Kelionės draudimą įgijęs verslininkas pasijuto apmulkintas

Noriu pasidalinti patirtimi, kaip draudimo bendrovė – konkrečiu atveju tai „ERGO Insurance SE“ Lietuvos filialas – elegantiškai ir visiškai teisėtai apmulkina savo klientus pasinaudodama draudimo taisyklėse užšifruotais terminais. Pasirodo, kad jei dėl aviakompanijos kaltės savo kelionės tikslą pasieki ne vidurdienį, kaip buvai planavęs, o vidurnaktį, draudikai tai vadina kelionės atšaukimu, o ne atidėjimu, todėl ramiai nusiplauna rankas.

Skrydžio atšaukimas, skirtingai negu atidėjimas, nėra draudžiamasis įvykis.<br>"Reuters" asociatyvi nuotr.
Skrydžio atšaukimas, skirtingai negu atidėjimas, nėra draudžiamasis įvykis.<br>"Reuters" asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

„Bendraukime“ skaitytojas

2013-02-06 16:38, atnaujinta 2018-03-12 11:33

Naudojuosi vieno banko kreditine kortele „MasterCard Gold“, su kuria, greta kitokių draudimų, įgijau ir kelionių draudimą. Neseniai verslo reikalais buvo išvykęs į Italiją. Grįžimo dieną Vilniuje turėjau suplanavęs svarbų ir neatidėliotiną susitikimą su verslo partneriais. Ketinau pasirašyti solidų sandorį, aplenkdamas ant kulnų minančius konkurentus.

Bet „Lufthansa“ lėktuvas iš Veronos į Frankfurtą dėl techninių kliūčių 6 val. ryto taip ir nepakilo. Todėl šio reiso keleiviai buvo nukreipti kitais maršrutais, o tiems, kuriems išvis neliko vietų, vokiečių aviakompanija parūpino viešbutį ir davė bilietus kitai dienai.

Iš Frankfurto į Vilnių aš turėjau išskristi 11 val. vietos laiku, apie 14 val. nusileisti Lietuvoje ir 16 val. jau būti svarbiame susitikime. Bet išėjo taip, kad tik apie 15 val. išskridau iš Veronos, o Vilniuje atsidūriau vakariniu „Lufthansa“ reisu iš Frankfurto – vidurnaktį.

Trindamasis oro uostuose ištisas valandas nepaleidau telefono: kalbėjausi su visomis suinteresuotomis pusėmis ir bandžiau nukelti susitikimą. Deja. Mano konkurentai pasinaudojo iš dangaus nukritusia proga ir paliko mane „ant ledo“. Naujas kontraktas – jų, o ne mano, kaip turėjo būti.

Tik grįžęs prisiminiau apie kelionės atidėjimo draudimą, galiojantį su mano kredito kortele. Puikiai supratau, kad tokių verslo nuostolių, kokius patyriau, nekompensuos jokia draudimo bendrovė, bet pagalvojau: tada bent jau atgausiu tuos kelis šimtus litų, kuriuos prakalbėjau telefonu.

Į „ERGO Insurance SE“ Lietuvos filialą nusiunčiau visus reikalingus skrydžio dokumentus. Ir tada draudikai mane informavo, kad, remiantis draudimo taisyklėmis, tai nebuvo kelionės atidėjimas, bet atšaukimas. O atšaukimas, skirtingai negu atidėjimas, nėra draudžiamasis įvykis. Žodžiu, būk laisvas.

Suprantu, kad draudimo bendrovė ramiai paaiškins, kad esu pats kaltas – reikia atidžiau skaityti draudimo taisykles. Bet sutikite, kad sveikas protas sako: jei kelionės tikslą ne dėl savo kaltės pasieki vėliau nei buvai suplanavęs, to nepavadinsi kitaip nei kelionės atidėjimu.

Ta proga atidžiai pasiskaičiau, kas rašoma draudimo taisyklėse. Smagus tekstas, nuostabus žodžių žaismas.

Štai: „Kelionės atidėjimas – oro arba vandens transporto priemonės, išvykstančios pagal iš anksto nustatytą grafiką, išvykimo laiko nukėlimas į vėlesnį laiko momentą“. Lyg ir aišku, kad jei išvykimo laikas nukeliamas į „vėlesnį laiko momentą“ (koks puikus terminas!), kelionė atidedama. Bet, pasirodo, ne.

„Kelionės atidėjimas neapima kelionės atšaukimo atvejų. Kelionės atšaukimas – kelionės plano pasikeitimas, atitinkantis bent vieną iš toliau išvardintų požymių: a) vežėjo pasikeitimas, b) oro arba vandens transporto priemonės pakeitimas kita oro arba vandens transporto priemone, c) kelionės (skrydžio, vandens transporto priemonės reiso) numerio pakeitimas, d) išvykimo ar atvykimo oro uosto (uosto) pakeitimas, e) bagažo grąžinimas keleiviams, f) nauja keleivių registracija, g) naujų vietų transporto priemonėje suteikimas, h) keleivių nukreipimas į vieną ar kelias kitas oro arba vandens transporto priemones, i) naujų įlaipinimo talonų išdavimas, j) vežėjo darbuotojo arba švieslentėje pateiktas nurodymas, kad kelionė (skrydis) yra „atšaukta“.

Taisyklės – išties genialios, kad niekam niekas nebūtų skolingas. Tie, kurie dažnai skraido, puikiai žino, kad bent vienas iš visų išvardintų punktų tiks visais be išimties atvejais, kai dėl kokios nors nuo keleivio nepriklausančios priežasties keičiasi skrydžio planas.

Jei iš baro grįžtum ne devintą, o dvyliktą nakties, ar tai būtų kelionės atidėjimas ar atšaukimas? Nors jau ramiai gulėtum savo lovoje, remiantis „ERGO Insurance SE“ Lietuvos filialo ekspertų logika, tavo kelionė namo buvo atšaukta.

Tomas Nenartavičius, draudimo bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje Turto draudimo departamento direktorius:

„Sudarant kelionių draudimo sutartį, kiekvienas klientas pasirenka, kokią draudimo sutartį sudaryti, kokios apimties draudimo norėtų ir kokiais atvejais jam yra mokamos išmokos. Minimu atveju keleivis buvo apsidraudęs kelionių draudimu kaip banko kortelės turėtojas standartine draudimo apimtimi. Pabrėžtina, kad tokio standartinio draudimo apimtį nustato bankas, tačiau klientas gali kreiptis dėl papildomos apsaugos į draudimo bendrovę, jei mano, kad ji yra reikalinga.

Diskutuojant dėl to, ar draudimo išmoka priklauso atidėjus ir atšaukus skrydį, remiamės Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 261/2004, nustatančiu bendras kompensavimo ir pagalbos keleiviams taisykles atsisakymo vežti ir skrydžių atšaukimo arba atidėjimo ilgam laikui atveju. Bankas yra pasirinkęs draudimo apsaugą dėl patirtų tiesioginių nuostolių kompensavimo kelionės atidėjimo atveju.

Šiuo konkrečiu atveju 2013 m. vasario 2 d. buvo numatyti "Lufthansa" skrydžiai Verona–Frankfurtas 06 val. 15 min., 10 val. 10 min. bei 14 val. 40 min. Oro bendrovei atšaukus rytinį skrydį, keleiviui buvo pasiūlyta skristi kitu artimiausiu skrydžiu, kuriame dar buvo laisvų vietų. Atitinkamai, kaip rašo ir pats keleivis, nebelikus laisvų vietų kituose tos pačios dienos skrydžiuose, likusiems keleiviams buvo suteiktas viešbutis ir kelionės bilietai kitai dienai. Taigi, pagal draudimo sąlygas, numatytas 06 val. 15 min. skrydis iš Veronos į Frankfurtą išvis neįvyko, todėl yra laikomas atšauktu, o ne atidėtu.

Draudimo taisyklėse yra numatyta, kad skrydžio atidėjimo atveju kompensuojami keliautojo nuostoliai – patirtos tiesioginės išlaidos, susijusios su būtiniausių kelionės atidėjimo metu reikalingų daiktų, skirtų asmeniniam naudojimui, įsigijimu. Draudimo įmonė sumoka už keliautojui reikalingų daiktų, poilsio vietos, maisto įsigijimą laukiant atidėto skrydžio. Tam turi būti pateikti faktines patirtas išlaidas įrodantys dokumentai.

Norėtume pabrėžti, kad nepaisant draudimo paskirties apsaugoti, apsidrausti nuo visų gyvenimo atvejų yra neįmanoma. Tokių nuostolių, kaip padidėjusios telefono sąskaitos ar neįvykęs verslo sandoris, draudimo praktikoje nėra. Kita vertus, sudėtinga įrodyti, kad tokius nuostolius lėmė nenumatytas įvykis.

Apgailestaujame dėl kliento patirtų nepatogumų, tačiau minėtu atveju su kortelės turėtoju dėl tokio pobūdžio nuostolių draudimo nebuvo sutarta.

Be to, verta pastebėti, kad atšaukus/atidėjus skrydį už keleivio patirtus nepatogumus kompensacijas išmoka ir skrydžių bendrovės, todėl dėl išmokų keleiviai kreipiasi į oro transporto vežėją“.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.