Vairuotojai šių gedimų nepastebi – žinodami išvengtų didelių išlaidų

Senesnių dyzelinių automobilių vairuotojai įpratę, kad gerokai spustelėjus akceleratorių, mašina išspjauna juodų dūmų kamuolį. Tačiau tik nedaugelis jų žino, kad tai turėtų trukti vos keletą akimirkų - kitu atveju galima įtarti rimtą variklio gedimą.

Tam tikrais momentais pasirodantys juodos arba mėlynos spalvos dūmai – pirmas rimto variklio gedimo signalas.<br>V. Ščiavinsko nuotr.
Tam tikrais momentais pasirodantys juodos arba mėlynos spalvos dūmai – pirmas rimto variklio gedimo signalas.<br>V. Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jul 30, 2017, 8:54 AM, atnaujinta Jul 30, 2017, 2:08 PM

Kaip pažymi specialistai, dėmesį atkreipti reikia ne tik į nepertraukiamą dūmų šleifą, bet ir į pasikartojančius jų pliūpsnius.

„Žydriaus motorai“ dirbtuvių savininkas Žydrūnas Janušauskas pažymėjo, kad trumpais intervalais spalvotus dūmus gali išmesti tiek benzininiai, tiek dyzeliniai varikliai.

Jo teigimu, toks „spalvoto“ dujų mišinio pasirodymas yra labai apgaulingas – yra matomas tik atskirtais momentais, todėl į jį vairuotojai retai atkreipia dėmesį. Tačiau tai reiškia rimto gedimo pradžią.

Pasirodo esant krūviui

Meistras paaiškino, kad gendančiam automobiliui juodi arba mėlyni dūmai trumpais intervalais gali pasirodyti kiekvieną kartą, kai pakyla variklio sūkiai.

Taip pat ir tais atvejais, kai jie labai greitai krenta – pavyzdžiui, staigiai stabdant.

„Gavęs didelį krūvį, tarkime, lenkimo metu automobilis apsipila juodais dūmais, o vėl grįžus prie pastovaus tempo jie dingsta“, – komentavo Ž. Janušauskas.

Dyzeliniai motorai trumpais intervalais juodus dūmus išmeta dėl išmetamųjų dujų recirkuliacijos (EGR) vožtuvo gedimo, taip pat užsikimšus katalizatoriui ar kietųjų dalelių filtrui.

Tuo metu benzininiai varikliai tokiais momentiniais pliūpsniais gali skleisti mėlynus dūmus.

Tai reiškia, kad sudilo vožtuvų sandarikliai ir alyva patenka į degimo kamerą. Taip pat kalti gali būti sudilę ar perkaitinti stūmoklių žiedai.

„Benzininiam varikliui 4 tūkst. sūkių per minutę yra normalu, taigi įsivaizduokite tiek alyvos per visų vožtuvų kotelius patenka į degimo kamerą“, – pabrėžė Ž. Janušauskas.

Kaip teisingai įvertinti?

Laiku pastebėjus, kad išmetamosios dujos trumpam įgija nenormalią spalvą, anot meistro, remontas gali būti gerokai pigesnis.

Tai kiek kebliau padaryti dyzelinių automobilių vairuotojams, tačiau Ž. Janušauskas davė keletą patarimų, kaip tą nustatyti.

Anot jo, normalu jei dyzelinis motoras esant didelei apkrovai 2–3 sekundes skleidžia juodus dūmus. Tuo metu esant gedimui tai trunka gerokai ilgiau.

„Pavyzdžiui, lenkimo metu toks automobilis visus 200 ar 300 metrų skleis juodus dūmus. Tą patį galima pastebėti ir važiuojant įkalne“, – aiškino jis.  

Gali išmesti ne tik dūmus

Ž.Janušausko teigimu, išmetimo sistema trumpais momentais gali skleisti ne tik skirtingos sudėties dujų mišinius.

Paskui automobilį, kurio variklio turbina yra sugedusi važiuojantis vairuotojas neturėtų nustebti ant savo priekinio stiklo pastebėjęs alyvos lašelius.

„Šiuo atveju abiejų pusių turbinos ašelės žiedai neišlaiko tepalo slėgio ir užuot nubėgęs į karterį jis patenka į išmetimo sistemą. Tokiu atveju dūmų gali ir nebūti“, – aiškino specialistas.

Anot jo, alyvos dėmės gali būti pastebimos ir ant tokio automobilio galinio stiklo bei žibintų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
REPORTERIS: prokurorai baigė ikiteisminį tyrimą dėl R. Žemaitaičio