Šį projektą sugalvojo ir jau po penkerių metų pilnai užbaigti planuoja Prancūzijos Nacionalinis saulės energetikos institutas kartu su statybų kompanija „Colas“.
Tai bus pirmas kartas, kai saulės baterijos pasitelkiamos viešuosiuose automobilių keliuose išgauti elektros energijai.
Specialios dangos plokštės
Tačiau naudojama saulės baterijų danga „Wattway“, nebus sudaryta iš įprastų panelių. Tam buvo specialiai sukurtos derva padengtos 7 milimetro storio plokštės iš polikristalinio silicio.
Jos gali išlaikyti visų formų ir dydžių automobilius. Tai įrodė specialūs bandymai, pademonstravę, kad pravažiavus ir milijonui sunkvežimių, plokštės lieka be menkiausio įtrūkimo.
Jos taip pat atlaiko temperatūrų pokyčius ir drėgmę. Kitas svarbus privalumas yra tas, kad montuojant šiuos saulės elementus, nereikia tiesti naujų kelių – plokštės gali būti pritaisytos ant jau egzistuojančių dangų.
Apskaičiuota, kad „Wattway“ technologija bus efektyvi taip pat ilgai, kaip ir įprasti keliai – maždaug apie 10 metų.
O kelio atkarpose, kuriose nėra didelio eismo, pavyzdžiui, automobilių stovėjimo aikštelėse, ir iki 20 metų.
Saulės energetika populiarėja
Baterijose taip pat ketinama įrengti LED šviestuvus, kurie galėtų suteikti visiškai naujas, interaktyvaus kelio ženklinimo galimybes.
„Colas“ tikina, kad maždaug 20 kv. metrų ploto kelio danga pagamina vienam vidutinio dydžio namui pakankamą energijos kiekį. Tuo tarpu 1 kilometro ilgio kelio ruožas galėtų apšviesti 5 tūkstančių gyventojų miestą.
Be to, ateityje šie keliai gali būti panaudojami netgi belaidžiam važiuojančių elektromobilių akumuliatorių įkrovimui ir išmaniųjų miestų kūrimui.
Pastaraisiais metais Saulės energetikos paklausa smarkiai išaugo, nes dėl šioje srityje uoliai dirbančių inžinierių, mažėja atsinaujinančios energijos gavybos sąnaudos.
Vienas iš žinomiausių panašių projektų yra įgyvendinamas Maroke. Čia konstruojama revoliucinė saulės elektrinė, kuri iki 2017 metų bus pajėgi energija aprūpinti visą regioną.
Projektas sulaukė ir kritikos
Vis dėlto, naujasis „Wattway“ projektas sulaukė ir kritikos. Pirmiausia dėl valstybės slepiamos jo įgyvendinimo kainos.
Kita neišspręsta problema yra kelio dangos prijungimas prie bendro elektros tinklo ir galiausiai saulės elementų montavimas, kuris šiuo metu įmanomas tik rankiniu būdu. O tai jo diegimo procesą smarkiai sulėtina.
Kol kas nepranešama, kurie tiksliai keliai bus padengti saulės baterijomis. Iki šiol tokia technologija buvo pritaikyta tik pėstiesiems ir dviračiams (Nyderlanduose ir Vokietijoje).
Panašų projektą bando įgyvendinti ir JAV, rinkdama pinigus savanoriško finansavimo platformose.
Tačiau atrodo, kad ryžtingai nusiteikusiems prancūzams pavyks tapti pirmaisiais „saulės kelio“ statytojais.