Kėdainiuose „Kėdbuso“ gali ir nelikti – spręs, kas labiau apsimoka

Dešimtmečiais besikaupusios bėdos, kurioms buvo skiriama per mažai dėmesio tada, kada reikėjo, atvedė „Kėdbusą“ ir visą savivaldybę prie kryžkelės. Šiuo metu yra svarstoma, ar „Kėdbusas“ apskritai išliks kaip savivaldybės įmonė, ar visgi viešojo transporto paslaugos bus perkamos iš kito miesto, didesnės vežėjų kompanijos.

Dešimtmečiais besikaupusios bėdos, kurioms buvo skiriama per mažai dėmesio tada, kada reikėjo, atvedė „Kėdbusą“ ir visą savivaldybę prie kryžkelės.<br>„Rinkos aikštės“ nuotr.
Dešimtmečiais besikaupusios bėdos, kurioms buvo skiriama per mažai dėmesio tada, kada reikėjo, atvedė „Kėdbusą“ ir visą savivaldybę prie kryžkelės.<br>„Rinkos aikštės“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Eglė Kuktienė

Jun 3, 2022, 10:58 AM, atnaujinta Mar 15, 2023, 5:05 PM

Sutarė, kad reikia daugiau informacijos

Nepaisant to, kad apie patį „Kėdbusą“, jo dabartinę situaciją ir ateities planus krašto politikai gavo išties išsamią ir tikslią informaciją, buvo nuspręsta, kad to nepakanka. Reikia turėti lyginamosios medžiagos, kad būtų galima tiksliai nuspręsti, kaip savivaldybei ir jos gyventojams būtų geriau.

„Aš manau, kad būtina apsvarstyti abu variantus: ir tai, kad „Kėdbusas“ liktų kaip savivaldybės įmonė, ir tai, kad galėtume pasinaudoti alternatyviu variantu – nuomoti paslaugą iš kitos, didesnės viešojo transporto paslaugas teikiančios įmonės.

Šiuo atveju pritariau S. Grinkevičiaus siūlymui, kad reikia susitikti su verslo įmonėmis, išgirsti jų siūlymus, o tada priimti sprendimus. Neužtenka tik paties „Kėdbuso“ informacijos“, – sakė valdančiosios frakcijos seniūnė Nijolė Naujokienė.

Ji atkreipė dėmesį, kad ne vien finansai gali apibrėžti galutinį politikų apsisprendimą.

„Reikėtų įvertinti ir naujų autobusų įsigijimą, aplinkosauginių reikalavimų paisymą, naujų, modernių technologijų diegimą, stotelių tvarkymą, el. bilieto sistemos diegimą ir patogų funkcionavimą. Tik išanalizavus visus pasiūlymus ir galimus variantus, galėtume priimti teisingą ir žmonėms naudingiausią sprendimą“, – sakė N. Naujokienė.

Turi dirbti savi

Susitikime dalyvavęs ir Darbo partijos frakcijos seniūnas Vygantas Vanagas buvo kiek skeptiškesnis minčiai, kad reikėtų svarstyti ir paslaugų iš šalies pirkimą. Jo manymu, „Kėdbusas“ turi būti savivaldybės ir dirbti jame turi būtent kėdainiečiai, o ne kažkas iš pašalies.

„Mano asmenine nuomone, savivaldybė turėtų turėti savo viešojo transporto paslaugas teikiančią įmonę, dirbtų joje kėdainiečiai, o ne kažkokie atvykėliai iš kitur. Pirkta paslauga, tiek, kiek aš turiu žinių, savivaldybei kainuotų tikrai daugiau.

Na, bet kitų susitikimo narių nuomonė buvo kitokia, todėl pirmiausia mes turime turėti faktinius pasiūlymus ir skaičius, o tada priimti galutinį sprendimą“, – sakė politikas.

Jis pridūrė, kad jo žiniomis, absoliuti dauguma savivaldybių turi savo viešojo transporto paslaugas teikiančias įmones, ir vos kelios visoje Lietuvoje tokią paslaugą perka.

„Pirkdami paslaugą būtume priklausomi. Aišku, dar reikėtų ir nemažai mokėti, niekas už dyką nedirbs. Bet koks atėjęs vežėjas prašys pilno nuostolių kompensavimo“, – pridūrė pašnekovas, nors pripažino, kad norint, jog „Kėdbusas“ liktų savivaldybei ir gebėtų atsinaujinti, jam taip pat reikės skirti gerokai daugiau pinigų nei buvo įprasta iki šiol.

„Reikėtų įvertinti ir naujų autobusų įsigijimą, aplinkosauginių reikalavimų paisymą, naujų, modernių technologijų diegimą, stotelių tvarkymą, el.bilieto sistemos diegimą ir patogų funkcionavimą“.

Kasmet milijonai

Frakcijų vadovus į pasitarimą sukvietęs meras Valentinas Tamulis neslėpė – „Kėdbusas“ kasmet iš savivaldybės biudžeto turėtų gauti itin dideles pinigų sumas, kurios kasmet ženkliai auga. Bent taip savo įmonės veikimo plane nurodė įstaigos vadovas Remigijus Naujokas.

Meras svarstė, kad matant, kokių pinigų nori „Kėdbusas“, išlieka tikimybė, kad perkama paslauga gali atsieiti ir pigiau.

„Kad „Kėdbuso“ planas būtų įgyvendintas, reikia nemažos finansinės savivaldybės injekcijos. Savivaldybės biudžetas irgi turi įvertinti savo galimybes, ar kasmet galėsime skirti po kelis milijonus. O gal perkant paslaugą iš kitur ir finansiškai savivaldybei būtų geriau“, – svarstė meras.

Susitikime dėl „Kėdbuso“ likimo nedalyvavo Kėdainių rajono valstiečių ir žaliųjų sąjungos frakcijos seniūnė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.