyrėjai skelbia, kad testuotas „Passat TDI“ su minėta įranga azoto oksido taršos emisiją viršijo nuo 5 iki 20 kartų.

Tai yra dvigubai mažesni rodikliai nei kitų koncerno modelių, tačiau vis tiek neatitinkantys normų.

„Golf“, „Jetta“, „Beetle“ ir „Audi A3“ automobilių perdarymui reikalingų dalių sąrašą neįtrauktos įvairios smulkmenos. Taip pat reikia turėti omenyje, kad esant rimtiems konstrukcijos pakeitimams iš naujo turėtų būti atliekami saugumo testai.

„The Truth About Cars“ specialistas Bozi Tatarevičius sudarė preliminarų sąrašą detalių, kurių reikėtų tvarkingai perdaryti JAV rinkai skirtą „Passat TDI“:

– Radiatoriaus ventiliatorius: 360 dolerių (322 eurai),

– Papildomo apdorojimo degalų bakas: 534 doleriai (478 eurai),

– Dozavimo vožtuvas: 240 dolerių (215 eurų),

– Kietųjų dalelių filtras: 105 doleriai (94 eurai),

– Temperatūros daviklis: 171 doleriai (153 eurai),

– Išmetamųjų dujų recirkuliacijos vožtuvas: 401 doleriai (359 eurai),

– Katalizatorius: 688 doleriai (616 eurai).

Iš viso: 2,500 dolerių (2,2 tūkst. eurų).

B.Tatarevičius taip pat pažymi, kad karbamido bakas dėl skysčio ėsdinančių savybių negalės būti montuojamas bagažinėje. Jį reikės įrengti po automobiliu, greta vietoje mažesnio degalų bako, kurį taip pat teks pakeisti.

Tai ne tik reikštų papildomas išlaidas perdarant kiekvieną automobilį, bet ir būtinybę iš naujo atlikti saugumo testus.

Dar reikia priskaičiuoti žmonių darbo valandas, o vien kietųjų dalelių filtro pakeitimas „Jetta“ automobiliui trunka 6 val. Kad šis darbas yra labai sudėtingas lrytas.lt pavirtino ir lietuvių mechanikai.

„Volkswagen“ turėtų kompensuoti oficialioms atstovybėms visas išlaidas, tačiau dyzelinių automobilių perdarymui gali būti nustatytas laiko limitas. Viršijus kurį vietos servisas už perdarymą mokėtų iš savo kišenės.

Atskirais atvejais koncernas gali svarstyti galimybę įsigyti iš klientų savo automobilius. 2009 m. dyzelinė „Jetta“ JAV kainuoja maždaug 7 tūkst. dolerių (6,3 tūkst. eurų) taigi toks sprendimas taip pat taikytinas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.