Kaip „Opel Astra“ drįso tapti Metų automobiliu?

Savaitgalį aš ir dar devyni kolegos, kasmet išbandantys praktiškai visus naujus automobilius, kokie tik atsiranda Lietuvos keliuose, išrinkome Lietuvos metų automobilį.

Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

2015-12-09 17:48, atnaujinta 2017-09-30 09:03

Kadangi Lietuva – ne tik krepšinio trenerių, bet ir pačių geriausių vairuotojų šalis, įvertinimų ilgai laukti nereikėjo.

„Opelis“ – Metų automobilis? Gal juokaujat, taigi supus iki kitų Kalėdų!“ – ne vienas prisiminė gerą juokelį iš 1995-ųjų, lyg patys nuo to laiko nebūtų nieko gero nuveikę.

Gaila, kad dar tenka atremti įsitikinimus, jog per 20 metų technologijos neva nė kiek nepasikeitė.

Kaip bebūtų, praeitame šimtmetyje pagaminti automobiliai vis dar yra daugelio Lietuvos vairuotojų dabartis.

Labai gaila, kad iš vidutinio atlyginimo daugumai vairuotojų susitaupyti naujam automobiliui sunkiai pavyktų.

Bet kartu tai nėra ir vien milijonierių privilegija – bent jau jei kalbame apie naująjį „Metų automobilį“.

Į naująją „Astra“ supakuota viskas, ko eiliniam vairuotojui reikia ir nereikia – masažuojančios, šildomos odinės sėdynės, taupus, gana galingas „dyzelis“, ekranas, kuriame nereikia žiūrėti į penkerių metų senumo belgišką navigaciją, o galima telefonu prisijungti prie naujausios informacijos, LED žibintai ir t.t.

Pridėjus stabilią, gerai duobes sugeriančią važiuoklę, kokybišką garso izoliaciją ir mobiliuoju ryšiu paremtą pagalbos sistemą „On Star“, kuri netrukus bus įjungta ir Lietuvoje , išeina automobilis niekuo pernelyg neatsiliekantis nuo prabangiųjų.

Net nekalbant apie tą „prabangą“, kuri sulipdyta atkeliauja iš Vokietijos ir būsimus šeimininkus privilioja nauju sluoksniu dažų ir brangiu ženkliuku. Nors jų ir naujos „astros“ kaina – praktiškai tokia pati.

„Audi A4“ ir „Volvo XC90“ – labai puikūs modeliai, bet dar keletą metų jie pabus Turniškių ar Žaliakalnio, o ne visos Lietuvos automobiliais.

Žemiau – mano motyvai, kodėl vienam ar kitam „Metų automobilio“ finalininkui skyriau tam tikrą kiekį balų.

***

Viena iš pačių sunkiausių „Metų automobilio“ konkurso užduočių – paskirstyti balus finaliniam septynetukui. Pirmiausia, svarbu pasakyti tai, jog kad ir kiek balų gavo vienas ar kitas modelis, jau patekimas į septynetuką yra didelis laimėjimas. Neturiu jokių abejonių, kad kiekvienas iš šių septynių automobilių lengvai ras savo pirkėją.

„Audi A4“ – 5 balai. Tai yra neabejotinai geriausia, ką šįmet pasiūlė gamintojai prabangių, kompaktiškų automobilių segmente.

Didžiulis variklių pasirinkimas, pačios naujausios technologijos, kurioms jau nebeužtenka sąrašo, o reikia skirstyti paketais, taip pat tokios malonios smulkmenos, kaip triukšmą mažinanti akustinė plėvelė – automobilyje yra viskas, ko gali norėti „premium“ segmento pirkėjas. Tiesa, tam, kad vairuotojas pasinaudotų visų technologijų pranašumais, bazinę automobilio kainą reikia dauginti iš dviejų.

„Ford S-Max“ – 3 balai. Tai visapusiškai teisingas pasirinkimas, kam reikia transportuoti didelę šeimą, daug lagaminų ir tuo pačiu iki 100 km įsibėgėti greičiau, nei per pusvalandį.

„Hyundai i20“ – 2 balai. Pats pigiausias, bet tikrai ne prasčiausias konkurso automobilis. Jis neišsiskiria naujų technologijų gausa, bet yra gerai valdomas ir sausame, ir šlapiame kelyje, o surinkimo kokybe neatsilieka nuo europietiškų konkurentų.

„Mercedes-Benz GLC“ – 2 balai. Tai dar vienas kompaktiškas miesto visureigis, papildęs labai gausią ir aštria konkurencija pasižyminčią klasę. Automobilio kompiuterio valdomumui stinga ergonomikos ir norėtųsi kokybiškesnės garso izoliacijos. Bet salone daugiau erdvės, nei būtų galima tikėtis iš kompaktiško modelio, o važiuoklė ir 9 laipsnių pavarų dėžė dirba be priekaištų.

Opel Astra“ – 6 balai. Ekonomiškas, ergonomiškas, puikiai valdomas ir stebinančiai gerai įrengtas automobilis. Su nauja „Astra“ „Opel“ padarė didžiulį kokybinį šuolį ir vairavimo, ir įrangos prasme. Automobilis puikiai subalansuotas, važiuoklė be problemų sustvarko ir su lygiu, ir su duobėtu asfaltu.

Be to, „Astra“ turi visą aukščiausio lygio saugumo ir komforto įrangą, kaip prisitaikančius LED žibintus, masažuojamas sėdynes ar per programėles nuolat atnaujinamą navigaciją ir kitą kompiuterio informacija. Ir visa tai yra realiai įperkama eilinei lietuvių šeimai.

„Škoda Superb“ – 2 balai. Jei iš automobilio nereikia nieko kito, kaip tik kokybiško važiavimo, tai geras, praktiškas pasirinkimas verslui.

„Volvo XC90“ – 5 balai. „Volvo“ labai reikėjo tokio modelio, kaip šis – prabangus, bet „šviežias“, talpus, patogus, ypatingai saugus (vienintelis iš EuroNCAP gavęs 100 balų už saugumo sistemas) ir turintis labai aiškiai juntamą dvasią.

Itin daug komplimetų nusipelnė jo važiuoklė – ji tiesiog neįtikėtinai sugeria kelio nelygumus, bet kartu neima supti automobilio lyg laivo. Ir visa tai – už labai demokratišką, kaip „premium“ segmentui, kainą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
REPORTERIS: narystės ES 20-mečio proga sveikinimai iš U. von der Leyen