Techninėse apžiūrose jau netrukus taikys svarbią naujovę, tačiau yra viena sąlyga

Lietuvos vairuotojų techninių apžiūrų centruose artimiausiu metu laukia svarbi naujiena. Pagaliau bus pakeista pastaruosius šešerius metus naudota dyzelinių variklių dūmingumo patikros metodika.

Naujoji dyzelinių automobilių dūmingumo patikros metodika bus taikoma ne senesniems nei 2015 metais pagamintiems modeliams.<br>D. Umbraso nuotr.
Naujoji dyzelinių automobilių dūmingumo patikros metodika bus taikoma ne senesniems nei 2015 metais pagamintiems modeliams.<br>D. Umbraso nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Feb 7, 2018, 12:15 PM, atnaujinta Feb 8, 2018, 6:58 AM

Tačiau yra viena sąlyga: naujasis būdas bus taikomas ne visiems automobiliams. Senesnės nei 2015 metų dyzelinės mašinos techninėse apžiūrose ir toliau bus tikrinamos ekstremaliuoju būdu.

Stresas dyzeliniams varikliams

Visiems dyzeliniams automobiliams privaloma dūmingumo patikra nuo 2012 metų buvo atliekama mažiausiai tris kartus pagreitinant variklį iki maksimalių sūkių.

Priklausomai nuo transporto priemonės klasės kiekvienas bandymo ciklas trukdavo nuo trijų iki penkių sekundžių.

Metodikoje buvo įvardinta, kad matavimai atliekami tik varikliui įšilus, o maksimali sūkių vertė negali viršyti nurodytos techninėje specifikacijoje.

Visgi ir šių saugiklių neužteko tam, kad ne vienas dyzelis patikrinimo metu išleistų paskutinį kvapą.

Naudos šiuolaikišką metodą

Tačiau jau šį pavasarį vairuotojų laukia permainos, nes nuo gegužės 20 dienos įsigalioja nauja motorinių transporto priemonių ir jų priekabų techninių reikalavimų redakcija.

Joje įrašyta ir bene didžiausia patikros naujovė – galimybė kai kuriuos automobilius tikrinti jungiantis prie jų borto kompiuterių per vadinamąsias OBD (angl. On-board diagnostics) jungtis.

Techninių ekspertizių įmonės „Transporto studijos“ direktoriaus pavaduotojas Ramūnas Vėlavičius pabrėžė, kad tai ypač aktualu tikrinant hibridinius automobilius, kurių vidaus degimo varikliai „pažadinami“ tik naudojant specialius algoritmus.

Specialisto teigimu, tai taip pat bus itin naudinga tikrinant dyzelinių automobilių dūmingumą.

Ypatingai tais atvejais, kai dėl techninių priežasčių neįmanoma arba nerekomenduojama taikyti įprastinę patikros procedūrą, kurios metu variklis turi veikti ribotuvo ribojamais sūkiais.

„Galimas tokios situacijos pavyzdys – dokumentais pagrįstas dyzelinio variklio remontas, kurio metu buvo pakeistas alkūninis velenas“, – komentavo R. Vėlavičius.

Tik apynaujams automobiliams

Anot eksperto tam, kad būtų galima taikyti naująją patikros procedūrą, automobilyje turi būti veiksminga OBD sistema.

Taigi nepaisant numatytos naujovės, pagrindiniu išmetamųjų dujų patikros būdu automobiliams, atitinkantiems „Euro 5“ arba žemesnes emisijų klases ir toliau išlieka tiesioginis išmetamųjų dujų matavimas.

R. Vėlavičius sakė, kad senasis patikros būdas ir toliau bus taikomas automobiliams, kurie buvo pradėti eksploatuoti iki 2015 metų rugsėjo mėnesio.

Pašnekovas patikino, kad jokie kiti parametrai, išskyrus išmetamųjų dujų rodiklius, per OBD nebus tikrinami.

Apgauti kontrolierių nepavyks

R. Vėlavičius atkreipė dėmesį, kad apgauti kontrolierių vien su teisingais duomenimis nepavyks.

„Tais atvejais, kai naujos kartos automobilio kompiuterinė techninės būklės ataskaita atrodys nepriekaištingai, tačiau realus vaizdas kels abejonių – kontrolieriai visuomet patikrins išmetamąsias dujas tiesioginio matavimo būdu, naudodami dujų analizatorių arba dūmomatį“, – aiškino specialistas.

Jis taip pat pridūrė, kad OBD patikra pradedama taikyti tik dabar, nes senesnės kartos automobiliuose įdiegta atitinkama automobilio vidinė diagnostikos sistema nebuvo pripažinta pakankamai patikima, kad ja būtų galima pakeisti tiesioginį matavimą.

„Kalbant apie 15 metų ir senesnius automobilius, aptartų OBD jungčių juose galime visai nerasti“, – konstatavo R. Vėlavičius.

Techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ atstovai patikino, kad įvedus naujoves patikros trukmė ir kaina neturėtų keistis.

Jie taip pat pastebėjo, kad lietuviški įkainiai yra patys mažiausi tarp visų Europos šalių.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.