Prieš kelionę su dviračiu – vienas labai brangus klausimas

Įpusėjus vasarai vis daugiau lietuvių palieka miestus ir išvažiuoja atostogauti. Kartu su lagaminais ir kitokiais reikmenimis daugelis atostogautojų norėtų vežtis ir dviračius, bet kaip tai padaryti?

Populiariausi yra ant automobilio kablio tvirtinami laikikliai, tik tuomet reikia pasirūpinti, kad būtų matyti numeris.<br>Nuotr. iš LR archyvo
Populiariausi yra ant automobilio kablio tvirtinami laikikliai, tik tuomet reikia pasirūpinti, kad būtų matyti numeris.<br>Nuotr. iš LR archyvo
Ant stogų tvirtinamų bagažinių paklausa pastaruoju metu menksta.
Ant stogų tvirtinamų bagažinių paklausa pastaruoju metu menksta.
Daugiau nuotraukų (2)

Ilona Steponėnė („Lietuvos rytas“)

2016-07-17 15:55, atnaujinta 2017-05-18 15:45

Jei automobilis – erdvus universalas ar visureigis, o keliaujate dviese, du dviračius įmanoma sutalpinti į bagažinę atlenkus galines sėdynes.

Tačiau jei keliaujate su šeima ar draugais, neišsiversite be specialios bagažinės dviračiams.

Prireikia ir jėgos

Dviračiams gabenti skirtos bagažinės būna trijų tipų – tvirtinamos ant automobilio bagažinės, ant kablio arba ant stogo. Visi šie įrenginiai turi ir privalumų, ir trūkumų, skiriasi ir jų kainos.

Daugiau keliaujantys naujesnių automobilių savininkai dažnai renkasi ant stogo tvirtinamus dviračių laikiklius.

Pastarieji tvirtinami prie tų pačių skersinių, kuriuos galima panaudoti ir stogo bagažinei ar kitokiam laisvalaikio inventoriui tvirtinti.

Tačiau prieš perkant tokius laikiklius reikia įvertinti paprastą dalyką – ar pakaks jėgų dviračiui virš automobilio iškelti ir jam pritvirtinti.

Būtina nepamiršti numerio

Tai nėra taip svarbu pasirinkus prie kablio tvirtinamą dviračių laikiklį. Į tokio tipo įrenginį įkelti dviratį gerokai lengviau, bet pasirinkimą riboja automobilio įranga – ne visuose automobiliuose yra kablys.

Be to, įsigijus prie kablio tvirtinamą dviračių bagažinę reikia pasirūpinti ir specialia valstybinio numerio lentele, kurią išduoda „Regitra“.

Jei automobilyje kablio nėra, galima pasirinkti laikiklį, tvirtinamą tiesiai prie bagažinės. Jie paprastai pigesni, bet juose telpa mažiau – iki 3 dviračių.

Be to, kadangi tokie laikikliai tvirtinami tiesiai prie automobilio, jie gali apibraižyti kėbulą.

Geriausia – išmėginti

Dviračių laikiklių prekyba ir nuoma užsiimančios įmonės „DK elektronika“ vadovas Darius Kalesas atskleidė, kad pastarojo tipo laikikliai Lietuvoje visiškai nepopuliarūs, o dviračių mėgėjai paprastai renkasi tarp saugesnių ir patogesnių laikiklių ant stogo arba kablio.

„Anksčiau populiariausi buvo ant stogo tvirtinami laikikliai, bet jau 2–3 metus jų paklausa krinta. Per pastaruosius 5 metus labai sparčiai auga bagažinių ant kablio pardavimas, ypač didesnių – su platformomis ir žibintais“, – tvirtino pašnekovas.

Pasak specialisto, taip tendencijos keičiasi dėl patogumo – ant žemiau esančios platformos dviratį lengviau užkelti ir pritvirtinti.

„Prieš perkant laikiklį ant stogo visada siūlau padaryti eksperimentą. Privažiuokite prie sienos, stogo aukštyje nubraukite brūkšnį ir patraukite automobilį.

Atsinešę dviratį atsistokite per žingsnį nuo sienos ir iškelkite dviratį virš linijos, kartu tiesdami rankas į priekį.

Po 3–4 bandymų pats žmogus supranta, ar jam užteks jėgų. Devyni iš dešimties vis dėlto atsisako minties pirkti laikiklius ant stogo“, – atskleidė D.Kalesas.

Mada – ne svarbiausia

Ne mažiau svarbus kriterijus renkantis dviračių laikiklį yra kaina. Jos labai skirtingos, tačiau negalima tvirtinti, kad vienos rūšies dviračių bagažinės yra pigesnės už kitas.

D.Kalesas pripažino, kad ant pigiausių platformų vežti dviračio nesiryžtų, nes jei važiuojant apie 100 kilometrų per valandą greičiu dviratis atsikabintų ir nulėktų, jis būtų sugadintas nepataisomai.

O jei iš paskos važiuotų kitas automobilis, toks įvykis, tikėtina, baigtųsi tragiškai.

„Sumą perkant tokį daiktą reikia išbraukti iš minčių. Pavyzdžiui, lenkiška bagažinė gali būti nemadinga, bet kokybiška inžineriniu požiūriu ir perpus pigesnė nei kitos.

Bet Lietuvoje veikia magiškas žodis „mada“, todėl daugelis perka garsių ženklų prekes“, – aiškino specialistas.

Pašnekovas patarė prieš įsigyjant dviračių bagažinę internete paieškoti nusižiūrėtų modelių bandymų rezultatų – pavyzdžiui, Vokietijos klubas ADAC yra išbandęs nemažai dviračių bagažinių.

Kainos smarkiai skiriasi

Bendrovės „Dvirtex“ vadybininkė Eglė Šimbelytė pasakojo, kad vis daugiau lietuvių ateina pirkti dviračių laikiklių jau žinodami, ko nori.

„Žmonės daugiau domisi, daugiau ir patys žino. Atvyksta pasiskaitę internete, žino gamintojus ir nori įdėmiau apžiūrėti“, – pasakojo ji.

E.Šimbelytė taip pat tvirtino, kad populiariausi laikikliai – tvirtinami prie kablio, o jei automobilyje jo nėra, žmonės dažniau renkasi paprastesnius įrenginius, tvirtinamus prie bagažinės.

Dviračių laikiklių kaina svyruoja nuo 70 iki 400 eurų, ji kyla dėl įvairių patogumą ir saugumą didinančių sprendimų.

Pavyzdžiui, renkantis ant kablio tvirtinamą platformą dviračiams speciali rakinama, o ne varžtais pritvirtinama jungtis įrenginio kainą gali pakelti net 100 eurų.

Rečiau keliaujantys gali pagalvoti apie galimybę dviračių laikiklius išsinuomoti, bet D.Kalesas įspėjo, kad tai padaryti nėra taip paprasta: visa įranga vasarą paprastai užsakoma bent porai mėnesių į priekį.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.