Prekybos centro siūlomos nuolaidos – tik akių dūmimas?

Prekybos centras „Iki“ 2013 m. kovo 6 d. leidinyje „Iki“ savaitėlė visiems“ paskelbė akcijas – plaukų priežiūros priemonėms „Rowenta“ ir sodo įrankiams „Bosch“ – 60 proc. nuolaida be lipdukų ir papildomų sąlygų. Leidinyje pateiktos užbrauktos neva realios siūlomų gaminių kainos ir pateiktos naujos – su 60 proc. nuolaida. 

Daugiau nuotraukų (1)

Jolita M.

Mar 8, 2013, 10:24 AM, atnaujinta Mar 10, 2018, 9:06 AM

Pavyzdžiui, „Bosch“ žoliapjovė su 60 proc. nuolaida „Iki“ parduotuvėse kainuoja 99 litus, prieš tai buvusi kaina – 249 litai. Tačiau prieš kelias dienas su vyru apsilankę „Senukuose“ lygiai tokią pat žoliapjovę matėme parduodant už 140 litų. Jei šiai sumai pritaikytume 60 proc. nuolaidą, prekę galėtume įsigyti už 56 litus, bet ne 99 litus!

Pastebėjusi tokią išpūstą kainą ir taikomą „didelę“ nuolaidą žoliapjovei, panorau palyginti ir kitų „Iki“ siūlomų įsigyti „Bosch“ prekių su didžiule nuolaida kainas su kitų prekybos vietų kainomis.

Buitinis plovimo įrenginys e. parduotuvėje rankis.lt kainuoja 629 litus. „Iki“ ši kaina užkelta iki 999 litų, su 60 proc. nuolaidai prekę siūloma įsigyti už 399 litus!

Peržvelgiau ir kitame „Iki“ savaitėlės“ puslapyje su 60 proc. nuolaida įsigyti siūlomų „Rowenta“ gaminių kainas. Ir vėl „malonus“ atradimas, ką „Iki“ siūlo savo mylimiems klientams.

Plaukų formavimo šukos „Rowenta“ su trimis priedais e. parduotuvėje aivashop.lt kainuoja 92,30 litų. „Iki“ kainą „paaugino“ iki 139 litų, kad jas galėtų parduoti su neva 60 proc. nuolaida – už 87 litus.

Man kyla klausimas, galbūt įsigydama ir bet kurį kitą produktą „Iki“ esu taip apgaudinėjama? Galbūt, net ir pirkdama sūrelį su keliolikos proc. nuolaida realiai jos negaunu, nes kitame prekybos centre sūrelis ir be nuolaidos kainuoja mažiau? Ką kalbėti apie brangesnius daiktus...

Keista, kad prekybos tinklo atstovai nesupranta, jog klientai nėra kvaili. Siūlant fiktyvias nuolaidas, tikrai nepasigausinsi pirkėjų. Atvirkščiai - jų neteksi.

***

Valdas Lopeta, „Iki“ viešųjų ryšių departamento vadovas:

„Savo akcijų pasiūlymuose visuomet nurodome tikrąsias pradines prekių kainas, nuo kurių skaičiuojama nuolaida. Šios taisyklės laikomės visuomet ir be jokių išlygų. Pradinės kainos yra nustatomos atsižvelgiant tiek į sąnaudas, susijusias su siūlomų prekių nupirkimu, paskirstymu bei pardavimu, tiek į situaciją rinkoje.

Taip pat turime atkreipti dėmesį, kad šiame pirkėjos laiške lyginamos skirtingų modelių prekės. Pavyzdžiui, pirkėjos nurodytų plaukų formavimo šukų „Rowenta“ modelis yra CF8052, tuo tarpu mūsų parduotuvėje prekiaujama CF8212 modelio šukomis.

Ta pati situacija ir dėl vejapjovės „Bosch“: mūsų siūlomos prekės modelis yra ART 2600, o pirkėjos lyginamos prekės modelis yra ART 26. Natūralu, kad skirtingų modelių prekes, taip pat ir jų kainas, lyginti yra netikslinga.“

Audrius Liutkevičius, „Bosch Lietuva“ prekybos ir rinkodaros vadovas:

„Kai kurias prekes „Bosch“ gamina specialiai prekybos centrų akcijoms. Taip yra ir su „Bosch ART 26“ žoliapjove, kuri buvo pritaikyta ir gaminta specialiai prekybos centro akcijai, vadinasi „Bosch ART 2600“, o jų specifikacijos labai panašios“.

Kristina Grigaitė, Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos specialistė:

„Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) pernai išnagrinėjo 2 bylas dėl Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo pažeidimų prekybos centruose nurodant kainas akcijų metu ir skyrė baudas: „Maxima LT“ UAB – 6000 litų ir UAB „Jysk Baltic“ – 5000 litų. Šiuo metu Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba vykdo 1 tyrimą dėl pardavėjo padidintų prekių kainų prieš nuolaidos taikymą.

Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymas nustato nesąžiningos komercinės veiklos draudimą. Minėto įstatymo 3 straipsnio 2 dalis nustato, kad komercinė veikla yra nesąžininga, jeigu ji neatitinka profesinio atidumo reikalavimų ir iš esmės iškreipia arba gali iš esmės iškreipti vidutinio vartotojo ekonominį elgesį siūlomo produkto atžvilgiu. Nesąžininga komercinė veikla dažniausiai pasireiškia kaip klaidinanti arba agresyvi.

Pranešimų dėl prekybos centruose taikomų akcijų, produktų kainos lentynoje ir kasos kvite nesutapimų VVTAT dažniausiai gauna telefonu arba elektroniniu paštu. Skundų, pateiktų kartu su informaciją pagrindžiančiais įrodymais, gaunama mažai; o skundų dėl padidintų prekių kainų prieš akcijas pasitaiko itin retai, kadangi norint tokią informaciją įrodyti, reikia nuolat stebėti konkretaus produkto kainą. Už nesąžiningą komercinę veiklą komercinės veiklos subjektams VVTAT pagal savo kompetenciją gali skirti nuo vieno tūkstančio iki trisdešimties tūkstančių litų, o esant atsakomybę sunkinančioms aplinkybėms – iki šimto dvidešimties tūkstančių litų baudą.“

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.