Naujo „Lexus RZ“ elektromobilio testas: vien dinamikos ir komforto neužteks

Kaip elektromobilis „Lexus RZ“ yra geriausias gamintojo modelis, kadangi šiandien tai yra vienintelis elektra varomas „Lexus“. Bet ar jis atitiks pirkėjų lūkesčius?

J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
J.Paplaičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (38)

Jurgis Paplaitis, specialiai „Motorams“

Jul 26, 2023, 7:02 PM

Naujasis „Lexus RZ“ yra pirmasis gamintojo nuo pat pradžių kaip elektromobilis kurtas modelis, kadangi anksčiau bandytas „Lexus UX 300e“ buvo įprasto modelio su vidaus degimo motoru versija, turinti elektros variklį. Beje, šiandien elektrinis „UX“ nebeparduodamas, o iš esmės atnaujintas modelis pasirodys kitų metų pradžioje.

O jei kalbėti apie dinamiką, dar visai neseniai pasakodamas apie naują „Lexus RX“ minėjau, kad bandytas „RX 500“ yra ir visų laikų dinamiškiausias gamintojo SUV. Buvo iki šiol, kai pasirodė elektra varomas „RZ“, kuris iki 100 km/h įsibėgėja per 5,6 sekundes – 0,3 s greičiau nei galingiausias „RX“ – tą pamatysite vaizdo medžiagoje.

Niekam ne paslaptis, kad šis „Lexus“ yra „Toyota bZ4X“ ir „Subaru Solterra“ bendraplatformis, tačiau kalbant apie dinaminius parametrus, panašumas tuo ir baigiasi – jei abu anksčiau debiutavę modeliai daugiausiai pasiekia 218 AG, tai „Lexus RZ“ galia yra net 230 kW arba 313 AG, o tai reiškia iš esmės geresnę dinamiką.

Tik štai toliau – daugiau panašumų nei skirtumų. Ir akivaizdu, kad „Lexus“ tai nėra į naudą – vertinant salono apdailos kokybę, tai būtų geras „Toyota“ modelis, bet visgi „Lexus“ standartų nesiekia.

Taip, „RZ“ nuvažiuoja toli (gamintojo duomenimis iki 435 kilometrų), energijos sąnaudos nedidelės (18 kWh/100 km, bandymo metu jos buvo 21,3 kWh/100 km), turi pakankamai didelę bagažinę ir erdvų saloną, bet „Lexus“ to neužtenka – markės pirkėjas įpratęs prie aukščiausios kokybės ir išskirtinės apdailos, o jos čia pasigedau, tiek kalbant apie pačias panaudotas medžiagas, tiek ir apie surinkimo kokybę.

Bet tai ir būtų didžiausia kritika „Lexus RZ“ elektromobiliui – du elektros varikliai užtikrina ne tik įspūdingą trauką, bet ir efektingą sukibimą, tad nei dinamikos, ne pravažumo tikrai nepritruks.

Kaip nepasigesite ir komforto – inžinieriai puikiai suderino pakabą, nors šioje platformoje nėra galima pneumatinė sistema, o maksimalią tylą salone užtikrina aktyvus triukšmo slopinimas.

O vienas didžiausių šio elektromobilio privalumų – ne talpūs akumuliatoriai ar galingi elektros motorai, tačiau šiandien vis aktualesnė autonominio važiavimo sistema. Ir turiu pasakyti, kad „Lexus RZ“ ji yra viena geriausių rinkoje – elektromobilis ne tik pakankamai gerai važiavo savo eismo juosta (net ir esant nežymėtam kelkraščiui), bet ir iš anksto pristabdydavo prieš tolumoje esančias kliūtis ar kelio vingius – tą taip pat pamatysite vaizdo medžiagoje.

Žinoma, nuo 71 000 eurų kainuojantis elektromobilis („Sixt Leasing“ įmoka – nuo 1082 eurų) kelia pagrįstų klausimų kiek jis vertas didesnės kainos nei „Toyota bZ4X“ (modelis su dviem elektros varikliais kainuoja nuo 64 000 eurų) ar, tuo labiau, nei nuo 52 900 eurų kainuojantis „Subaru Solterra“, tačiau šiandien tai ne tik vienintelis „Lexus“ elektromobilis, bet ir žymiai galingesnis nei bendraplatformiai modelis.

Daugiau apie naują „Lexus RZ“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.