Kauno savivaldybės valdoma bendrovė „Kauno autobusai“ 2019-ųjų lapkritį paskelbė perkanti 100 naujų Vokietijoje pagamintų hibridinių žemagrindžių autobusų „MAN Lions City 12“.
Už pirkinį MAN gamyklos atstovui Lietuvoje bendrovei „Adampolis“ sutarta sumokėti 24 mln. eurų. Atstovas įsipareigojo už šią sumą atlikti techninės priežiūros paslaugą garantiniu laikotarpiu.
Tąkart žadėta, kad pirmieji autobusai Kauną pasieks 2020-ųjų pabaigoje, tačiau jau po kelių mėnesių visą transporto priemonių pramonę Europoje supurtė pandemija. Kaip ji paveikė Kaunui svarbią sutartį?
„Gamintojo atstovas patikino, kad sutarties sąlygos nesikeičia, numatytų įsipareigojimų ir terminų pandemija nepaveikė“, – pranešė bendrovės „Kauno autobusai“ atstovė Vilma Garlinskienė.
Jos žiniomis, pirmieji autobusai į Kauną, kaip ir buvo planuota, atvyks spalio viduryje.
Aplinką tausojančiuose MAN autobusuose įrengtas elektrinis variklis sukauptą elektros energiją panaudos transporto priemonei pajudant iš vietos ir stabdant. Pažangi, energiją konvertuojanti hibridinė technologija leis ne tik optimizuoti suvartojamų degalų sąnaudas ir išmetamų teršalų kiekį, bet ir sumažins aplinkos triukšmą.
Skaičiuojama, kad per metus naujieji „MAN Lions City 12“ hibridiniai autobusai į aplinką išmetamo CO2 kiekį sumažins beveik 2,5 tūkst. tonų, o miestui sutaupys daugiau kaip 0,5 mln. eurų.
Keleivių ir vairuotojų patogumui autobusuose bus įrengtos ergonomiškos sėdynės, salone veiks LED apšvietimo sistema, šiuolaikiškos kondicionavimo bei šildymo sistemos.
Per praėjusius metus Kauno gatvėse jau pasirodė 85 nauji „Solaris“ troleibusai, kurie visiškai pakeitė senuosius „Škoda“. Kiek anksčiau išriedėjo 25 nauji „Temsa“ autobusai ir 30 mažųjų „Mercedes-Benz“ autobusų.