„Volkswagen“, atrodo, turi humoro jausmą – „BattMan“ pavadinimas, aišku, yra žodžių žaismas. Tačiau kartu tai – ir labai naudinga sistema, kurios analogus turės visos elektromobilių gamyklos.
„BattMan“ („Battery Monitoring Analysis Necessity“) – tai Briuselyje sukurta sistema, leidžianti greitai išanalizuoti baterijos būklę. Kai elektromobilis pasiekia savo naudingo tarnavimo laiko pabaigą, jį reikia perdirbti. Ta pabaiga gali būti neplanuota – avarija. Arba gali susidėvėti kiti automobilio mazgai, įskaitant variklius ir bateriją. Kaip žinoti, kada baterija apskritai virto atliekomis, o kada ją dar galima kaip nors panaudoti?
Prijungtas prie iš elektromobilio pašalintos baterijos „BattMan“ pirmiausia patikrina, ar baterija vis dar gali keistis duomenimis ir atlikti savi-diagnozę. Tuomet tikrinama likutinė baterijos talpa, atskirų celių būklė, izoliacija, skirtingų komponentų įtampa. Visi šie duomenys analizuojami labai efektyviai ir greitai. Galiausiai gaunamas atsakymas – duomenų suvestinė, kuri padeda nuspręsti, ką geriausia daryti su šia baterija.
Ši sistema padės atpažinti baterijas, kurias galima tiesiog perkelti į kitus elektromobilius. Kai jos naudinga talpa elektromobiliui jau bus per maža, ją bus galima panaudoti stacionariems energijos saugojimo sprendimams.
Bet jei ir tai nepavyks, bateriją teks perdirbti – kai kuriuos baterijų komponentus galima panaudoti atskirai. „BattMan“ tiesiog yra integruota įrankių ir programinės įrangos sistema, supaprastinanti šį procesą.