Siuntinys iš Amerikos dingo kaip į vandenį

Noriu pasidalinti mintimis apie Lietuvos pašto darbą. Manau, ne aš vienas esu nukentėjęs, tegul visuomenė žino, kad neregistruotos siuntos iš užsienio pasmerktos dingimui, nes jokių duomenų apie siuntas Lietuvos pašte nėra, jos - kaip bulvės maiše...

Lietuvos paštas neturi galimybių patikrinti, kur ir kaip dingo neregistruotas siuntinys.<br>V. Balkūno nuotr.
Lietuvos paštas neturi galimybių patikrinti, kur ir kaip dingo neregistruotas siuntinys.<br>V. Balkūno nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Artūras

Jan 31, 2013, 5:33 PM, atnaujinta Mar 12, 2018, 8:44 PM

Sesuo išsiuntė iš JAV kalėdinių dovanų siuntas 2012 m. lapkričio 21 d. Siuntos buvo neregistruotos. Praėjus maždaug 2 savaitėms, viena siunta pasiekė mus. Kita siunta iki šiol neatėjusi. Patikrinus per usps.us rodė, kad siuntos išėjo iš Niujorko, toliau jų kelio nematyti...

Skambinau į savo paštą, Kauno rajone. Darbuotojos skėsčioja rankomis, esą nieko negalim padėti... Skambinau Lietuvos pašto informaciniu telefono numeriu 870055400, čia taip pat nieko nepešiau... Juokas pro ašaras...

Sakykim, siuntas paštas gauna, jos eina per darbuotojų rankas, per muitinę. Tai nejaugi nė vienoje vietoje darbuotojas neužrašo siuntos numerio, ką jis patikrino, kuriam paštui tas ar anas siuntas sudėjo, žodžiu, kokį darbą jis atliko. Jei Lietuvos paštas to nedaro, tai reiškia, kad jis nekontroliuoja darbuotojų atlikto darbo, sudaro sąlygas nesąžiningiems darbuotojams vogti vertingus neregistruotus siuntinius, ir krinta didelis šešėlis Lietuvos paštui... Tie nesąžiningi darbuotojai žino, kad tų siuntų nebus įmanoma surasti, tai ir vagia... Muitininkas peršvietė, o, liuks, geri daiktai, tiks Kalėdom, pasiimu. .. Taip išeina, ar ne?

Sutinku, kad laiškai neregistruoti, sužymėti juos užimtų daug laiko, bet siuntas, gautas iš užsienio, tai vis tiek turėtų surašyti, ar registruota ar ne, koks siuntimo apmokėjimas. Kaip suprantu, siunta registruota ar ne tikrinama kiekviename punkte.

Ir dar pašte man pareiškė, kad pranešimą apie gautą siunta neša 1 kartą. Neatvykus pasiimti per nustatytą terminą, siunta išsiunčiama siuntėjui, antro pranešimo neneša, neva taupymas Lietuvos pašte vyksta... O gal paštininkei tą lapelį vėjas išpūtė iš rankų ar prilipo prie kito laiško ir nuėjo kitam adresatui, begalė priežasčių gali būti tam pranešimui negauti. Kad ir namie, tarp spaudos netyčia užsimetė...

Paštui gi sumokame už siuntimo paslaugą, tai ir norėtumėm kažkokios garantijos, kad jis bus pristatytas. Kiek siunčiau siuntinių į JAV (neregistruotų!), jau gal 10-15 metų, nė karto nebuvo, taip kad negautų... O čia kaip tik kas nors vertingesnio įdėta, tai ir negauname... Pernai dukros gimtadieniui rugpjūtį siuntinio taip pat negavome... Užpernai taip pat negavome...

Tokį laišką išsiunčiau ir Lietuvos paštui, ir iš Ramutė Piliauskienė, Lietuvos pašto Vidaus kontrolės ir audito departamento specialistės gavau tokį atsakymą:

„Atsakydami į Jūsų el. paštu pateiktą skundą, informuojame, kad pagal Jūsų pateiktą siuntos numerį nustatyti, ar ji buvo gauta Lietuvoje, negalime. Šis pašto siuntai suteiktas numeris fiksuojamas tik JAV. AB Lietuvos paštas siuntas su tokiais numeriais gauna ir gavėjams pristato kaip paprastąsias pašto siuntas. Paprastųjų (neregistruotų) pašto korespondencijos siuntų paieška neatliekama, kadangi tokios siuntos neregistruojamos, todėl siunčiamos neįrašytos į pašto dokumentus ir pristatomos į gaunamų laiškų dėžutes, nereikalaujant gavėjo parašo.

Minėtų pašto siuntų duomenys neįvedami į kompiuterizuotas informacines sistemas ir paieškų sistemoje jos neegzistuoja. Nustatyti, ar tokios pašto siuntos buvo gautos, ar negautos, nėra galimybių. Atsižvelgiant į tai, negalime atlikti paieškos ir suteikti informacijos apie Jums siųstą paprastąją pašto korespondencijos siuntą. Tačiau pažymime, kad AB Lietuvos paštas tokių pašto siuntų saugumą stengiasi užtikrinti visomis priemonėmis – įrengiamos vaizdo stebėjimo kameros, įtarus nesąžiningą darbuotoją, jo atžvilgiu imamasi atitinkamų priemonių ir pan.

Pasitaiko atvejų, kai dėl dingusių siuntų kalti ir patys siuntėjai: netaisyklingai nurodo gavėjo adresą, nenurodo siuntėjo adreso ir siuntos neįmanoma grąžinti net jos siuntėjui, siunčia draudžiamus siųsti daiktus ir siunta dėl joje siunčiamų daiktų sulaikoma, konfiskuojama ar sunaikinama kompetentingos institucijos.

Manome, kad Jums adresuotų siuntų siuntimas galėjo užtrukti dėl šventiniu laikotarpiu padidėjusio pašto siuntų krūvio. Pažymėtina, kad šventiniu laikotarpiu darbo krūvis išauga ne tik Lietuvos, bet ir kitų šalių paštuose, todėl siuntas reikėtų išsiųsti kuo ankščiau. Be to, atkreipiame dėmesį, kad pašto siuntas pristato ir kiti pašto paslaugų teikėjai.

Kartu informuojame, kad vadovaujantis AB Lietuvos pašte nustatyta tvarka, pašto siuntos gavimo pranešimas K 11 gavėjams į gaunamų laiškų dėžutę pristatomi vieną kartą. Pašto korespondencijos siunta, kurios įteikti gavėjui nebuvo galima dėl to, kad jis neatvyko atsiimti, gavimo pašte saugoma 1 mėn. (išskyrus siuntas, apmokestintas muito ir kitais mokesčiais).

Tikimės, kad ateityje bus išvengta nesklandumų ir Jums adresuotos pašto siuntos pasieks laiku“.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.