„Mazda“ grąžino rotorinį variklį, bet ne taip, kaip visi tikėjosi

„Mazda“ visada pasižymėjo netradiciniais sprendimai. Kai visi konstruoja mažesnio darbinio tūrio variklius su turbokompresoriais japonų gamintojas ieško būdų išlaikyti didesnį, bet patikimesnį variklį su mažesnėmis degalų sąnaudomis. 

 „Mazda“ rotorinius variklius naudos kaip elektromobilių veikimo nuotolį prailginančius generatorius.<br> Gamintojo nuotr.
 „Mazda“ rotorinius variklius naudos kaip elektromobilių veikimo nuotolį prailginančius generatorius.<br> Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

2018-11-04 12:27

Dabar, kai nė vieno gamintojo nedomina rotoriniai varikliai, „Mazda“ juos sugrąžins. O kodėl gi ne?

Trūkumai neleido išlikti

Rotoriniai varikliai turi rimtų trūkumų. Dėl savo konstrukcijos jie degina tepalus – tai tiesiog yra įprasta rotorinio motoro darbo dalis. Tai reiškia, kad išmetamosios dujos nėra labai švarios.

Rotorinių variklių sukimo momentas yra nedidelis, todėl jiems reikia greičiau suktis tam, kad pasiektų maksimalią galią. Tokiu būdu sunaudojama daugiau degalų.

Yra ir daugiau trūkumų, bet jie ne tokie svarbūs. 

Kiti varikliai taip pat nėra tobuli. V6 tipo pasižymi vibracijomis, o dar masyvesni – labai  didelėmis degalų sąnaudomis. 

Hibridiniai automobiliai yra sudėtingi, todėl jų remontas brangiai kainuoja, o elektriniams varikliams trūksta žavesio. 

Rotorinis variklis nėra tobulas, tačiau jis yra kitoks, unikalus ir dėl to entuziastų labai mėgstamas.

Veiks kaip generatorius

Ilgą laiką buvo kalbama apie tai, kad „Mazda“ rotorinį variklį jau visai greitai sugrąžins į masinę gamybą. Kompanija iš pradžių skelbė, kad išsprendė problemas, tačiau vėliau pareiškė, kad ateities sportiniuose modeliuose tokių motorų nemontuos. 

Ilgainiui programa buvo nutraukta, o tada – vėl atgaivinta. 

Gandai netilo, o galiausiai paaiškėjo faktas – rotorinis variklis sugrįžta, bet ne taip, kaip nori entuziastai.

Nedidelis benzininis motoras veiks kaip generatorius leidžiantis su elektromobiliu įveikti didesnį atstumą. 

Jis nesuks automobilio ratų, o tai padėjo išspręsti didžiausias rotorinio variklio bėdas.

Panaikino problemas

Kadangi rotorinis variklius naujuose „Mazda“ automobiliuos suks generatorių, o ne ratus, jo sukimosi greitis nepriklausys nuo automobilio judėjimo.   

Kitaip tariant, rotorinis variklis visą laiką galės dirbti optimaliu režimu. Motoras pasieks labai aukštus sūkius ir gamins didžiausią įmanomą elektros energijos kiekį. 

Tai iš esmės panaikina problemas susijusias su rotorinio variklio galios kreive ir degalų sąnaudomis. 

Šiai užduočiai rotorinis variklis ir puikiai tinka, nes jis yra mažas ir net sukdamasis dideliu greičiu dirba pakankamai tolygiai. Be to, jo garsą nesunku nuslopinti.

„Mazda“ planuoja 2020 metais parodyti pirmuosius naujus modelius, kuriuose bus sumontuoti rotoriniai varikliai. 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.