Apiplėštą BMW radęs vilnietis: kad prasidės vagystės, supratau iš vienos svarbios detalės Policija pataria, kaip apsaugoti automobilius

Nors automobilių saugos priemonės tampa vis pažangesnės, jomis užkirsti kelią ilgapirščiams visgi pavyksta ne visada. Automobilių dalių vagys nesnaudžia bei kasmet automobilių savininkams padaro šimtus tūkstančių eurų nuostolių. Vilnietis Mindaugas naujienų portalui lrytas.lt papasakojo savo istoriją, kaip lapkričio pradžioje nukentėjo nuo ilgapirščių.

Nors automobilių saugos priemonės tampa vis pažangesnės, jomis užkirsti kelią ilgapirščiams visgi pavyksta ne visada.
Nors automobilių saugos priemonės tampa vis pažangesnės, jomis užkirsti kelią ilgapirščiams visgi pavyksta ne visada.
Nors automobilių saugos priemonės tampa vis pažangesnės, jomis užkirsti kelią ilgapirščiams visgi pavyksta ne visada.<br>Naujienų portalo lrytas.lt skaitytojo nuotr.
Nors automobilių saugos priemonės tampa vis pažangesnės, jomis užkirsti kelią ilgapirščiams visgi pavyksta ne visada.<br>Naujienų portalo lrytas.lt skaitytojo nuotr.
Nors automobilių saugos priemonės tampa vis pažangesnės, jomis užkirsti kelią ilgapirščiams visgi pavyksta ne visada.<br>Naujienų portalo lrytas.lt skaitytojo nuotr.
Nors automobilių saugos priemonės tampa vis pažangesnės, jomis užkirsti kelią ilgapirščiams visgi pavyksta ne visada.<br>Naujienų portalo lrytas.lt skaitytojo nuotr.
Nors automobilių saugos priemonės tampa vis pažangesnės, jomis užkirsti kelią ilgapirščiams visgi pavyksta ne visada.<br>Naujienų portalo lrytas.lt skaitytojo nuotr.
Nors automobilių saugos priemonės tampa vis pažangesnės, jomis užkirsti kelią ilgapirščiams visgi pavyksta ne visada.<br>Naujienų portalo lrytas.lt skaitytojo nuotr.
Nors automobilių saugos priemonės tampa vis pažangesnės, jomis užkirsti kelią ilgapirščiams visgi pavyksta ne visada.<br>Naujienų portalo lrytas.lt skaitytojo nuotr.
Nors automobilių saugos priemonės tampa vis pažangesnės, jomis užkirsti kelią ilgapirščiams visgi pavyksta ne visada.<br>Naujienų portalo lrytas.lt skaitytojo nuotr.
Nors automobilių saugos priemonės tampa vis pažangesnės, jomis užkirsti kelią ilgapirščiams visgi pavyksta ne visada.<br>Naujienų portalo lrytas.lt skaitytojo nuotr.
Nors automobilių saugos priemonės tampa vis pažangesnės, jomis užkirsti kelią ilgapirščiams visgi pavyksta ne visada.<br>Naujienų portalo lrytas.lt skaitytojo nuotr.
Nors automobilių saugos priemonės tampa vis pažangesnės, jomis užkirsti kelią ilgapirščiams visgi pavyksta ne visada.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Nors automobilių saugos priemonės tampa vis pažangesnės, jomis užkirsti kelią ilgapirščiams visgi pavyksta ne visada.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Nors automobilių saugos priemonės tampa vis pažangesnės, jomis užkirsti kelią ilgapirščiams visgi pavyksta ne visada.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Nors automobilių saugos priemonės tampa vis pažangesnės, jomis užkirsti kelią ilgapirščiams visgi pavyksta ne visada.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Nors automobilių saugos priemonės tampa vis pažangesnės, jomis užkirsti kelią ilgapirščiams visgi pavyksta ne visada.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Nors automobilių saugos priemonės tampa vis pažangesnės, jomis užkirsti kelią ilgapirščiams visgi pavyksta ne visada.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Nors automobilių saugos priemonės tampa vis pažangesnės, jomis užkirsti kelią ilgapirščiams visgi pavyksta ne visada.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Nors automobilių saugos priemonės tampa vis pažangesnės, jomis užkirsti kelią ilgapirščiams visgi pavyksta ne visada.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Nors automobilių saugos priemonės tampa vis pažangesnės, jomis užkirsti kelią ilgapirščiams visgi pavyksta ne visada.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Nors automobilių saugos priemonės tampa vis pažangesnės, jomis užkirsti kelią ilgapirščiams visgi pavyksta ne visada.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Nors automobilių saugos priemonės tampa vis pažangesnės, jomis užkirsti kelią ilgapirščiams visgi pavyksta ne visada.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Nors automobilių saugos priemonės tampa vis pažangesnės, jomis užkirsti kelią ilgapirščiams visgi pavyksta ne visada.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Nors automobilių saugos priemonės tampa vis pažangesnės, jomis užkirsti kelią ilgapirščiams visgi pavyksta ne visada.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Nors automobilių saugos priemonės tampa vis pažangesnės, jomis užkirsti kelią ilgapirščiams visgi pavyksta ne visada.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (13)

Lrytas.lt

Nov 22, 2020, 12:47 PM, atnaujinta Nov 23, 2020, 7:17 AM

Šešis BMW markės automobilius per savo gyvenimą turėjęs vilnietis Mindaugas susidūrė su nepavydėtina situacija – iš jo automobilio, stovinčio sostinės Pašilaičių mikrorajono kieme, vagys išlupo vairą. Mindaugas juokauja, jog prieš mėnesį pastebėjo skelbimus, jog kažkas superka BMW markės mašinos vairus: „Pamaniau, kad dabar tai prasidės vagystės“.

„Kodėl policija nereaguoja į tokius skelbimus ir nesiaiškina, iš kur jie juos gauna? Juk jų nekolekcionuoja... Galime rasti skelbimų, kur dešimtimis pardavinėja vairus. „Vėjas papučia“ ir surenka vagys vairus“, – kalbėjo Mindaugas.

Lapkričio 9 d. ryte apie pavogtą vairą vilnietis sužinojo iš kaimyno, kuris ryte eidamas į darbą pamatė išdaužtą automobilio stiklą. Mindaugas iš karto iškvietė policiją, kuri atvyko per pusvalandį. Pareigūnai vyrui pranešė, kad su tokia situacija susidūrė ne jis vienas, nes policija gavo kelis tokius iškvietimus.

Mindaugui liūdniausia tai, kad dažnai vagys vogdami transporto priemonių detales padaro daugiau žalos pačiam automobiliui. Pavyzdžiui, vogdami oro pagalvę išdaužia stiklą. Automobilio stiklo kaina siekia 100 eurų, o oro pagalvės – tik 50 eurų.

„Dauguma Vakarų šalyse nesupranta, kaip galima bijoti palikti mašiną kieme. Tai – rytų europiečių verslas, jie vagia detales ir vėliau jas parduoda Lietuvoje arba siunčia į Baltarusiją, Rusiją.

Keletą pastarųjų metų vagys buvo aprimę, tačiau dabar vėl prasidėjo vagystės. Grįžo „specialistai“ iš emigracijos ir dirba tik tokį darbą, nes kito negali, nemoka“, – svarstė Mindaugas.

Vilnietis mano, kad antrinė rinka iššaukia tokias situacijas Lietuvoje. Vagys randa, kur parduoti ir niekas jų neklausia, iš kur jie gavo tas automobilio detales. Jis pastebėjo, kad toje pačioje aikštelėje stovėjo žmonos „Lexus“ automobilis, tačiau niekas jo nelietė, nes šiai markei nėra paklausos.

Mindaugas pastebėjo, kad dabar skelbimuose BMW automobilių vairų kainos pakilo nuo 400 iki 650 eurų.

Vagysčių padaugėjo

Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato komunikacijos poskyrio vedėja Julija Samorokovskaja minėjo, jog statistika dėl pavogtų vairų iš BMW automobilių atskirai nėra vedama, tačiau, preliminariais duomenimis, 2019 m. buvo pavogti 25 BMW automobilių vairai, o 2020 m. – 34 vairai.

J.Samorokovskaja pridūrė, kad iš automobilių vagiami ne tik vairai, bet ir kita vidaus įranga, pavyzdžiui, multimedijos įrenginiai, valdymo blokai, prietaisų skydeliai, oro pagalvės.

Pasak jos, lapkričio 9 d. dar buvo pavogtas prietaisų skydelis iš BMW automobilio. Žala transporto priemonei padaryta apie 2 tūkst., o naujienų portalo lrytas.lt skaitytojui Mindaugui vagys padarė žalos beveik už 4 tūkst. eurų.

Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato komunikacijos poskyrio vedėja teigė, kad už vagystes asmuo baudžiamas bauda, areštu, laisvės apribojimu arba laisvės atėmimu iki šešerių metų.

„Visais laikais būdavo automobilių dalių vagysčių, kartais jų daugėdavo, o kartais – mažėdavo. Norėdami apsaugoti mašiną, ją reikia statyti saugomose aikštelėse arba gerai apšviestuose kiemuose, įrengti papildomą signalizaciją.

Pastebima, kad daugiausia yra vagiamos BMW automobilių dalys, nes jos yra brangios ir paklausios antrinėje rinkoje, taip pat šių automobilių daug bei yra didelis pasirinkimas vagystėms, ypač didžiuosiuose miestuose. Mašinų dalių vagystės taip pat yra vykdomos atakuojanti ir kitus prabangius automobilius – „Porsche“, „Mercedes Benz“, „Lexus“ ir „Audi““, – pasakojo J.Samorokovskaja.

Vagia, kai perka

Kauno automobilių turgaus direktorius Valentinas Naujanis naujienų portalui lrytas.lt pasakojo, kad dažniausiai pastebi, jog vagia oro pagalves, nes iš Amerikos atvežti automobiliai būna su išsprogusiomis po avarijos oro pagalvėmis, todėl tam gali būti rinka. Jis mano, kad su tuo gali būti susijusios ir vairų vagystės.

„Manau, kad niekaip neįmanoma apsaugoti automobilio, nebent kartais padeda draudimas ir signalizacijos. Vagysčių tendencijos būna sprogimais: priveža daugiau automobilių iš užsienio ir vėliau vagia tam tikras detales.

Anksčiau „Mercedes“ apačioje turėjo 30 cm plastmasės, kuri, pavyzdžiui, „Mercedes-Benz 124“ būdavo visame kėbule. Buvo neįmanoma nueiti iki parduotuvės, nes iš karto ją nulupdavo. O tuo metu kazachai labai pirko šios markės automobilius. Vagystės baigėsi, kai pas mus pradėjo lieti plastmases. Viskas tęsėsi pusmetį“, – pasakojo V.Naujanis.

Kauno automobilių turgaus direktorius prisiminė, kad būdavo vagiami ir atstumų jutikliai iš 7 serijos BMW, nes draudimas už juos mokėdavo didelius pinigus. Jų kaina siekdavo apie 250 litų, o draudimas žalos atlygindavo ir už 2–3 tūkst. litų.

„Per 28 metus retkarčiais vis pasigirsta apie dalių vagystes, nes atsiranda poreikis. Man iš 7 serijos BMW buvo pavogę veidrodėlio stiklą, kuris originalus tuo metu kainavo 800 litų. Teko įsidėti paprastą stiklą. Vagystes skatina brangūs dalykai, gal tas vairas pas Mindaugą buvo multifunkcis, dėl to jį ir pavogė“, – svarstė V.Naujanis.

Kauno automobilių turgaus direktorius mano, jog antrinėje rinkoje išties galima nusipirkti vogtų vairų. Taip pat pridūrė, kad automobilio kaina priklauso nuo vairo būklės. Kuo geresnė vairo būklė, tuo už geresnę kainą gali parduoti transporto priemonę.

Spauskite mygtuką „VISI KOMENTARAI“ ir reikškite savo nuomonę.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2021 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.