Elektromobilių vairuotojai Lietuvoje jau susiduria su skaudžia realybe: pasakoja apie karčią patirtį dėl įkrovimo stotelių

Nors elektromobilių vairuotojai išleidžia mažiau nei tie, kurie važinėja su vidaus degimo varikliais, tačiau jie susiduria su kita problema – nežinai, ar atvykus į vietą veiks įkrovimo stotelė.

Nors ir elektromobilių vairuotojai išleidžia mažiau nei tie, kurie važinėja su vidaus degimo varikliais, tačiau jie susiduria su kita problema – nežinai, ar atvykus į vietą veiks įkrovimo stotelė.<br>M.Patašiaus nuotr.
Nors ir elektromobilių vairuotojai išleidžia mažiau nei tie, kurie važinėja su vidaus degimo varikliais, tačiau jie susiduria su kita problema – nežinai, ar atvykus į vietą veiks įkrovimo stotelė.<br>M.Patašiaus nuotr.
Nors ir elektromobilių vairuotojai išleidžia mažiau nei tie, kurie važinėja su vidaus degimo varikliais, tačiau jie susiduria su kita problema – nežinai, ar atvykus į vietą veiks įkrovimo stotelė.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Nors ir elektromobilių vairuotojai išleidžia mažiau nei tie, kurie važinėja su vidaus degimo varikliais, tačiau jie susiduria su kita problema – nežinai, ar atvykus į vietą veiks įkrovimo stotelė.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Nors ir elektromobilių vairuotojai išleidžia mažiau nei tie, kurie važinėja su vidaus degimo varikliais, tačiau jie susiduria su kita problema – nežinai, ar atvykus į vietą veiks įkrovimo stotelė.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Nors ir elektromobilių vairuotojai išleidžia mažiau nei tie, kurie važinėja su vidaus degimo varikliais, tačiau jie susiduria su kita problema – nežinai, ar atvykus į vietą veiks įkrovimo stotelė.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Nors ir elektromobilių vairuotojai išleidžia mažiau nei tie, kurie važinėja su vidaus degimo varikliais, tačiau jie susiduria su kita problema – nežinai, ar atvykus į vietą veiks įkrovimo stotelė.<br>T.Bauro nuotr.
Nors ir elektromobilių vairuotojai išleidžia mažiau nei tie, kurie važinėja su vidaus degimo varikliais, tačiau jie susiduria su kita problema – nežinai, ar atvykus į vietą veiks įkrovimo stotelė.<br>T.Bauro nuotr.
Nors ir elektromobilių vairuotojai išleidžia mažiau nei tie, kurie važinėja su vidaus degimo varikliais, tačiau jie susiduria su kita problema – nežinai, ar atvykus į vietą veiks įkrovimo stotelė.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Nors ir elektromobilių vairuotojai išleidžia mažiau nei tie, kurie važinėja su vidaus degimo varikliais, tačiau jie susiduria su kita problema – nežinai, ar atvykus į vietą veiks įkrovimo stotelė.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Nors ir elektromobilių vairuotojai išleidžia mažiau nei tie, kurie važinėja su vidaus degimo varikliais, tačiau jie susiduria su kita problema – nežinai, ar atvykus į vietą veiks įkrovimo stotelė.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Nors ir elektromobilių vairuotojai išleidžia mažiau nei tie, kurie važinėja su vidaus degimo varikliais, tačiau jie susiduria su kita problema – nežinai, ar atvykus į vietą veiks įkrovimo stotelė.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Nors ir elektromobilių vairuotojai išleidžia mažiau nei tie, kurie važinėja su vidaus degimo varikliais, tačiau jie susiduria su kita problema – nežinai, ar atvykus į vietą veiks įkrovimo stotelė.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Nors ir elektromobilių vairuotojai išleidžia mažiau nei tie, kurie važinėja su vidaus degimo varikliais, tačiau jie susiduria su kita problema – nežinai, ar atvykus į vietą veiks įkrovimo stotelė.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Nors ir elektromobilių vairuotojai išleidžia mažiau nei tie, kurie važinėja su vidaus degimo varikliais, tačiau jie susiduria su kita problema – nežinai, ar atvykus į vietą veiks įkrovimo stotelė.<br>M.Patašiaus nuotr.
Nors ir elektromobilių vairuotojai išleidžia mažiau nei tie, kurie važinėja su vidaus degimo varikliais, tačiau jie susiduria su kita problema – nežinai, ar atvykus į vietą veiks įkrovimo stotelė.<br>M.Patašiaus nuotr.
Nors ir elektromobilių vairuotojai išleidžia mažiau nei tie, kurie važinėja su vidaus degimo varikliais, tačiau jie susiduria su kita problema – nežinai, ar atvykus į vietą veiks įkrovimo stotelė.<br>M.Patašiaus nuotr.
Nors ir elektromobilių vairuotojai išleidžia mažiau nei tie, kurie važinėja su vidaus degimo varikliais, tačiau jie susiduria su kita problema – nežinai, ar atvykus į vietą veiks įkrovimo stotelė.<br>M.Patašiaus nuotr.
Nors ir elektromobilių vairuotojai išleidžia mažiau nei tie, kurie važinėja su vidaus degimo varikliais, tačiau jie susiduria su kita problema – nežinai, ar atvykus į vietą veiks įkrovimo stotelė.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Nors ir elektromobilių vairuotojai išleidžia mažiau nei tie, kurie važinėja su vidaus degimo varikliais, tačiau jie susiduria su kita problema – nežinai, ar atvykus į vietą veiks įkrovimo stotelė.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (10)

Lrytas.lt

Sep 22, 2022, 8:04 PM

Vilnietis Martynas su elektromobiliais važinėja apie 3 metus. Jis šiuo metu neturi nuosavo automobilio – prasidėjus COVID-19 pandemijai, jį pagal APVA reikalavimus sunaikino ir, pasiėmęs 1 tūkstantį eurų, juos išleidžia nuomodamasis elektromobilį.

„Bet per tiek metų darausi vis piktesnis, nes susidūrus su įkrovimo stotelių neveikimu įtampa šoka nuo 0 iki 100“, – tvirtino jis.

Martynas pasakojo, kad turbūt blogiausia situacija buvo, kai vykdamas iš Utenos pasiskaičiavo, kad sustos kelyje Utena–Vilnius esančioje stotelėje ties „Pusiaukėle“. Programėlėje jis pasižiūrėjo ir sužinojo, kad stotelė veikia, tačiau atvažiavęs turėjo susidurti su realybe.

„Važiuodamas pamačiau, kad kraunasi „Škoda“, tad nusikeikiau, jog teks imti lėtesnės įkrovos laidą. Vos išlipus, „Škodos“ vairuotojas nusišypsojo, iškart ištraukė laidą iš savo automobilio ir sako man: „Pabandyk, gal tau veiks, nes man tai neveikia.“

Streso lygis iškart išaugo – įkišu laidą, rodo, kad stotelė neveikia. Iki mano namų – apie 47 kilometrai, o automobilis rodo, kad galios turi 35 kilometrams“, – naujienų portalui lrytas.lt kalbėjo vilnietis.

Martynui pasisekė, nes jo išnuomotas automobilis turėjo taupymo režimą, todėl jam pavyko nuriedėti iki parduotuvės, turinčios įkrovimo stotelę.

„Per visą laiką, kiek esu važinėjęs, su problemomis susidurdavau kokį kartą per du mėnesius, bet kai susidurdavau, tai gerokai kainuodavo nervų. Dažniausiai viskas susiję su nemokamomis stotelėmis“, – pastebėjo vilnietis.

Jeigu kas paklaustų, ar Lietuva yra draugiška elektromobiliams, Martynas su skaudančia širdimi pasakytų: „Visiškai ne. Man juokinga, kai valdininkai darosi sau reklamą, nors realiai nesprendžia bėdų strateginėse vietose.“

Sulaukia apie 30 skambučių 

Šiuo metu Kelių direkcija valdo 28 elektromobilių įkrovimo stoteles – iš jų laikinai neveikia dvi, atsijungusi – viena. Visos jos yra įrengtos valstybinės reikšmės keliuose. Koks yra Kelių direkcijos valdomų įkrovimo stotelių statusas realiuoju laiku, galima sužinoti LAKD puslapyje: https://ev.lakd.lt/#map. Puslapyje galima pastebėti, kad dėl daugumos stotelių situacija yra nežinoma.

LAKD Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus komunikacijos vadybininkas Saulius Jansonas teigė, kad visų Kelių direkcijos valdomų elektromobilių įkrovimo prieigų perduodama elektrinė galia siekia 50 KW. Tokio našumo stotelės laikomos kaip didelės galios.

„Per savaitę sulaukiame vidutiniškai 30 skambučių dėl elektromobilių stotelių, esančių prie valstybinės reikšmės kelių. Dažnai skambinama pranešti apie tam tikros jungties gedimus, paklausti, ar gedimai pataisyti, konsultacijos, kaip įkrauti elektromobilį“, – pasakojo S.Jansonas.

Laikinai neveikia

Nemokamai įkrauti elektromobilį iki šiol galėdavo „Lidl Lietuva“ klientai. Deja, dabar to padaryti jie negali. „Lidl Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Lina Skersytė minėjo, kad šiuo metu yra diegiamos ir testuojamos elektromobilių įkrovimo stotelių stebėsenos bei valdymo sistemos, tad dėl šių techninių darbų stotelės laikinai neveikia.

Iš viso šiuo metu yra įrengta 10 stotelių prie „Lidl“ parduotuvių Lietuvoje. Ar įkrovimo stoteles planuojama apmokestinti, L.Skersytė neatskleidė.

Pradėjo trūkti elektros galios

Naujienų portalas lrytas.lt primena, kad dar metų pradžioje Neringoje veikė 3 viešos greito įkrovimo nemokamos stotelės. Nidoje, prie prieplaukos, šiais metais buvo panaikinta viena greito įkrovimo nemokama stotelė. Neaišku, kokiais argumentais remiantis vietoje jos buvo pastatytos dvi lėto krovimo, bet mokamos stotelės. Nuo rugpjūčio 23 d. neveikia ir kitos dvi nemokamos greito įkrovimo stotelės, pastatytos už ES fondų lėšas esančios Nidoje bei Juodkrantėje.

Pasak Neringos savivaldybės administracijos atstovės ryšiams su visuomene Sandros Vaišvilaitės, sprendimas apriboti prieigą prie dviejų elektros įkrovimo stotelių priimtas atsižvelgiant į tai, kad greta pastačius naujas įkrovimo stoteles, pradėjo trūkti elektros galios.

„Tuomet įvertinta ir tai, kad elektros kaina išaugo ženkliai, o nemokamomis stotelėmis dažniausiai naudodavosi pavėžėjimo paslaugų teikėjai taip užkirsdami kelią nemokamai pasikrauti Neringos gyventojams bei svečiams“, – komentavo Neringos savivaldybės administracijos atstovė.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.