Artėja šalčiausios dienos: ką daryti su automobiliu, kad nereikėtų jo palikti namie

Sinoptikams prognozuojant didesnį nei minus 20 laipsnių šaltį Lietuvos vairuotojai su nerimu laukia savaitės pabaigos.

Iki tol puikiai tarnavęs akumuliatorius spaudžiant šalčiams gali iškrėsti nemalonų siurprizą. <br>V.Balkūno nuotr.
Iki tol puikiai tarnavęs akumuliatorius spaudžiant šalčiams gali iškrėsti nemalonų siurprizą. <br>V.Balkūno nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Feb 21, 2018, 3:31 PM, atnaujinta Feb 21, 2018, 4:01 PM

Nesuskubus laiku pasirūpinti daugiausiai problemų keliančiais mazgais rytinei kelionei į darbą gali tekti ieškoti kito transporto, o tuomet iškyla daugybė nepatogumų.

Ką daryti užšalus durelėms?

Nors vairuotojai dažnai nerimauja, ar pavyks užvesti variklį, spaudžiant šalčiams keblumų gali kilti jau bandant patekti į saloną.

Šalčio suklijuotos sandarinimo gumos ir nepajudinami durų užraktai gali tapti nemenku iššūkiu.

Geriausias variantas sprendžiant tokias problemas būtų rasti būdą, kaip jų apskritai išvengti. Galima pastatyti mašiną garaže arba bent jau kuo arčiau šildomo pastato.

Jei tokios galimybės nėra, specialistai pataria prieš naktį specialiu skysčiu sutepti durelių gumas ir spyneles.

Tuomet nereikės karštligiškai bandyti atidaryti nepasiduodančių durų ar rizikuoti suplėšyti sandarinimo juostas.

Visgi jei tam nepasiruošėte iš anksto, yra keletas paprastų būdų, kaip patekti į saloną.

Vienas iš jų yra pabandyti atidaryti keleivio duris. Taip pat galite naudoti specialų skystį, kuris padės atitirpinti durų spyneles.

Be to, galima šiek tiek pakaitinti raktą arba naudoti šiltą vandenį – abiem atvejais nereikėtų persistengti su temperatūra.

Kartais suveikia ir tiesmukas metodas, kai visas išorinis durų perimetras padaužomas kumščiu.

Būdai palengvinti užvedimą

Jei užvedinėjate automobilį su mechanine pavarų dėže, nuspauskite sankabos pedalą. Dėl sustingusios alyvos starteriui ir sunkiau sunkti variklį, o atjungę transmisiją palengvinsite šį krūvį.

Dyzelinius variklius naudinga „pažadinti“. Tam užtenka palaikyti raktelį kelias sekundes – kol užges pakaitinimo žvakių simbolio lemputė ir grįžti į pradinę padėtį. Šį veiksmą reikia pakartoti tris-penkis kartus.

Jeigu užvesti nepavyksta, nekankinkite starterio ir akumuliatoriaus – užvedimo periodai turi būti trumpi ir trukti vos kelias sekundes. Po to elektros sistemai reiktų leisti pusę minutės pailsėti.

Taupant energiją reikėtų išjungti visus prietaisus, kurie naudoja elektrą.

Tai ne tik žibintai, salono šildymo ar ventiliacijos sistema, bet ir langų bei sėdynių šildymas bei radijo imtuvas.

Didžiausias rūpestis – akumuliatorius

Šaltis tampa didžiausiu išbandymu akumuliatoriams, o ypatingai – automobiliuose su dyzeliniais varikliais.

Jų užvedimui reikalingas didelis sukimo momentas, todėl atitinkamai ir didelė startinė srovė, o pastaroji krentant temperatūrai mažėja.

Populiarus seno akumuliatoriaus gelbėjimo būdas – laikymas šiltoje patalpoje. Vakare galima jį išsiimti, parsinešti namo, o rytą – grąžinti į vietą.

Jei to padaryti neįmanoma, galima bandyti sušildyti bateriją ant jos uždėjus karšto vandens pūslę ir palaikius maždaug dešimt minučių.

Visiškai išsikrovusį akumuliatorių būtina kiek įmanoma greičiau įkrauti.

Priešingu atveju jis bus sugadintas – cheminės reakcijos taip paveikia plokštes, kad jos nebegali nei priimti, nei atiduoti energijos.

Svarbu stebėti įkrovimą

Įkrovimo lygį galite patikrinti paprasčiausiu testeriu. Įtampa tarp gnybtų turi būti 12,4 – 12,6 voltų, jei ji mažesnė, akumuliatorių reikia įkrauti.

Užvedimo metu akumuliatorius atiduos itin daug energijos, todėl trumpi pasivažinėjimai po ilgesnio stovėjimo gali sukelti problemų.

Specialistų teigimu, spaudžiant 20 laipsnių šalčiui užvestas automobilio variklis turi dirbti 15–40 minučių, kol akumuliatorius atgaus visą užvedimui atiduotą energiją.

Tais atvejais, kai susiruošus į kelionę staiga paaiškėja, kad akumuliatorius yra visiškai išsikrovęs, efektyviausias būdas pajudėti iš vietos – užvedimo laidais pasiskolinti kito automobilio energijos.

Visgi reikia turėti omenyje, kad operacijos metu, prijungus vadinamuosius „krokodilus“, susidaro dideli srovės svyravimai, kurie gali pakenkti visai elektros sistemai.

Todėl automobilis, besidalijantis energija, turėtų stovėti išjungta degimo sistema.

Jei niekas neturi užvedimo laidų, automobilį su mechanine pavarų dėže galima bandyti užvesti velkant buksyru.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.