Automobilio laikymas žiemą: ką daryti, kad pavasarį nerastume rūdžių kalno?

Šaltis, drėgmė, temperatūros kaita, druskos – agresyvūs veiksniai, šaltuoju metų laiku gadinantys transporto priemones. Ar galima nuo to apsaugoti savo transporto priemonę? Automobilių specialistai tvirtina, kad druska kur kas greičiau „sugrauš“ automobilį, laikomą šiltame garaže, kuriame atitirpęs ledas jai leis atlikti savo juodą darbą. Negana to, jei visą žiemą transporto priemonę laikysite drėgnoje patalpoje, pavasarį galite likti nemaloniai nustebęs.

Šaltis, drėgmė, temperatūros kaita, druskos – agresyvūs veiksniai, šaltuoju metų laiku gadinantys transporto priemones.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Šaltis, drėgmė, temperatūros kaita, druskos – agresyvūs veiksniai, šaltuoju metų laiku gadinantys transporto priemones.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Šaltis, drėgmė, temperatūros kaita, druskos – agresyvūs veiksniai, šaltuoju metų laiku gadinantys transporto priemones.<br>V.Balkūno nuotr.
Šaltis, drėgmė, temperatūros kaita, druskos – agresyvūs veiksniai, šaltuoju metų laiku gadinantys transporto priemones.<br>V.Balkūno nuotr.
Šaltis, drėgmė, temperatūros kaita, druskos – agresyvūs veiksniai, šaltuoju metų laiku gadinantys transporto priemones.<br>V.Balkūno nuotr.
Šaltis, drėgmė, temperatūros kaita, druskos – agresyvūs veiksniai, šaltuoju metų laiku gadinantys transporto priemones.<br>V.Balkūno nuotr.
Šaltis, drėgmė, temperatūros kaita, druskos – agresyvūs veiksniai, šaltuoju metų laiku gadinantys transporto priemones.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Šaltis, drėgmė, temperatūros kaita, druskos – agresyvūs veiksniai, šaltuoju metų laiku gadinantys transporto priemones.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Šaltis, drėgmė, temperatūros kaita, druskos – agresyvūs veiksniai, šaltuoju metų laiku gadinantys transporto priemones.<br>V.Balkūno nuotr.
Šaltis, drėgmė, temperatūros kaita, druskos – agresyvūs veiksniai, šaltuoju metų laiku gadinantys transporto priemones.<br>V.Balkūno nuotr.
Šaltis, drėgmė, temperatūros kaita, druskos – agresyvūs veiksniai, šaltuoju metų laiku gadinantys transporto priemones.<br>M.Patašiaus nuotr.
Šaltis, drėgmė, temperatūros kaita, druskos – agresyvūs veiksniai, šaltuoju metų laiku gadinantys transporto priemones.<br>M.Patašiaus nuotr.
Šaltis, drėgmė, temperatūros kaita, druskos – agresyvūs veiksniai, šaltuoju metų laiku gadinantys transporto priemones.<br>M.Patašiaus nuotr.
Šaltis, drėgmė, temperatūros kaita, druskos – agresyvūs veiksniai, šaltuoju metų laiku gadinantys transporto priemones.<br>M.Patašiaus nuotr.
Šaltis, drėgmė, temperatūros kaita, druskos – agresyvūs veiksniai, šaltuoju metų laiku gadinantys transporto priemones.<br>V.Balkūno nuotr.
Šaltis, drėgmė, temperatūros kaita, druskos – agresyvūs veiksniai, šaltuoju metų laiku gadinantys transporto priemones.<br>V.Balkūno nuotr.
Šaltis, drėgmė, temperatūros kaita, druskos – agresyvūs veiksniai, šaltuoju metų laiku gadinantys transporto priemones.<br>M.Patašiaus nuotr.
Šaltis, drėgmė, temperatūros kaita, druskos – agresyvūs veiksniai, šaltuoju metų laiku gadinantys transporto priemones.<br>M.Patašiaus nuotr.
Šaltis, drėgmė, temperatūros kaita, druskos – agresyvūs veiksniai, šaltuoju metų laiku gadinantys transporto priemones.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Šaltis, drėgmė, temperatūros kaita, druskos – agresyvūs veiksniai, šaltuoju metų laiku gadinantys transporto priemones.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Šaltis, drėgmė, temperatūros kaita, druskos – agresyvūs veiksniai, šaltuoju metų laiku gadinantys transporto priemones.<br>V.Balkūno nuotr.
Šaltis, drėgmė, temperatūros kaita, druskos – agresyvūs veiksniai, šaltuoju metų laiku gadinantys transporto priemones.<br>V.Balkūno nuotr.
Šaltis, drėgmė, temperatūros kaita, druskos – agresyvūs veiksniai, šaltuoju metų laiku gadinantys transporto priemones.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Šaltis, drėgmė, temperatūros kaita, druskos – agresyvūs veiksniai, šaltuoju metų laiku gadinantys transporto priemones.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Šaltis, drėgmė, temperatūros kaita, druskos – agresyvūs veiksniai, šaltuoju metų laiku gadinantys transporto priemones.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Šaltis, drėgmė, temperatūros kaita, druskos – agresyvūs veiksniai, šaltuoju metų laiku gadinantys transporto priemones.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Šaltis, drėgmė, temperatūros kaita, druskos – agresyvūs veiksniai, šaltuoju metų laiku gadinantys transporto priemones.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Šaltis, drėgmė, temperatūros kaita, druskos – agresyvūs veiksniai, šaltuoju metų laiku gadinantys transporto priemones.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Šaltis, drėgmė, temperatūros kaita, druskos – agresyvūs veiksniai, šaltuoju metų laiku gadinantys transporto priemones.<br>M.Patašiaus nuotr.
Šaltis, drėgmė, temperatūros kaita, druskos – agresyvūs veiksniai, šaltuoju metų laiku gadinantys transporto priemones.<br>M.Patašiaus nuotr.
Šaltis, drėgmė, temperatūros kaita, druskos – agresyvūs veiksniai, šaltuoju metų laiku gadinantys transporto priemones.<br>M.Patašiaus nuotr.
Šaltis, drėgmė, temperatūros kaita, druskos – agresyvūs veiksniai, šaltuoju metų laiku gadinantys transporto priemones.<br>M.Patašiaus nuotr.
Šaltis, drėgmė, temperatūros kaita, druskos – agresyvūs veiksniai, šaltuoju metų laiku gadinantys transporto priemones.<br>V.Viliūno nuotr.
Šaltis, drėgmė, temperatūros kaita, druskos – agresyvūs veiksniai, šaltuoju metų laiku gadinantys transporto priemones.<br>V.Viliūno nuotr.
Daugiau nuotraukų (17)

Lrytas.lt

Dec 6, 2020, 8:25 AM

Automobilių žurnalistas ir televizijos laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ vedėjas Valdas Vilūnas vairuoja 1990 metų „VAZ-2108“. Šią istorinę mašiną vyras laiko vedinamame garaže.

„Prieš trejus metus „aštuntuko“ dugną meistrai dengė antikorozine danga. Nors kėbulo spalva pablukusi, tačiau kol kas nesimato jokių rūdžių. Per sezoną bent du kartus kėbulo paviršių dengiu vašku“, – pasakoja V.Vilūnas.

Jis spalio viduryje automobilį kruopščiai nuplauna, pripila pilną baką degalų, išvėdina saloną bei išjungia akumuliatorių. Palikęs pravirus langus, „aštuntuką“ aprengia automobiliui skirtu uždangalu.

Vairuotojams, kurie nusprendė žiemą nevažinėti savo automobiliu, žurnalistas pataria pirmiausia surasti, kur stovės transporto priemonė.

„Ventiliuojamas garažas dabar tampa prabanga. Stovėjimo vieta garaže gerai, jei visi kaimynai moka taisyklingai vairuoti ir žiemą niekas jums netyčia nebrūkštels per kėbulą. Idealiai tiktų stoginė su sienomis, kurios prapučia vėją.

Prieš žiemos „miegą“ rekomenduočiau automobilį švariai nuplauti ir išdžiovinti. Pasitikrinti, ar viskas veikia, ar šviečia lemputės, nėra kokių nors gedimų. Nors žiemos dabar nešaltos, vis tik akumuliatorių geriau išjungti, o jei turite vietos, kur nešalta, išimkite iš mašinos ir saugokite jį kitur.

Automobilį rekomenduočiau uždengti uždangalu. Galima palikti pravirus langus ventiliuojamame garaže, tačiau jeigu automobilis paliktas atviroje vietoje, to daryti nepatarčiau“, – naujienų portalui lrytas.lt pasakojo V.Viliūnas.

Kaip apsaugoti?

Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) automobilių inžinerijos katedros docentas Vidas Žuraulis patarė, jei automobilis mažai eksploatuojamas, geriausia jo visai atsisakyti ir neleisti pinigų įsigijimui bei priežiūrai.

V.Žuraulis siūlo retas keliones keisti į viešąjį transportą, automobilio nuomą arba pavėžėjimo paslaugas, kurios atsieis keletą kartų pigiau nei nuosavos transporto priemonės priežiūra. Tačiau jei nuspręsta, kad automobilio vis dėl to reikia, nors tam tikrais metų laikais jis mažai naudojamas ir pastatomas ilgam laikui, pirmiausia reikėtų pasirūpinti, kad akumuliatoriaus baterija būtų įkrauta arba ją periodiškai reikėtų įkrauti.

„Visi mazgai, kėbulo metalas nemėgsta uždarų teritorijų, kur yra drėgnas oras, todėl patalpa turi būti vėdinama. Jei to nedarysi, atsiras problemų su rūdimi, kėbulu ir detalėmis, kurios nėra apsaugotos, pavyzdžiui, stabdžiais, vamzdeliais.

Taip pat negali būti apkrautos padangos, nes jos stovi vienoje padėtyje ir gali deformuotis padangų struktūra arba atsirasti vibracijų. Reikėtų prasukti ratus arba kažkiek pariedėti. Jei to padaryti negalime, reikėtų pastatyti transporto priemonę ant stabilių objektų, tačiau važiuoklė negali būti įtempta“, – aiškino V.Žuraulis.

VGTU automobilių inžinerijos katedros docentas tvirtino, jog visi skysčiai automobilyje priklauso nuo temperatūros. Jei transporto priemonė palikta mūriniame arba požeminiame garaže, kur temperatūra nenukrenta žemiau nulio, skysčiams nieko baisaus nenutiks. Tačiau jei paliktas vasarinis langų skystis, jis gali užšalti.

Tokiu atveju, reikėtų įpilti koncentrato arba pakeisti skystį į žieminį. Kiti skysčiai dažnai būna pritaikyti įvairioms temperatūroms.

V.Žuraulis pabrėžė, kad jei vis dėl to nuspręsta palikti automobilį, reikėtų jį nuplauti bei nusausinti, kad neliktų purvų ir apnašų. Jis aiškino, kad automobilio salone negali likti drėgmės, nes tai skatina pelėsį ir koroziją iš vidaus.

„Dažnai drėgmės židiniai automobilyje nėra vairuotojui pastebimi. Labiausiai rūdija važiuoklės elementai, nes jie nėra apsaugoti. Kėbulo pažeidimų dažnai nepamatome, tačiau stovintis automobilis uždaroje vietoje pradės labiau progresuoti: atsiras korozijos židiniai ir po kelių mėnesių jie gali tapti visos konstrukcijos elementų pažeidimais“, – pasakojo V.Žuraulis.

Anot pašnekovo, automobilis stovėdamas nuvertėja ir jo būklė tikrai negerėja, todėl vėliau tenka daugiau investuoti pinigų.

Vilniuje veikiančio autoserviso „Ausegra“ vadovas Arvydas Gailiušas teigė, kad žiūrint komfortiškai, geriausia automobilį laikyti garaže, tačiau, kalbant apie tai, kas geriau automobiliui, reikia laikyti toje vietoje, kuri yra vėdinama bei nėra didelio temperatūros kontrasto. Transporto priemonę geriausia laikyti atvirame garaže ar pavėsinėje. Šiose vietose mažiausiai pažeidžiamos detalės, mazgai, aliuminis ir kiti dalykai.

Naujienų portalui lrytas.lt pasiteiravus, kokia situacija yra dėl automobilio laikymo lauke, A.Gailiušas teigė, kad geriau tegul automobilis yra paliekamas nejudinamas lauke nei stovi šiltame garaže, kur dar yra ir drėgna. Automobilis lauke apsnigs, apšals, tačiau tai nebus taip blogai, kaip jis būtų laikomas šiltame bei drėgname garaže.

„Prieš paliekant automobilį, reikia jį išplauti, kad kuo mažiau būtų purvų ir apnašų. Salonas turi būti sausas ir švarus, kad nesiveistų pelėsis, nes šviečianti saulė į saloną, jį šildys per langą. Langai uždaryti, todėl kylanti drėgmė augina pelėsį.

Taip pat svarbu, kad aušinimo ir langų skystis būtų žieminiai, nes neaišku, kokia bus oro temperatūra. Netaisyklingas langų skystis gali užšalti ir vėliau „suplėšyti“ bakelį bei variklį. Jei įsijungs signalizacija, akumuliatoriaus baterija gali nusėsti ir tapti imli temperatūros pokyčiams. Dėl to gali užšalti ir sprogti. Tokie vairuotojai dar ir negaus garantijos, nes akumuliatoriaus baterija sugedo dėl išorinių veiksnių“, – aiškino A.Gailiušas.

Autoserviso vadovas pastebi, kad neretai į autoservisus atveža jau parūdijusias mašinas, nes druskomis aplipusį ir nešvarų automobilį pastato šiltame garaže. Vadovas aiškino, kad reikia visiškai atidaryti langus garaže, kad drėgmė nesikauptų automobilio viduje. Jei taip nepadarai, atsiranda pelėsis dėl drėgmės nusėdusios ortakiuose. Vėliau tai tampa alergijos ir nemalonaus kvapo priežastimi.

A.Gailiušas išskyrė, jog negalima palikti automobilio su tuščiu baku: „Degalų turi būti bent trečdalis, kad nesikoncentruotų vienoje vietoje drėgmė, nuosėdos bei vėliau bake nesugestų siurblys“.

Anot pašnekovo,per šalčius jokiu būdu negali būti užtrauktas rankinis stabdys, kitu atveju, pavasarį reikės transporto priemonę išvežti su autovežiu.

Ką daryti pavasarį?

V.Gailiušas teigė, kad pavasarį, jei automobilis buvo tvarkingai prižiūrimas, pirmiausia reikėtų patikrinti akumuliatoriaus bateriją ir tik tada bandyti jį užvesti.

„Įsėdus į automobilį reikėtų neskubėti atidaryti stiklo pakėlėjo, nes būna, kad žmonės paspaudžia ir laukia, kol atsidarys, tačiau jis būna užšalęs. Reikėtų palaukti, kol įšils automobilis“, – naujienų portalui lrytas.lt sakė A.Gailiušas.

A.Gailiušas papasakojo, kad pavasarį į autoservisus atvažiuoja vairuotojai su surūdijusiais automobiliais, nutrauktais trosais, nesisukančiais ratais bei kiaurais bakeliais.

Savo ruožtu televizijos laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ vedėjas teigė, kad jei rudenį automobilį vairuotojai paliko žiemoti „sveiką“ ir gerai veikiantį, mažai šansų, kad pavasarį jam kas nors nutiks. Pirmiausia po žiemos reikėtų įkrauti akumuliatorių, pasitikrinti ratus, tepalo lygį, visus skysčius bei šviesas.

„Įjungus variklį, gerai įsiklausykite, ar nėra pašalinių garsų, pavyzdžiui, ar važiuojant nėra vibracijos. Taip pat, ar automobilis lieka stabilus stabdant ir manevruojant“, – patarė V.Viliūnas.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.