Ar geriausiu vairuotoju gali tapti vairuoti nemokantis žmogus?

Dalyvauju konkurse "Geriausias vairuotojas 2012" su pertraukomis jau trečią kartą. Visada tai laikiau puikia galimybe socializuotis, išbandyti jėgas figūrinio vairavimo trasoje. Deja, šių metų konkursas Klaipėdoje sukėlė abejonių, ar geriausias vairuotojas tikrai yra geriausias.  

Konkursas pasėjo abejonių. Organizatorių nuotr.
Konkursas pasėjo abejonių. Organizatorių nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Linas Fx

Sep 26, 2012, 10:27 AM, atnaujinta Mar 16, 2018, 2:07 PM

Naujosios taisyklės šiek tiek išskyrė silpnosios lyties atstoves: finale jos varžosi atskirai nuo vyrų, taip pat iš pirmojo etapo būtinai pakliūna bent viena moteris.

Konkursas susidėjo iš trijų dalių: teorijos, figūrinio vairavimo užduoties bei praktinės užduoties.  Pirmoji, teorinė dalis, turi aiškų vertinimo kriterijų - 20 klausimų, vienas galimas teisingas atsakymas. Nepriklausomai nuo dalyvių kiekio, patenka 15 mažiausiai klaidų padariusių dalyvių.

Antroji dalis irgi su aiškiu tikslų - įveikti numatytą trasą per kuo trumpesnį laiką ir siekiant surinkti kuo mažiau baudos sekundžių. Organizatorių taisyklės skelbia: "Jeigu trasa įveikiama ne pagal schemą, tai traktuojama kaip trasos nevykdymas, o dalyviui skiriamas blogiausio važiavimo laikas, pridėjus 20 sek." Atrodo,  irgi kaip ir pagal tvarką.

Iš 16 važiavime dalyvavusių žmonių finalinį žaidimo etapą Vilniuje patenka 5 vyrai ir 1 moteris (tai paskelbiama konkurso metu, taisyklės to nenumato).

Ir lieka trečioji užduotis: padangos. Užduotis puiki, vertinimas atrodo irgi turėtų būti juodu ant balto. Net ir taisyklės numato tokios užduoties "galimybę", tačiau pamirštama nurodyti, kokiu būdu teisingi atsakymai arba surinkti taškai bus verčiami į sekundes arba sekundės į taškus ir kaip bus sudaromas bendras balas.

Paskutinės rungties rezultatai nepaskelbiami. Skelbiami tik į sekantį etapą patekę dalyviai, nenurodant nei taškų nei laikų skirtumų.    

Kodėl kyla klausimų: po teorinės dalies į kitą etapą pakliuvo 4 moterys. Trasą iki galo įveikė viena. Konkurso nugalėtoja vairavimo užduoties neįveikė, balai už teoriją buvo ne prie pirmaujančių ir lygūs su vienintele trasą įveikusia mergina. Natūralus klausimas - kaip į geriausio vairuotojo finalinį etapą patenka žmogus, neįveikęs praktinės vairavimo užduoties, teoriškai galėjęs nugalėti tik trečioje užduotyje?

Teoriškai, įveikęs trasą dalyvis įgija tik 20 sekundžių pranašumą prieš visas trasos neįveikusias dalyves. Taigi kaip buvo apskaičiuotas praktinės užduoties svoris, koks buvo praktinės užduoties svoris lyginant su teorine dalimi ir kodėl nėra skelbiami trečios užduoties rezultatai?

Taškų skaičiavimo procesas galbūt ir yra nuoseklus ir logiškas, tačiau ar nėra esminė konkurso spraga tai, kad į finalinį geriausio vairuotojo konkurso etapą patenka žmonės, neįveikę vairavimo užduoties.     

Paprašytas pakomentuoti tokią situaciją gerb. Vaidas Valiukevičius tik atsakė, kad jis nėra teisėjas.

P.S. Beje, į finalą patekusi moteris - Vilija Baltramiejūnienė - yra žinomo lenktynininko "Vakarų slalomas" varžybų organizatoriaus Dariaus Baltramiejūno žmona.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.