Siuntinių negavęs kaunietis aptiko juodąją Lietuvos pašto skylę

Turbūt kiekvienas mūsų susiduriame su Lietuvos pašto veikla. Patirčių, nuomonių – teigiamų ar neigiamų, be abejo, turi kiekvienas. Anksčiau ir aš buvau teigiamos nuomonės apie Lietuvos pašto darbą, ir šis mano pasakojimas galėjo būti visai kitoks, tačiau per kelis mėnesius viskas kardinaliai pasikeitė.

Daugiau nuotraukų (1)

GiacomoGalanda

2013-02-20 14:17, atnaujinta 2018-03-11 11:39

Jei nebūčiau pakeitęs gyvenamosios vietos, o kartu ir mane aptarnaujančio Lietuvos pašto skyriaus, apie neigiamą patirtį būčiau žinojęs tik iš kitų žmonių, o dabar viską patyriau savo kailiu.

Apie tai, kad žmonės, besinaudojantys Kauno 43-iojo pašto skyriaus paslaugomis, negauna siuntinių, girdėjau jau seniai. Juolab kad tarp jų buvo ir man labai artimų žmonių.

Keletas pavyzdžių: žmogus negauna nė vieno siuntinio iš JAV, Vakarų Europos, nesvarbu - siunčia giminės ar darbo partneriai. Siuntiniai siunčiami. bet jokio pranešimo iš pašto negaunama, apie paštininko atėjimą negali išvis būti kalbos – nė karto gyvenime nematę. Nuėjus ieškoti konkretaus siuntinio, iš to pašto darbuotojų išgirsta frazę „Negavom, neturim, nežinom“.

O kartą ir tokia istorija atsitiko: kadangi siuntinys iš JAV jau seniai turėjo ateiti, žmogus nuėjo ieškoti, pašte jam pasakė – „nėra“. Nuėjus dar po mėnesio, išgirdo užmušančią frazę: „Oj, žinokit, siuntinys tikrai buvo, bet pas mus nusimetė, neradom tada, kai buvot prieš tai atėję ieškot, tikrai buvom gavę, bet mes jį, žinokite, atgal išsiuntėm“. Lietuvos pašto darbuotojas šitoje vietoje apsikvailino, nes siuntinys buvo iš giminių, ir jei paštas jį atgal išsiuntė, kažin, kodėl siuntėjas jo negavo atgal? Ir kodėl apie gautą siuntinį nebuvo pranešimo iš pašto? Ir jokių išsiuntimo įrodymų siuntėjui nebuvo pateikta taip pat.

Visa tai tęsiasi keletą metų. Situacija gan fantasmagoriška, sutikit? Žmogus negauna siuntinių, teisybės neieško, niekam nesiskundžia. Atsakymas paprastas - neturi laiko, nes dirbant per kelis darbus, jo tikrai trūksta. O ir tiesiog mano, kad teisybės vis tiek nesuras.

O kiek dar yra tokių žmonių, neturinčių laiko viešinti šitokius dalykus, nesitikinčių, kad kažkas pasikeis? Šimtai, tūkstančiai? Ir visa tai XXI amžiuje, Europos Sąjungos šalyje, Lietuvoje, ne kokioje nors Botsvanoje, antram pagal dydį Lietuvos mieste Kaune...

Aš galiu išvardinti daugybę žmonių, kurių istorijos, naudojantis Kauno 43-iojo pašto skyriaus paslaugomis, yra tokios pačios. Ir kodėl man, naudojantis kito Lietuvos pašto Kauno skyriaus paslaugomis, iš kelių šimtų siuntinių, kurie buvo siųsti iš užsienio, man dingo.... 0 siuntų. Aš gavau visus siuntinius, kurie man buvo siųsti - nesvarbu, jie buvo registruoti ar ne! Aš gavau viską!

Kas pasikeitė? Aš tiesiog pakeičiau gyvenamąją vietą, ir mane ėmėsi aptarnauti Kauno 43-iasis pašto skyrius. „Ėmėsi aptarnauti“ – siuntų, kurias turėjau gauti, negavau, jos dingo.

Kadangi pats savo kailiu įsitikinau, kaip dirba šis skyrius, paprašiau, kad siųstų kitu adresu, kurio šitas skyrius neaptarnauja. Problemos kaip ir išspręstos. Tačiau šeimos draugė šiandien pasiguodė, kad negavo siuntos. Be abejo, ją aptarnauja legendinis Kauno 43-iasis skyrius. Ta moteris papasakojo, kad praėjus visiems terminams, nuėjo siuntinio ieškoti. Kadangi nuėjo ieškoti, siunta (o šventas stebukle!) atsirado. Kas būtų, jei moteris nebūtų ieškojusi, manau, aiškint nereikia, galima numanyti...

Na, nepaisant džiugios žinios, laiminga siuntinio gavėja įtaria, kad galbūt sistema yra tokia, jog pranešimų lapeliai apie siuntinius nenešami specialiai, kad tas siuntas, kurių žmonės neieškos, būtu galima tiesiog pasisavinti nesąžiningiems Lietuvos pašto darbuotojams, šiuo atveju dirbantiems konkrečiame aprašomame skyriuje.

O kad mano šis rašinys nebūtų kažkoks pagraudenimas, kad turėtų šiokią tokią naudą, primenu kelis dalykus, kuriuos reiktų žinoti visiems, besinaudojantiems Lietuvos pašto paslaugomis:

1. Vadovaujantis LR Pašto įstatymo 10 str. 1 d. 3 p.: „Pašto paslaugos teikėjas privalo: pašto siuntas pateikti asmeniškai pasirašytinai arba įdėti į gaunamųjų laiškų dėžutes, o jeigu to padaryti negalima, – apie tai pranešti gavėjui“. Taigi jei jums siuntos neatnešė (na, pvz., galbūt ji labai daug sveria, kelis kilogramus), jus Lietuvos paštas privalo informuoti apie gautą siuntą, palikdamas apie tai pranešimo lapelį. Jei jums pranešimo lapelis yra neatneštas, o siunta pašto skyriuje buvo, tai yra nusižengimas LR Pašto įstatymo 10 str. 1 d. 3 punktui. Dėl to jūs turite kreiptis į Lietuvos pašto kokybės skyrių, pavyzdžiui, elektroniniu paštu info@post.lt

2. Turite žinoti ir nepamiršti, kad Lietuvos pašto vidaus tvarka reguliuoja tik Lietuvos pašto įmonės darbuotojų, įmonės skyrių santykius, o jūsų ir Lietuvos pašto santykius reguliuoja LR Pašto įstatymas, kiti LR įstatymai bei poįstatyminiai aktai. 3. Jei jūsų problemų neišsprendė Lietuvos pašto kokybės skyrius, arba esate nepatenkinti rezultatu, jūs turite kreiptis į Lietuvos pašto veiklą prižiūrinčią Ryšių reguliavimo tarnybą prie Susisiekimo ministerijos.

Visa ši aukščiau aprašyta padėtis yra žinoma Lietuvos pašto Kokybės skyriuje. Deja, panašu, kad Kauno 43-iasis skyrius turi imunitetą pastaboms dėl savo darbo kokybės ir jam Kokybės skyriaus nurodymai ir pastabos nė motais. Apie tokią padėtį šiame Lietuvos pašto skyriuje bus informuotos atitinkamos institucijos.

Lietuvos pašto atstovė spaudai Aurelija Jonušaitė:

„Kauno 43-asis paštas tikrai nesiskiria nuo kitų paštų. Šis paštas, kaip ir visi kiti Lietuvos pašto skyriai, gyventojams teikia tokias pat paslaugas, atlieka tas pačias funkcijas. Išskirti paštą, dėl kurio darbo sulaukiama daugiau nusiskundimų, taip pat negalėtume.

Skundų dėl dingstančių siuntų pasitaiko labai įvairiai. Dažniausiai dingsta siuntos, atkeliaujančios iš užsienio šalių. Gavę maišus su siuntomis patikriname ar jų svoris sutampa su dokumentuose nurodytais svoriais. Jei pastebime, kad pagal svorį trūksta siuntų, apie tai informuojame siunčiančiąją šalį.

Pasitaiko atvejų, kad siuntas gauname jau pažeistas. Tokiais atvejai taip pat informuojame siunčiančiąją šalį. Jei yra siunčiama vertinga siunta, savo klientams visada rekomenduojame ją įvertinti ir siųsti registruotu paštu. Tokiais atvejais atrasti siuntas daug paprasčiau, o jei siunta būna pažeista ar dingsta, tada žmogus gali tikėtis kompensacijos.

Taip pat visada prašome klientų kuo kokybiškiau supakuoti siuntas, kad transportavimo metu nebūtų pažeista“.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.