Paslapčių gaubiamas žaliasis Kim Jong Uno traukinys: kuo jis toks ypatingas

Į Rusiją atvyko žaliasis specialusis Kim Jong Uno traukinys. Šiaurės Korėjos lyderis iš Pchenjano išvyko rugsėjo 10 d. po pietų, lydimas Korėjos darbo partijos (KLDR), vyriausybės ir ginkluotųjų pajėgų atstovų. Rugsėjo 12 d. rytą Kim Jong Uną atgabenęs traukinys buvo sutiktas Primorsko krašte.

 Kim Jong Unas atvyko į Rusiją.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
 Kim Jong Unas atvyko į Rusiją.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Traukinys, gabenantis Šiaurės Korėjos lyderius.<br>IMAGO/SNA/Scanpix nuotr.
Traukinys, gabenantis Šiaurės Korėjos lyderius.<br>IMAGO/SNA/Scanpix nuotr.
Kim Jong Unas atvyko į Rusiją.<br>Imago Images/Scanpix nuotr.
Kim Jong Unas atvyko į Rusiją.<br>Imago Images/Scanpix nuotr.
Kim Jong Unas.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Kim Jong Unas.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Sep 13, 2023, 11:12 AM, atnaujinta Sep 13, 2023, 11:13 AM

Šiaurės Korėjos lyderis rugsėjo 13 d. susitiko su Vladimiru Putinu. Tai – antrasis oficialus Kim Jong Uno vizitas į Rusiją ir pirmoji užsienio kelionė per ketverius metus.

Pirmasis vizitas įvyko 2019 m. balandį – tada Kim Jong Unas į Vladivostoką taip pat atvažiavo žaliuoju šarvuotu traukiniu su per šoną einančia geltona juosta. Į Primorės sostinės geležinkelio stotį atvykęs traukinys tada atrodė kaip klasikinis sovietinio stiliaus traukinys. Rusiškas lokomotyvas traukė 15 vagonų.

Kim Jong Uno senelis Kim Il Sungas buvo tas, kuris pirmasis į užsienį vyko traukiniu. Taip pat elgėsi ir dabartinio diktatoriaus tėvas Kim Jong Ilas. Kodėl Šiaurės Korėjos lyderiai teikia pirmenybę geležinkelio transportui?

Be to, kad tai – šeimos tradicija, yra dar vienas svarbus argumentas: taip lengviau užtikrinti pirmojo asmens saugumą, rašo „forbes.ru“.

Korėjos Liaudies Demokratinės Respublikos (KLDR) įkūrėjas Kim Il Sungas, dabartinio šalies vadovo senelis, XX a. trečiajame dešimtmetyje (tuo metu Korėja buvo okupuota Japonijos) dalyvavo antijaponiškame partizaniniame judėjime. 1945 m. išlaisvinus Korėją, Kim Il Sungas į tėvynę grįžo šarvuotu traukiniu, lydimas sovietų kariškių.

Pirmieji Kim Il Sungo kaip KLDR vadovo vizitai į Rusiją įvyko 1949 ir 1950 m. Per derybas su Josifu Stalinu buvo aptarta galimybė gauti ekonominę ir karinę paramą KLDR iš Sovietų Sąjungos. Teigiama, kad būtent J.Stalinas Kim Il Sungui padovanojo pirmąjį šarvuotą specialųjį traukinį, kuris dabar saugomas viename iš KLDR muziejų.

Kim Il Sungas aktyviai naudojosi sovietų lyderio dovana. Manoma, kad per visą valdymo laikotarpį „traukinys Nr. 1“ nuvažiavo 368 tūkst. kilometrų.

Specialiojo traukinio vagonai išoriškai atrodė kaip paprasčiausias to meto traukinys, tačiau iš tikrųjų jo konstrukcija buvo specialiai sutvirtinta, o danga – daug storesnė nei civilių traukinių. Dėl sunkių šarvų traukinys negalėjo įsibėgėti didesniu kaip 60 km/val. greičiu.

1994 m. į valdžią atėjęs Kim Jong Ilas, Kim Il Sungo sūnus, pirmenybę taip pat teikė lėktuvui, o ne traukiniui, bei vadino jį „savo namais ir darbo kabinetu“.

Kim Jong Ilas J.Stalino dovana nuvažiavo šiek tiek mažiau nei jo tėvas – 334 tūkst. kilometrų.

2001 m. jis, kaip KLDR vadovas, pirmą kartą oficialiai apsilankė Rusijoje. Į šią šalį Šiaurės Korėjos lyderis važiavo šarvuotu traukiniu, praktiškai pakartodamas savo tėvo maršrutą. Kelionė geležinkeliu iš Pchenjano į Sankt Peterburgą su sustojimu Maskvoje, kur Kim Jong Ilas susitiko su V.Putinu, ir atgal buvo įrašyta į Guinnesso rekordų knygą kaip ilgiausia kelionė, kurią kada nors yra įveikęs pirmasis valstybės asmuo. Ji truko nuo liepos 26 d. iki rugpjūčio 18 d.

2011 m. Kim Jong Uno tėvas mirė savo vagone-kabinete per „intensyvią“ ir „varginančią“ kelionę po šalį.

Pasak gandų, Kim Jong Ilas nemėgo lėktuvų, todėl mieliau keliaudavo sausuma. Iš viso jo žinioje buvo šeši specialūs traukiniai, aprūpinti naujausiomis technologijomis.

Paskutiniaisiais gyvenimo metais Kim Jong Ilą kelionėse lydėjo jo sūnus Kim Jong Unas.

2018 m. kovą per pastarojo kelionę į Kiniją Šiaurės Korėjos televizija parodė šarvuoto traukinio vidų. Viename vagonų, į kurį buvo įleisti žurnalistai, buvo matyti baltos sienos, dramblio kaulo spalvos užuolaidos ir rožinės spalvos odinės sofos.

Nepaisant atgyvenusios išvaizdos, traukinio viduje įrengtos naujausios technologijos. Vienas vagonų skirtas svečiams priimti, kitas – ryšių būstinė su pažangiausiomis technologijomis. Nepatvirtintais duomenimis, traukinyje vežami keli šarvuoti automobiliai, skirti avarinei vadovo evakuacijai. Kitų Kim Jong Uno traukinio vaizdų iš vidaus šiuo metu nėra. Nežinoma, kiek iš viso dabartinis KLDR lyderis turi šarvuotų traukinių.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.