Tačiau, kaip pasakojama „Žinių radijo“ laidoje „Piko minutės“, baterijų progresas yra ir jos tobulinamos nuolat. Kinai giriasi pasiekę nedidelio proveržio ir pirmi šį proveržį pajaus Kinijoje gaminamo „Zeekr 007“ modelio pirkėjai.
Kinai į šį modelį montuojamas baterijas vadina „Aukso luitu“. Jos, anot kūrėjų, gali atlaikyti ekstremalias sąlygas ir yra labai greitai pakraunamos.
Jie pristatydami naują automobilį išleido vaizdo klipą, kur rodoma, kaip baterijos dvi paras laikomos po vandeniu, tada laikomos po atviru dangumi, po to įkišamos į šaldiklį ir 8 val. laikomos 45 laipsnių šalčio temperatūroje. Vėliau baterijos tempiamos 3 km per purvynus, tada sumontuojamos į automobilį ir automobilis nuvažiuoja.
Kiek čia tiesos – pasakyti sunku, bet panašu, kad akumuliatoriai išties naujoviški. Tai baterijos, pagamintos naudojant ličio geležies fosfatų technologiją. Kinai tikina, kad tai pirmas kartas, kai tokio tipo baterija pagaminta pramoniniu masiniu būdu.
Jos naudinga talpa siekia beveik 84 proc., kai tuo tarpu artimiausia šiuo metu naudojama turi tik 72 proc. naudingąją talpą, o standartas daugumai elektromobilių baterijų yra vos 66 proc.
Baterijų korpusas padengtas paauksuota plėvele, dėl ko jis ir vadinamas „Aukso luitu“. Ją galima nardinti po vandeniu iki 1 m gylio. Jos maksimali galia siekia 500 kilovatų, todėl kraunant maksimaliu galingumu tam, kad automobilis galėtų nuvažiuoti 500 km, pakanka vos 15 minučių.
Įdomu, kad paprastai elektromobiliai nuvažiuoja trumpiau ir kraunasi lėčiau prie itin žemų temperatūrų. Šiuo atveju kinui tikina, kad prie dešimties laipsnių šalčio automobilis kraunasi net ketvirtadaliu greičiau negu šiltu oru.
Kol kas neaišku, kokios talpos naujoviškos baterijos montuojamos į šį naują kinų stebuklą, kaip neaišku ir tai, kiek atitinka tiesą kinų sakomi privalumai. Teks pakentėti ir palaukti nepriklausomų testų.