Apdovanojimas už išskirtinį automobilio dizainą – ką tai sako pirkėjams?

Kiekvienas automobilis turi konkrečius techninius parametrus, tačiau ne mažiau už juos vertiname jo išvaizdą ir dizainą. Du automobilių aistruoliai galėtų iki nukritimo ginčytis, kuris modelis gražesnis, tačiau kartą per metus savo žodį taria pasaulinio lygio produkto dizaino ekspertai. „Red Dot“ apdovanojimai skiriami išskirtinio dizaino produktams įvairiausiose kategorijose: nuo smulkių namų apyvokos daiktų, buitinės technikos prietaisų ir transporto priemonių.

Šiemet kovo pabaigoje už geriausią dizainą buvo įvertintas bendrovės „Peugeot“ modelis 408<br>Pranešimo autorių nuotr.
Šiemet kovo pabaigoje už geriausią dizainą buvo įvertintas bendrovės „Peugeot“ modelis 408<br>Pranešimo autorių nuotr.
Kiekvienas automobilis turi konkrečius techninius parametrus, tačiau ne mažiau už juos vertiname jo išvaizdą ir dizainą.<br>Pranešimo autorių nuotr.
Kiekvienas automobilis turi konkrečius techninius parametrus, tačiau ne mažiau už juos vertiname jo išvaizdą ir dizainą.<br>Pranešimo autorių nuotr.
Šiemet kovo pabaigoje už geriausią dizainą buvo įvertintas bendrovės „Peugeot“ modelis 408<br>Pranešimo autorių nuotr.
Šiemet kovo pabaigoje už geriausią dizainą buvo įvertintas bendrovės „Peugeot“ modelis 408<br>Pranešimo autorių nuotr.
Šiemet kovo pabaigoje už geriausią dizainą buvo įvertintas bendrovės „Peugeot“ modelis 408<br>Pranešimo autorių nuotr.
Šiemet kovo pabaigoje už geriausią dizainą buvo įvertintas bendrovės „Peugeot“ modelis 408<br>Pranešimo autorių nuotr.
Kiekvienas automobilis turi konkrečius techninius parametrus, tačiau ne mažiau už juos vertiname jo išvaizdą ir dizainą.<br>Pranešimo autorių nuotr.
Kiekvienas automobilis turi konkrečius techninius parametrus, tačiau ne mažiau už juos vertiname jo išvaizdą ir dizainą.<br>Pranešimo autorių nuotr.
Kiekvienas automobilis turi konkrečius techninius parametrus, tačiau ne mažiau už juos vertiname jo išvaizdą ir dizainą.<br>Pranešimo autorių nuotr.
Kiekvienas automobilis turi konkrečius techninius parametrus, tačiau ne mažiau už juos vertiname jo išvaizdą ir dizainą.<br>Pranešimo autorių nuotr.
Šiemet kovo pabaigoje už geriausią dizainą buvo įvertintas bendrovės „Peugeot“ modelis 408<br>Pranešimo autorių nuotr.
Šiemet kovo pabaigoje už geriausią dizainą buvo įvertintas bendrovės „Peugeot“ modelis 408<br>Pranešimo autorių nuotr.
 Julius Bučelis.<br>Pranešimo autorių nuotr.
 Julius Bučelis.<br>Pranešimo autorių nuotr.
Kiekvienas automobilis turi konkrečius techninius parametrus, tačiau ne mažiau už juos vertiname jo išvaizdą ir dizainą.<br>Pranešimo autorių nuotr.
Kiekvienas automobilis turi konkrečius techninius parametrus, tačiau ne mažiau už juos vertiname jo išvaizdą ir dizainą.<br>Pranešimo autorių nuotr.
Daugiau nuotraukų (9)

Lrytas.lt

May 25, 2023, 9:09 AM

Šiemet kovo pabaigoje už geriausią dizainą buvo įvertintas bendrovės „Peugeot“ modelis 408. Tačiau ką reiškia geras automobilio dizainas? Produktų dizaineris Julius Bučelis, pats ne kartą pelnęs „Gero dizaino“ bei IF apdovanojimus sako, kad apibūdinti gerą dizainą – sudėtinga: jis yra tiesiog jaučiamas.

Konkursas vyksta jau daugiau nei pusę amžiaus

„Red Dot“ prizai už produktų dizainą teikiami jau 60 metų. Šiemet konkurse varžėsi įvairūs gaminiai 51-oje kategorijoje. Kadangi produktai gali būti labai skirtingi, jie nėra lyginami tarpusavyje – komisija kiekvieno jų dizainą įvertina pagal kelias savybes. Apie prekes ir dar nepagamintų prekių prototipus savo nuomonę pateikia beveik pusšimtis ekspertų.

Skirtingų „Peugeot“ modelių dizainas žinovų simpatijas užkariauja ne pirmą kartą – šių metų kovo mėnesį bendrovei įteiktas jau aštuntas „Red Dot“ apdovanojimas. Šį dešimtmetį tokio įvertinimo susilaukė dabartinės kartos 208, 308 ir 2008 modeliai, 2017 metais šis apdovanojimas atiteko visureigiui 3008, o dar anksčiau buvo apdovanoti „Traveller“, 308 SW ir RCZ modeliai.

Produktų dizaineris J. Bučelis, sukūręs Lietuvos bei tarptautiniuose konkursuose įvertintų „Moon“ ir „Jungle“ ausinių, „Peak“ kuprinės bei ekranų valiklio „Drop“ (bendradarbiaujant su „ACME Europe“) dizainą, pateikia įžvalgų apie tai, kaip atrenkamas iš kitų savo dizainu išsiskiriantis produktas.

Kalbėdamas apie „Red Dot Awards“ konkursą pašnekovas sako, kad dažniausiai gamintojai, teikiantys savo produktus šiam konkursui, jau yra ištobulinę jų dizainą ir dažnai iškovoja tokius apdovanojimus.

„Kai kurios įmonės kasmet gauna tokį įsivertinimą – „dalyvaujam, kad pasitikrintume, ar vis dar atitinkame gero dizaino sąvoką“, – paaiškina J. Bučelis.

Jis mano, kad visuomenė „Red Dot“ ikoniško ženkliuko dar neatpažįsta, tad gamintojui reikia pačiam pasigirti ir paaiškinti, ką šis raudonas burbulas reiškia ir kuo tai aktualu vartotojui. Pašnekovo teigimu, automobilių dizaino srityje dizaineris yra labiau atsakingas už estetinę dalį, o čia kūrybinės laisvės – ir daug, ir mažai.

„Automobilio išvaizda labai priklauso nuo markės, nuo to, ką tas gamintojas nori pasakyti. Esu kažkur skaitęs nusiskundimų, esą visi automobiliai dabar suvienodėjo, negaminama kažkokių išskirtinių formų. Bet juk vartotojai ieško „tiesiog automobilio“ ir tokius perka! Ir vis tiek jis turi kažkuo patraukti akį. Tad, patikėkite, sukurti „tiesiog automobilį“, kad norėtųsi su juo kasdien važinėti, kad ant jo nebūtų nieko, ko nereikia, – yra didelis iššūkis“, – tvirtina pašnekovas.

Ką variklio gaubto ir sparnų linkiais Jums nori pasakyti automobilis?

Gamintojas „Peugeot“ savo produktus apibūdina žodžiu „viliojantis“. Kitaip tariant, jis siekia, kad šios markės mašinos trauktų prieiti arčiau, masintų perbraukti pirštu per variklio gaubto linijos briauną, o tuomet jau – įsitaisyti prie vairo.

Automobilis turi patenkinti visos šeimos poreikius ir priminti manevringą, gal net sportinį žvėriuką. Anot J. Bučelio, tai yra dizaino kalba, kuri vartotojui atskleidžia, koks yra šis automobilis. Šia dizaino kalba sutaria kalbėti visi prie konkretaus modelio dirbantys specialistai.

„Netgi „tiesiog automobilis“ apie save daug ką pasako: žiūrėdamas į jį suvoki, kad jis bus patikimas, patogus, tarnaus ilgai ir panašiai. Būtent dizainas ir parodo, koks yra tas automobilis. Apskritai kalbant, „geras dizainas“ turi komunikuoti žmogui, ką tas gaminys sugeba geriausiai“, – paaiškina J. Bučelis.

„Peugeot 408“ apdovanojimą pelniusiame modelyje išilgai per variklio skyriaus dangtį bei šoninius sparnus driekiasi įdubos. Jos suteikia veržlumo, aštrumo įspūdį. Modelis gali būti vienos iš šešių spalvų: galima pasirinkti nuo masinančios mėlynos (angl. Obsession Blue) iki titano pilkumo atspalvio. Gamintojas šį modelį jau papuošė nauju markės ženkleliu su liūto galva.

Geras dizainas – tvarus dizainas

Vis dėlto, dizainerio teigimu, apdovanojimai negarantuoja produkto ilgaamžiškumo ar stulbinančių pardavimo rezultatų – vartotojai labiau klauso ne ekspertų, o to, ką apie konkretų produktą sako kiti vartotojai. Taip pat J. Bučelis pastebi, kad pastaruoju metu įvairiuose konkursuose didžiulis dėmesys skiriamas tvarumo temai.

„Naudojamos medžiagos, tai, kaip lengvai produktas gali būti išrenkamas, kokiais būdais dizainas gali padaryti galutinį gaminį tvaresnį – tai jau tapo gero dizaino norma, – pateikia įžvalgą pašnekovas. – Kalbant apie automobilius, jie turėtų būti lengvai išrenkami ir panašiai.“

„Peugeot 408“ modelyje taškus už tvarumą greičiausiai pelnė vidaus apdailai pasirinkta dirbtinė oda, be to, šis modelis gaminamas tiek su benzininiu vidaus degimo varikliu, tiek kaip hibridinis automobilis. Visgi gamintojas nepamiršta savo tikslo ir pažado pirkėjams – jau iki 2025-ųjų žada pereiti išimtinai prie elektromobilių gamybos.

Apdovanojimas – ne tik už dizainą

Pokalbio pabaigoje J. Bučelis pažymi, jog jį stebina, kad „Red Dot Award“ vadinami dizaino apdovanojimais – nes, kuriant gerą produktą, dizaineris yra tik vienas iš varžtelių.

„Dizaino apdovanojimas iš tiesų turėtų būti produkto apdovanojimas. Nes apdovanojimą pelno produktas – ne dizaineris. Gerą produktą kuria visa komanda. Yra daugybė žmonių, atsakingų už tai, kad gaminys būtų tvarus ir ilgaamžis.

Žinoma, dizaineris dalyvauja visuose kūrimo etapuose: nuo idėjos iki galutinio produkto pateikimo rinkai, bet ne viskas yra jo rankose. Tačiau tiek inžinieriai, tiek vadybininkai, tiek pardavėjai – visi turi žinoti savo tikslą ir eiti ta linkme, kad gaminys iš tiesų būtų sėkmingas“, – reziumuoja J. Bučelis.

Norėdami komentuoti turite prisijungti.
Spauskite mygtuką „VISI KOMENTARAI“ ir reikškite savo nuomonę.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.