Kviečia vienytis Europos automobilių gamintojus: ieško būdų pasipriešinti kiniškiems automobiliams

„Renault“ vykdantysis direktorius Luca de Meo, kalbėdamas Ženevos automobilių parodoje, kvietė Europos automobilių gamintojus vienytis prieš Kinijos koncernų ekspansiją į Europos teritoriją, pranešama „Žinių radijo“ laidoje „Piko minutės“.

„Renault“ vykdantysis direktorius Luca de Meo kvietė Europos automobilių gamintojus vienytis prieš Kinijos koncernų ekspansiją į Europos teritoriją.<br>„Renault“ nuotr.
„Renault“ vykdantysis direktorius Luca de Meo kvietė Europos automobilių gamintojus vienytis prieš Kinijos koncernų ekspansiją į Europos teritoriją.<br>„Renault“ nuotr.
Atnaujintas „Renault Twingo“.<br>Gamintojo nuotr.
Atnaujintas „Renault Twingo“.<br>Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Mar 2, 2024, 8:52 AM

Anot šio italo, tai turbūt vienintelis būdas pasipriešinti masiškiems Kinijos automobiliams ir varžytis su jais rinkoje adekvačia kaina.

Jis siūlė sudaryti tokį aljansą, kokį prieš pusę amžiaus europiečiai sudarė siekdami konkuruoti su Amerikos „Boeing“ kompanija komercinėje aviacijoje. Tada Europai pavyko, bendras keturių šalių susivienijimas „Airbus“ gana greitai tapo lygiaverčiu „Boeing“ konkurentu.

Ar tai įmanoma ir automobilių pramonės atveju? Vargu, tačiau bent jau teoriškai tai įmanoma. L.Meo sako, kad partneriai galėtų pasidalinti investicijas ir per gamybos mastus sumažinti gamybos kaštus ir savikainą.

Kaip vienu iš sektinų pavyzdžių, L.Meo įvardijo 1980-aisiais jau sukurtą bendrą keturių kompanijų konsorciumą, kurios gamina techniškai vienodus automobilius ant „Type 4“ platformos. Tai buvo „Saab 9000“, „Fiat croma“, „Lancia Thema“ ir „Alfa Romeo 164“ automobiliai.

„Renault“ jau planuoja bendrą pigaus elektromobilio gamybą kartu su „Volkswagen“ kompanija, tai vadinamoji „AmpR“ platforma, ant jos bus gaminamas Ženevoje debiutavęs „Renault 5“ modelis, kuris kainuos apie 25 tūkstančius eurų.

Taip pat kiek vėliau pasirodys truputį mažesnis „Twingo“. Jis bus varomas elektra ir kainuos tik 20 tūkstančių eurų, o jeigu prie šio projekto prisijungs ir „Volkswagen“ koncernas, išlaidos sumažėtų apčiuopiamai.

Tikroji šio bendro projekto vertė būtų, jeigu europiečiai sukurtų ir gamintų elektros variklius, baterijas ir elektroniką. Tai sudaro didžiąją dalį išlaidų komponentams, kuriuos dabar europiečiai dažniausiai perka iš šalies ir tai dažnu atveju yra Kinija.

Be to, L.Meo teigia, kad ateityje bus iššūkis labai greitai atnaujinti modelius ir kurti kuo didesnę įvairovę, nes būtent tuo pasižymi Kinijos gamintojai. Jie nuolat keičia savo modelius, turi labai daug įvairiai atrodančių, bet techniškai identiškų automobilių.

Jis sakė, kad anksčiau Europos gamintojai naujus automobilių modelius kurdavo apie penkerius metus. Dabar šis laikas sutrumpėjo iki ketverių, o naują „Renault“ prancūzai sukūrė vos per trejus metus.

„Renault“ vadovas teigia, kad „Twingo“ modelį prancūzai sukurs vos per dvejus metus. Tai būtų rekordiškai trumpas laikas ir visa tai pavyktų dėl to, kad techniškai tai toks pat automobilis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.