10 svarbių dalykų, kuriuos turite padaryti prieš karščius

Į Lietuvą pagaliau grįžta vasaros karščiai. Todėl jei iki šiol dar nesuskubote, verta nieko nelaukiant parengti automobilį vasaros sezonui.

Nors daugelis mano, kad automobilį išsamiai reikia paruošti tik žiemai, vasarą tai padaryti irgi reikia, kad per karščius nekiltų rūpesčių kelyje.<br>„123rf.com“ nuotr.
Nors daugelis mano, kad automobilį išsamiai reikia paruošti tik žiemai, vasarą tai padaryti irgi reikia, kad per karščius nekiltų rūpesčių kelyje.<br>„123rf.com“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Ilona Staškutė-Steponėnė ( „Lietuvos rytas“)

Jun 19, 2016, 2:26 PM, atnaujinta May 21, 2017, 7:34 AM

Šiltasis metų laikas daug palankesnis kelionėms automobiliu nei žiema? Iš pirmo žvilgsnio taip.

Tačiau tinkamai parengti vasarai automobilį irgi reikia mokėti.

„Lietuvos rytas“ pateikia dešimt svarbių patarimų.

Padangos

Vos kas dešimtas vairuotojas reguliariai tikrina padangų slėgį, nors jis dėl temperatūros svyravimų nuolat keičiasi. Todėl geriausia tai daryti kas dvi savaites ar bent kas mėnesį.

Jeigu slėgis per didelis, pailgėja stabdymo kelias ir automobilis greičiau ima slysti per lietų. O jei per mažas, mašina vartoja daugiau degalų.

Be to, abiem atvejais padangos greičiau dėvisi.

Kylant temperatūrai nuo karščio didėja ir slėgis padangose, todėl jeigu pastarąjį kartą tikrinote jį keisdami žiemines padangas į vasarines, dabar greičiausiai jis per didelis.

Alyva

Nelygu alyvos kokybė ir automobilio modelis, ją keisti reikia nuvažiavus 10–30 tūkst. kilometrų, o jeigu važinėjate mažiau – bent kartą per metus.

Kartu su alyva turi būti keičiamas ir jos filtras.

Jeigu alyvos keisti dar nereikia, prieš vasaros keliones būtina bent patikrinti jos lygį. Jeigu jis priartėjęs prie minimalaus ar net nesiekia žemiausios padalos, būtina alyvos papildyti.

Nebūtina važiuoti į servisą, galite jos įpilti ir patys. Tiktai svarbu nusipirkti tokios pat markės ir klampumo alyvos, kokia jau naudojama variklyje. Paprastai pakanka pusės litro ar litro. Tai kainuos apie 8 eurus.

Oro filtras

Jį rekomenduojama keisti kas 20 tūkst. kilometrų. Bet per žiemą, ypač tokią sausą kaip praėjusioji, oro filtras gali užsiteršti greičiau.

Jeigu jis tik šiek tiek purvinas, nieko tokio, bet jei filtro plokštelės stipriai patamsėjusios, jį reikia pakeisti. Važinėjant su užterštu oro filtru degalų sąnaudos gali pakilti net 10 procentų. Oro filtrai kainuoja apie 8–25 eurus, juos paprasta pasikeisti patiems.

Dugnas

Tikriausiai jau seniai nuplovėte žiemos purvus nuo mašinos kėbulo, bet daugelis pamiršta dugną.

Jį geriausiai išplauna specialūs purkštuvai automatinėse plovyklose.

Taip pat kruopščiai išsiurbkite saloną, nes kitaip į kilimėlius įsigėrusi druska ir per vasarą ardys automobilį.

Langai

Gali atrodyti, kad automobilio langai iš vidaus švarūs, bet jei nevalėte jų bent pusę metų, skudurėlis liks purvinas perbraukus vos keletą kartų. Jei dažnai važinėjate užmiesčio keliais, langus iš vidaus būtina valyti dar dažniau, nes dulkės nusėda ne tik ant tamsių salono detalių.

Valytuvai

Per žiemą dėl ledo ir druskos guma sukietėja ir sutrūkinėja. Tokie valytuvai negali gerai nuvalyti lango, o Lietuvoje vasarą liūčių dažnai pasitaiko.

Valytuvų gumos – viena pigiausių detalių, jų galima įsigyti mokant nuo 4 eurų.

Aušinimas

Vasarą itin svarbu pasirūpinti variklio aušinimu, todėl prieš sezoną reikia patikrinti, ar aušinimo sistemos žarnelėse nematyti įtrūkių.

Verta užmesti akį ir į generatoriaus bei paskirstymo diržus: jei matyti įtrūkių, juos reikia skubiai pakeisti.

Kainą lemia automobilio modelis: generatoriaus dirželiai kainuoja apie 3–15 eurų, o paskirstymo – apie 20–30 eurų.

Akumuliatorius

Jei jūsų akumuliatorius be aiškios priežasties gana greitai išsikrauna, kuri nors garso sistemos kolonėlė kartais veikia, o kartais ne, jei netikėtai užsižiebia lemputės prietaisų skydelyje, tikėtina, kad elektros sistemoje yra nuotėkis.

Dėl to vasarą padidėja automobilių gaisrų tikimybė. Į tai negalima numoti ranka – kasmet Lietuvoje sudega daugiau negu 1000 automobilių.

Skysčiai

Varikliui visiškai atvėsus patikrinkite aušinimo skysčio lygį. Jei jo trūksta, papildykite, nes kitaip per karščius variklis gali imti kaisti, o tai labai pavojinga.

Litras aušinimo skysčio kainuoja apie 3 eurus.

Galima pilti ir distiliuoto vandens, bet tuomet prieš žiemą nepamirškite jo pakeisti nauju neužšąlančiu skysčiu.

Kondicionierius

Ar jis gerai veikia, lengviausia įsitikinti karštą dieną.

Gerai veikiantis kondicionierius turėtų sugebėti greitai atvėsinti automobilį dešimčia laipsnių žemiau nei aplinkos temperatūra.

Tokiame vėsiame automobilyje važiuoti nepatartina, nes galite peršalti, bet jeigu kondicionierius atvėsina orą salone tik keletu laipsnių, vadinasi, jį reikia papildyti.

Jei įjungus kondicionierių salonas greitai atvėsta, bet pasklinda nemalonus užsistovėjusios drėgmės kvapas, kondicionierių būtina išvalyti.

Šis kvapas kyla nuo prietaise susikaupusiuose nešvarumuose besidauginančių bakterijų, kurios gali sukelti alergiją. Joms ypač jautrūs vaikai.

Kondicionieriaus pildymas kainuoja apie 15–30 eurų, o valymas – 20–40 eurų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.