„Honda“ kompanija studijuoja žmogaus smegenis: kam to prireikė?

„Honda“ kompanija, siekdama gaminti kaip galima saugesnius automobilius, tiria žmogaus smegenis, rašo naujienų agentūra „Nikkei Asia“. Japonai nori pasiekti, kad nuo 2050 m. „Honda“ automobiliuose ir ant motociklų važiuojantys nežūtų avarijų metu.

„Honda“ kompanija, siekdama gaminti kaip galima saugesnius automobilius, tiria žmogaus smegenis.<br>www.unsplash.com nuotr.
„Honda“ kompanija, siekdama gaminti kaip galima saugesnius automobilius, tiria žmogaus smegenis.<br>www.unsplash.com nuotr.
„Honda“ kompanija, siekdama gaminti kaip galima saugesnius automobilius, tiria žmogaus smegenis.<br>www.unsplash.com nuotr.
„Honda“ kompanija, siekdama gaminti kaip galima saugesnius automobilius, tiria žmogaus smegenis.<br>www.unsplash.com nuotr.
„Honda“ kompanija, siekdama gaminti kaip galima saugesnius automobilius, tiria žmogaus smegenis.<br>www.unsplash.com nuotr.
„Honda“ kompanija, siekdama gaminti kaip galima saugesnius automobilius, tiria žmogaus smegenis.<br>www.unsplash.com nuotr.
„Honda“ kompanija, siekdama gaminti kaip galima saugesnius automobilius, tiria žmogaus smegenis.<br>www.unsplash.com nuotr.
„Honda“ kompanija, siekdama gaminti kaip galima saugesnius automobilius, tiria žmogaus smegenis.<br>www.unsplash.com nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

2021-11-10 10:40

Japonai skuba, nes, anot tyrimų, „Honda“ automobiliais žmonės naudojasi ilgą laiką, o iškeltas uždavinys apima ne tik naujus, bet ir naudotus automobilius.

Dėl to Japonijos „Honda“ tiria žmogaus neurobiologiją, siekdama atsižvelgti į žmogaus mąstymą, poelgius ir sukurti tokias saugumo sistemas, kurios galėtų numatyti žmogaus poelgius ir jam padėti išvengti avarijos.

„Honda“ inžinieriai mokosi viename nacionalinių Japonijos universitetų, kur studijuoja įvairių žmonių reakcijas, mokosi suprasti, kuri žmogaus smegenų atsakinga už konkrečias funkcijas važiavimo metu.

Pavyzdžiui, avarijos metu, kai partrenkiamas pėsčiasis, vairuotojas gali jo tiesiog nematyti arba matyti, bet nesuvokti grėsmės. Jeigu avarijos pasekmės abiem atvejais vienodos, mokslininkams tai visiškai skirtingi atvejai, nes abiem atvejais veikė skirtingos smegenų dalys.

Naujosios sistemos turės gelbėti ne tik jau įvykusios avarinės situacijos metu, bet ir gerokai iki jos – svarbiausios sistemos turi atpažinti pavojų ir padėti jo išvengti.

Tačiau tokios intelektinės sistemos iš pradžių bus montuojamos, bet nesikiš į vairuotojo darbą, o tik studijuos žmonių poelgį. Taip vyks tol, kol mokslininkai bus tikri, kad sistemos gali įsikišti į vairuotojo darbą ir visada pasielgti teisingai.

Norėdami komentuoti turite prisijungti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.