Elektromobilis su PVM dydžio nuolaida – ar tikrai yra iš ko rinktis?

Nuo šių metų pradžios įmonėms ir gyventojams, kurie yra PVM mokėtojai, taikoma lengvata lengviesiems elektromobiliams bei įkraunamiesiems hibridams įsigyti. Išsirinkus norimą minėtų tipų automobilį, kurio kaina neviršija 50 tūkst. eurų su PVM, šį mokestį galima atskaityti.

„Citroen e-C4“.<br>Gamintojo nuotr.
„Citroen e-C4“.<br>Gamintojo nuotr.
Elektromobilio įkrovos laidas.<br>Shutterstock nuotr.
Elektromobilio įkrovos laidas.<br>Shutterstock nuotr.
„Citroen e-C4“.<br>Gamintojo nuotr.
„Citroen e-C4“.<br>Gamintojo nuotr.
„Citroen e-C4“.<br>Gamintojo nuotr.
„Citroen e-C4“.<br>Gamintojo nuotr.
M.Buzelis.<br>E.Babeblio nuotr.
M.Buzelis.<br>E.Babeblio nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Jul 11, 2023, 10:22 AM

Net penktadalio visos kainos dydžio lengvata signalizuoja, kad ją numatę politikai nori paskatinti verslininkus pirkti elektromobilius. Tačiau kokie iš jų patenkins verslo poreikius? Kokius jau naudojamus modelius jie galėtų pakeisti?

Specialisto teigimu, viskas atsiremia į paprastus skaičiavimus, kur ir kokiais atstumais bus važinėjama. Be to, įvertinus visas šalyje galiojančias paskatas, gali paaiškėti, jog kai kuriais elektra varomais modeliais jau dabar labiau apsimoka naudotis nei automobiliais su vidaus degimo varikliais.

Svarbu įvertinti poreikius

Atsižvelgiant į tai, kad pastaraisiais metais augo tiek tradicinių, tiek elektrinių modelių kainos, ne vienam susidomėjusiam kilo klausimas – ar dar liko verslui tinkamų elektromobilių, kurie kainuotų mažiau nei numatyta riba?

Statistika rodo, jog ne vienus metus tarp daugiausia verslo įmonių įsigyjamų transporto priemonių dominuoja B ir C segmento hečbekai ar sedanai, taip pat šių segmentų miesto visureigiai.

Elektromobilius perkantys verslai pačius mažiausius modelius dažniausiai linkę apeiti dėl trumpesnio jų viena įkrova nuvažiuojamo atstumo ir menkesnės likutinės vertės. Tačiau, ką rinktis, yra ir be jų.

Automobilių istorijos patikros portalo „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis sako, kad, renkantis tinkamiausią elektromobilį, pirmiausia reikėtų įvertinti jam numatytą paskirtį: kur ir kaip dažnai bus važinėjama, kokios užduotys bus atliekamos automobiliu.

„Jeigu elektromobiliai reikalingi darbuotojų kelionėms, susitikimams ir tiesiog niekuo neypatingam judėjimui iš taško A į tašką B, tai šiuo metu rinkoje yra iš ko rinktis. Už tokią sumą galima dairytis ir 300 ar 400 km be sustojimo įveikiančių elektromobilių.

Gali būti, kad ta 50 tūkst. eurų riba ir nustatyta atsižvelgiant į tai, jog verslui vis dėlto reikalingi ne kelis šimtus kilometrų nuvažiuojantys pigiausi, o šiek tiek geresni elektromobiliai“, – dėsto rinkos specialistas.

Ką rinktis iki 50 tūkst. eurų?

Tarp kompaktiškųjų C segmento modelių mažiausia kaina šiuo metu išsiskiria „Citroën ë-C4“. Nuo 38 tūkst. 990 eurų kainuojantis elektromobilis su 50 kWh talpos baterija ir 100 kW galios elektros motoru viena įkrova gali nuriedėti iki 357 km.

Kito Prancūzijos gamintojo „Renault“ šiame segmente siūlomas elektromobilis „Megane e-Tech Electric“ su 40 kWh talpos baterija ir 96 kW galios motoru be sustojimo įveikia iki 300 km ir kainuoja nuo 44 190 eurų.

Atitinkamo dydžio „Volkswagen ID.3“ su talpesne 62 kWh baterija ir 150 kW galios jėgaine pagal gamintojo deklaraciją nuvažiuos iki 392 km ir atsieis nuo 41 200 eurų.

O 62 kWh talpos bateriją ir 170 kW galios elektros motorą turintis „Cupra Born“ įveiks ir iki 419 km, tačiau tarp paminėtų modelių jo ir kaina didžiausia – nuo 47 400 eurų.

Žvelgiant į krosoverius, piniginę greičiausiai reikėtų praverti plačiau. Štai „Kia e-Niro“, kuriame sumontuota didesnė – 64,8 kWh talpos – baterija ir 150 kW galios elektros motoras, nuvažiuos iki 460 km, o įsigyti jį galima už 48 990 eurų.

Geriausiai pritaikyti miestams

Kadangi rinkoje yra įvairių duomenų elektromobilių, M. Buzelis rekomenduoja įdėmiai išstudijuoti, kokiems maršrutams reikalinga transporto priemonė. Specialisto manymu, miesto poreikiams galbūt net nereikalingas elektromobilis su didesne baterija. Tam kaip tik geriau galima išnaudoti lengvesnį ir pigesnį modelį.

„Bet kokiu atveju pagrindinė kelionių ašis turėtų suktis apie miestus, nes čia elektrinių automobilių privalumai atsiskleidžia geriausiai. Jeigu tenka leistis į ilgesnes išvykas po visą regioną, tuomet elektromobilius rinktis dar gali būti ankstoka, nes kad ir koks jų nuvažiuojamas atstumas, įkrauti reikia, kai jie stovi ir nedirba. O jeigu tai tenka daryti kelionės metu, elektromobilis ryja darbuotojo laiką“, – atkreipia dėmesį pašnekovas.

Jo manymu, maršrutu Vilnius–Kaunas dabartiniais elektromobiliais galima važinėti, bet ir tai bus patogu ne su visais modeliais.

„Lekiant didesniu greičiu, galimi nuvažiuoti kilometrai tirpsta gerokai sparčiau, nei žmonės tikėtųsi pagal gamintojo rodiklius. O pasipriešinimo vėjui koeficientas didėjant greičiui auga kvadratu, kas jautru SUV modeliams“, – paaiškina specialistas.

Dėl to patartina įvertinti ir elektromobilių galimybes greitai atkurti energijos rezervą. Pavyzdžiui, „Citroën ë-C4“ bateriją galima įkrauti iki 100 kW galia. Prijungus prie tokios galios įkroviklio, baterijos energijos atsargas iki 80 proc. įmanoma papildyti per 30 minučių.

Visuose šio modelio elektromobiliuose integruotas trifazis 11 kW galios įkroviklis, tad namų ar biuro sąlygomis jo baterija visiškai įkraunama per 5 valandas.

Panašiais parametrais pasižymi ir „Megane e-Tech Electric“, „Kia e-Niro“ ar „Volkswagen ID.3“, kurių didžiausia įkrovimo sparta svyruoja tarp 80 iki 135 kW.

Daugiau komforto, pigesnė eksploatacija

Kiti elektromobilio pasirinkimo aspektai yra gerokai malonesni. Dažnai jau baziniai elektra varomi modeliai turi aukštesnio lygio įrangą nei automobiliai su vidaus degimo varikliais.

Tarp iki 50 tūkst. eurų kainuojančių elektromobilių didesniu komfortu išsiskiria tradiciškai daug dėmesio šiai sričiai skiriančios įmonės „Citroën“ modelis.

Pastarajame sumontuota visus kelio nelygumus tolygiai sugerianti pakaba su išskirtinės konstrukcijos dvi hidraulines atramas turinčiais amortizatoriais bei daugiau vibracijų sugeriančios sėdynės su papildomais skirtingo tankio užpildo sluoksniais.

Panašių pavyzdžių yra ir daugiau. Štai visuose „Peugeot e-2008“ modeliuose įdiegta automatinė perspėjimo apie susidūrimą ir avarinio stabdymo sistema bei eismo juostos laikymosi pagalba, ID.3 elektromobilyje montuojami tik šviesos diodų žibintai, „Megane e-Tech Electric“ komplektuojami su mažiausiai 18 colių ratlankiais, o jų salonas dekoruotas perdirbtomis medžiagomis.

Ypač dažnai svarstomos elektromobilių įsigijimo kainos beveik visais atvejais yra didesnės nei automobilių su vidaus degimo varikliais. Tačiau verslui svarbu skaičiuoti bendrąją nuosavybės kainą, kuri apima ir transporto priemonės eksploatacijos išlaidas.

Įvertinus degalų arba elektros energijos sąnaudas, draudimą bei techninę priežiūrą, svarstyklės jau dažniausiai nusvyra elektromobilių naudai. Netaršias transporto priemones įsigyjant lizingu ar naudojant kitus finansinius instrumentus, bankai neretai taiko palankesnes palūkanas.

Be to, pirkdamos elektra varomą automobilį, įmonės taip pat gali pasinaudoti vienkartine 4 tūkst. eurų parama, kurią skiria Aplinkos projektų valdymo agentūra.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.