Vilnietė pusę metų kovojo, kad bankas nutrauktų pensijų sutartį

Esu pasipiktinusi „Swedbank“ paslaugomis. Papasakosiu situaciją trumpai: rugpjūčio mėnesį nutraukiau sutartį su banku dėl antrosios pakopos pensijos fondo. Pasirašant su nauju banku sutartį, mane įspėjo, kad „Swedbank“ dažnai pasitaiko, jog klientas paprašo nutraukti sutarti, pasirašo reikiamus dokumentus, tačiau bankas nesutvarko reikiamų dokumentų, neinformuoja „Sodros“ per atitinkamą terminą. Todėl pasirašant naują sutartį reikėtų, kad parašą patvirtintų notaras, ir naujasis bankas pats gali kreiptis į Sodrą bei sutvarkyti reikiamus dokumentus.

Vilnietė apstulbo, kad bankas net pusmetį neįvykdė jos prašymo nutraukti pensijų fondų sutartį.<br>123rf. asociatyvi nuotr.
Vilnietė apstulbo, kad bankas net pusmetį neįvykdė jos prašymo nutraukti pensijų fondų sutartį.<br>123rf. asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Laura Purinė

Mar 2, 2013, 8:25 AM, atnaujinta Mar 10, 2018, 6:49 PM

Tačiau aš nenorėjau papildomų rūpesčių ir pagalvojau, kad taip šneka tik konkurentai. Tad pagalvojau, kad kas bankui priklauso, tą jis tikrai padarys, ir nutariau eiti paprastu būdu – nueiti į „Swedbank“ ir nutraukti sutartį tiesiogiai. Tai buvo tikrai didelė mano klaida. Dėl šeimyninių priežasčių ilgai nesidomėjau savo pensijų fondo situacija, tačiau nuėjus į savo banką po 5 mėnesių – šių metų sausio 21 d. – sužinojau, kad „Swedbank“ nenutraukė mano sutarties ir neinformavo „Sodros“. Kadangi tuo metu buvau 9 nėštumo mėnesį, mano banko vadybininkė pasisiūlė išsiaiškinti situaciją, ji kreipėsi į „Swedbank“ su prašymu išsiaiškinti situaciją, kodėl taip nutiko. Mano turimomis žiniomis, į šį klausimą ji iki šiol negavo atsakymo...

Tiesa, sausio 24 d., man atėjo elektroninis laiškas iš „Swedbank“ su klausimu, kokiame banko filiale aš nutraukiau pensijų fondo sutartį. Nors buvau tik ką po gimdymo, tą pačią dieną aš sugebėjau atsakyti į laišką, kad tai atlikau Kęstučio g. esančiame banke. Kitą dieną gavau pranešimą, kad patikslinus duomenis, aš būsiu informuota dėl sutarties nutraukimo. Taigi laukiam...

Informacijos negavau 1, 2, 3 savaites... Neiškentusi paskambinu bendruoju numeriu į banką, mane informavo, kad pasidomės situacija ir perskambins po dienos ar dviejų. Dar dėl visa ko parašiau tą pačią dieną ir tuo pačiu elektroniniu adresu, kuriuo gavau klausimą, kuriame banko skyriuje aš nutraukiau sutartį. Vėl gavau atsakymą, kad „apgailestaujame dėl susiklosčiusios nemalonios situacijos ir informuojame, kad Jūsų pateikta informacija yra naginėjama, todėl maloniai prašome truputėlį luktelti“.

Na, jūs man paaiškinkite, ką galime nagrinėti beveik mėnesį? Jei pamesta nutraukimo sutartis, informuojama, ir kuo greičiau sutvarkoma, ar atsiprašoma ir t.t., bet čia akivaizdus delsimas, specialus kažkoks sutarties nutraukimo nevykdymas, apsimetinėjimas ir pan.

Na, bet gerai, laukiam toliau... Praėjo savaitė dar, ir vėl jokių žinių, niekas nepaskambino, niekas neparašė ir situacijos nepaaiškino. Aš vėl parašiau tuo pačiu elektroniniu paštu su prašymu man paskambinti (kadangi duotas tik bendras telefonas, tai nenorėjau papulti pas bet ką, o būtent asmenį, kuris nagrinėja mano situaciją). Praėjo dvi dienos – jokių žinių...

Taigi jau pusę metų mano sutartis nenutraukta, ir „Swedbank“ bankas nesiima jokių veiksmų, kad išspręstų šią situaciją...Dėl tokio aplaidumo, nesiskaitymo ir išsidirbinėjimo su klientais galiu bandyti kreiptis į Lietuvos banką. Pasidomėjau, kad pirmiausia turiu kreiptis į „Swedbank“ raštu, į laišką bankas turi atsakyti per 30 darbo dienų, o tada jau į Lietuvos banką, prašant banką įgyvendint tam tikrus įsipareigojimus, mano reikalavimus.

Bet įdomu, ko aš prašysiu nutraukti sutartį? Ar pabandyti paprašyti bent netaikyti administravimo mokesčių už šią sutartį, o gal net moralinės žalos? Na, gal ir galima pabandyti... Bet vėlgi tai užtruks ir manau, kad su mėnesio kūdikiu ant rankų aš geriau ištaikius progą nueisiu į savo banką ir sutvarkysiu viską per notarą.

Bet manau, kad tiek žiniasklaida, tiek Lietuvos bankas turėtų žinoti, kaip negarbingai, neetiškai elgiasi garsusis „Swedbank“, ir tai tikrai ne pirmas kartas, tikrai atsirastų ir daugiau tokių nuskriaustųjų.

***

Saulius Abraškevičius, „Swedbank“ atstovas spaudai:

„Visų pirma norėtume nuoširdžiai atsiprašyti klientės dėl šio nesusipratimo. Sutarties sąlygos numato pensijų fondo dalyvio teisę keisti pensijų kaupimo bendrovę ir ši klientė ja pasinaudojo. Tačiau klientės prašymas nutraukti sutartį dėl žmogiškosios klaidos nebuvo užregistruotas banko sistemoje. Tai tikrai nėra sisteminė klaida, nes klientai nutraukia ar pasirašo naujas sutartis nuolat, tad tai yra įprastas procesas. Šiuo konkrečiu atveju dėl sutarties neužregistravimo „Sodra“ per numatytą maksimalų 28 dienų laikotarpį tokios informacijos negavo, tad klientė tebebuvo laikoma mūsų pensijų fondo dalyve.

Sužinoję apie šią klaidą nedelsiant pradėjome aiškintis aplinkybes ir rinkti duomenis. Kadangi nuo prašymo nutraukti sutartį pateikimo buvo praėję nemažai laiko, duomenų paieška užtruko. Susidariusią situaciją su kliente aptarėme asmeniškai, sutvarkėme visus sutarties nutraukimo formalumus ir atsiprašėme už patirtus rūpesčius ir nepatogumus. Užtikriname, kad dėsime visas pastangas siekiant išvengti panašių nesusipratimų ateityje“

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.