Kodėl didėja automobilių ratlankiai? Priežasčių – daugiau nei viena

Ratlankių skersmuo pastaraisiais metais auga dideliu tempu. Nieko nestebina nedidelių automobilių standartinėje įrangoje esantys 17 colių skersmens ratlankiai, o papildomai užsakomi 20 ar 21. Tam net nereikia visureigio – vidutinio dydžio automobiliai gali pasigirti tokio skersmens ratais.

Žmonės linkę iš universalų persėsti į visureigius – aukštesnę prošvaisą, didesnius ratus ir pravažumą turinčius automobilius.<br> newspress.co.uk nuotr.
Žmonės linkę iš universalų persėsti į visureigius – aukštesnę prošvaisą, didesnius ratus ir pravažumą turinčius automobilius.<br> newspress.co.uk nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Nov 2, 2018, 11:09 AM, atnaujinta Nov 2, 2018, 11:22 AM

Kompaktinės klasės hečbeko „Peugeot 308“ standartinėje įrangoje – 16 colių skersmens ratlankiai, to paties gamintojo krosoveryje 5008 – 17 colių. 

Prabangių automobilių segmente dydžiai auga dar labiau,  pavyzdžiui, kitąmet Lietuvoje pasirodysiantis BMW X7 standartiškai komplektuojamas su 20 colių ratlankiais, o papildomai užsakomi gali būti net 22-iejų. 

Kaip automobilių pakabos susitvarko su didėjančiais ratlankiais, plonėjančiomis padangomis ir augančiu komforto poreikiu?

Lemia įvairios priežastys

Ratlankiai auga dėl kelių priežasčių. Visų pirma, dizaino – automobilis su didesniais ratlankiais atrodo gražesnis.   

Dėl įvairių saugumo sistemų ir kėbulo struktūros pokyčių bendras automobilių svoris yra gerokai didesnis nei šio amžiaus pradžioje, todėl pasidėjo ir jų stabdžių diskai – ant daugelio šiandieninių automobilių 15 colių skersmens ratų neišeitų uždėti net fiziškai, tam trukdytų stabdžių apkabos. 

 Pamažu gerėja ir kelių būklė. Lietuvoje tiek pagrindiniai, tiek regioniniai keliai dar atsilieka nuo Vokietijos ar Ispanijos, tačiau, palyginti su tuo, kas buvo prieš 20 metų, skirtumas akivaizdus. 

Kasmet išasfaltuojami šimtai kilometrų žvyrkelio, ne ką mažiau gatvių kapitaliai sutvarkoma, pavyzdžiui, vien Vilniuje 2018 metais asfaltas paklotas 80 kilometrų gatvių. 

Galų gale, tobulėja ir patys automobiliai. Jų pakabos sistemos geba sugerti daugiau smūgių ir kompensuoti tai, ką esant mažesniems ratams neutralizuoja padangos

Vis dažniau montuojami reguliuojamo kietumo amortizatoriai, kurie gali būti minkštesni prastuose keliuose ir kietesni bei užtikrinti stabilumą greitkeliuose.

Į vairuotojų norus atsižvelgdami ir gamintojai daugiau dėmesio kreipia į valdymo savybes, o ne komfortą. Šis jau yra ganėtinai aukšto lygio daugelyje automobilių, bet valdymo savybių tobulumo riba dar – toli.

Be to, žmonės linkę iš universalų persėsti į visureigius – aukštesnę prošvaisą, didesnius ratus ir pravažumą turinčius automobilius. 

Įveikė kilusius iššūkius

Didėjantys ratlankiai davė iššūkį ir padangų gamintojams. 

Jie gana greitai turėjo pradėti kurti platesnes, didesnio skersmens ir žemesnio profilio padangas bei užtikrinti tas pačias, klientų jau įvertintas savybes. 

Svarbiausia asmeninių automobilių padangų savybė yra saugumas – kuo trumpesnis stabdymo kelias ant įvairios dangos, geresnės valdymo savybės, atsparumas akvaplanavimui. 

Daug vairuotojų padangas renkasi pagal numatomą ridą, skleidžiamą triukšmą ir kainą. 

Automobiliams sunkėjant ir padangoms platėjant užtikrinti tas pačias savybes nedidinant kainos buvo itin sudėtinga.

Tačiau padangų gamintojai su iššūkiu susitvarkė, tai įrodo nepriklausomų testų rezultatai – jie vis gerėja. 

Stabdymo kelias ant įvairios dangos kasmet, nors ir centimetrais, bet trumpėja, automobiliai, atlikdami staigius manevrus, sukibimo turi vis daugiau. 

Nedideliu tempu, bet ilgėja ir padangos rida – šiandien nieko nestebina komplektas, su kuriuo nuvažiuojama 50 tūkst. kilometrų.

Vienas dalykas, vertinant automobilio su didesniais ratais eksploataciją, vis dėlto pasikeitė – tai kaina. 

18 colių skersmens padangos kainuoja bene dvigubai daugiau nei 15-os. Tačiau kiti objektyvūs kriterijai automobiliuose arba nesikeičia, arba tobulėja toliau.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2023 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.