Kodėl į automobilių padangas kartais pučiamas azotas?

Jei pastebite, kad viena iš jūsų automobilio padangų yra minkšta, daug apie tai negalvojate – pripučiate į ją oro. Tačiau kokio? Kodėl kai kurie gamintojai rekomenduoja savo automobilių padangas pildyti azotu? 

 Nuo pat „Nissan GT–R“ gamybos pradžios šio modelio padangos buvo pildomos azotu.<br> Gamintojo nuotr.
 Nuo pat „Nissan GT–R“ gamybos pradžios šio modelio padangos buvo pildomos azotu.<br> Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Technologijos.lt

May 24, 2018, 9:40 AM

Oras jūsų padangose gali būti įvairios sudėties ir dažniausiai tai neturi didelės reikšmės. 

Pavyzdžiui, kompresoriai traukia drėgmę – juose kondensuojasi vandens lašai, todėl į padangas pučiamas gana drėgnas oras. 

Tai nėra didelė problema įprastų automobilių vairuotojams, o štai sportiniams modeliams drėgmė padangose visiškai nereikalinga. 

Drėgmė – nenaudinga

Važinėjant trasa padangos greitai šyla, o drėgnas oras plečiasi labiau nei sausas. Tai reiškia, kad keičiasi slėgis padangose, o tai nėra gerai.

Aukščiausio lygio lenktynių komandos nori kontroliuoti visus kintamuosius. 

Kai oras padangose yra prisotintas nežinomu drėgmės kiekiu, sunku nuspėti kaip keisis padangų slėgis lenktynių metu. Tai maža detalė, tačiau kartais svarbi ir ji.

Kai kurie keliautojai teigia, kad jie jaučia skirtumą, kai padangos yra pripūstos, pavyzdžiui, Italijoje ir Lietuvoje.   

Italija yra ne tik šiltesnė, bet ir sausesnė šalis, todėl oro slėgis padangose keičiasi kitaip. Visgi sunku patikėti, kad įprasti vairuotojai su kasdieniais automobiliais galėtų pajusti skirtumą.

Mažiau kinta slėgis

Grįžtant prie sportinių ir lenktyninių automobilių temos, kai kurie gamintojai pataria į savo automobilių padangas pūsti ne orą, o azotą.   

Azotas ne taip traukia drėgmę, todėl jo išsiplėtimą su temperatūrų pokyčiais lengviau prognozuoti. 

Dar svarbiau tai, kad azotu pripildytos padangų slėgis apskritai keičiasi mažiau – azotas lėčiau sunkiasi iš padangos ir mažiau plečiasi keičiantis temperatūrai.

Kadangi padangų su azotu slėgis yra pastovesnis, teoriškai automobilis turėtų sunaudoti mažiau degalų. Tačiau skirtumas nebus didelis. 

Klausė, ar nepavojinga

Įdomu tai, kad kai buvo paskelbta, kad „Nissan GT–R“ padangos bus pildomos azotu, atsirado žmonių, kurie klausė, ar tai nėra pavojinga. 

Maždaug 78 proc. oro sudaro azotas – iš oro pašalinus deguonį ir vandenį gaunamos praktiškai tobulos dujos padangoms užpildyti. 

„Nissan“ azotą pasirinko dėl savo patirties lenktynėse ir kompiuterizuotos važiuoklės sistemos – taip tarsi iš dalies pašalinamas vienas kintamasis ir automobilis dieną išlieka stabilesnis. 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.