Registrų centras: biurokratija ir nemandagios darbuotojos (papildyta)

Lietuvoje visos valstybinės įmonės nėra labai lanksčios savo klientų ir tuo pačiu piliečių, kurie išlaiko tokias institucijas, atžvilgiu. Tačiau visi žengia į priekį šiuolaikinių technologijų keliu. Norint gauti nedarbingumo pašalpą užtenka užpildyti „Sodros“ pateiktus elektroninius prašymus ir važiuoti iki jos nebereikia, taip taupant savo bei darbuotojų laiką ir pinigus.

Gal visoms Registrų centro darbuotojoms reikėtų pravesti mandagumo su žmonėmis kursus ir vieną kartą tapti lankstesniam?<br>V. Balkūno nuotr.
Gal visoms Registrų centro darbuotojoms reikėtų pravesti mandagumo su žmonėmis kursus ir vieną kartą tapti lankstesniam?<br>V. Balkūno nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Indrė

2013-04-15 10:29, atnaujinta 2018-03-08 07:02

Gyventojų pajamų deklaracijas taip pat galima pildyti VMI elektroninėje erdvėje. Tačiau Registrų centras nesugeba „pasijudinti“, kad ir klientui, ir jiems būtų paprasčiau. Nors klientas už suteiktas paslaugas moka ne mažus pinigus.

su jais tenka susidurti darbo metu. Ir nors kiekvieną mėnesį mokama po 50 Lt už pažymos išdavimą, reikia važiuoti pas juos, vežti dokumentus, įgaliojimą, kad gali pateikti juos, sumokėjus 50 Lt, gali būti laisvas, o norint sužinoti, ar pažyma padaryta, reikia patiems jiems skambinti.

Kai pažymą būna padaryta, gali važiuoti jos atsiimti.

Maloniai pasiteiravus darbuotojus apie elektroninius pažymos pateikimo būdus, ji patarė prašymą ir įrodymą apie apmokėjimą atsiųsti el. paštu, o pažymą atsiimti vis tiek teks atvažiuoti. Bet paskambinus sužinoti, ar ji pagaminta, visos darbuotojos atšauna, kad tokių paslaugų neteikia: „Reikėtų vieną kartą jums nepagaminti pažymos, ir tada žinotumėte, kad reikia atvykti į įstaigą“.

Gal visoms Registrų centro darbuotojoms reikėtų pravesti mandagumo su žmonėmis kursus ir vieną kartą tapti lankstesniam?

Aidas Petrošius, Registrų centro atstovas spaudai:

"Pagrindinius valstybės registrus tvarkanti valstybės įmonė Registrų centras viena pirmųjų perkėlė nemažą dalį savo teikiamų paslaugų į elektroninę erdvę ir šiuo metu pagrįstai gali būti laikoma elektroninių paslaugų teikimo srityje pirmaujančia Lietuvos viešojo sektoriaus įstaiga. Dalyvaujant dideliuose viešųjų pirkimų konkursuose reikalinga jungtinė pažyma, apie kurią rašo portalo lrytas.lt skaitytoja, atsirado būtent Registrų centro iniciatyva.

Priminsiu, kad anksčiau teisę dalyvauti viešuosiuose pirkimuose suteikiančias skirtingas pažymas atskirai išdavinėjo keturios institucijos: Registrų centras, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba (Sodra), Valstybinė mokesčių inspekcija ir Informatikos ir ryšių departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos. Jungtinėmis Registrų centro ir kitų institucijų pastangomis dalyvavimui viešuosiuose pirkimuose reikalingų pažymų išdavimas 2009 m. buvo apjungtas į vieną procesą, kuris tapo patogesnis ir pigesnis nei anksčiau.

Dabar Registrų centras pats surenka trūkstamus duomenis iš reikiamų institucijų ir parengia vieną pažymą – keturiskart mažiau biurokratijos, keturiskart mažiau lankymosi valstybinėse institucijose. Deja, jungtinės pažymos užsakymo ir išdavimo elektronizavimas kol kas sunkiai įmanomas dėl objektyvių teisinių ir techninių priežasčių. Suprasdami tai Registrų centro darbuotojai ir darbuotojos nuolat ieško būdų, kaip dar labiau palengvinti jungtinės pažymos užsakovų dalią.

Kartais (kaip ir portalo lrytas.lt skaitytojos aprašytu atveju) netgi ryžtamasi formaliems procedūrų pažeidimams preliminarius užsakymus jungtinei pažymai gauti priimant elektroniniu paštu, nors to daryti neleidžia dabartinis paslaugos reglamentas...

Per daugelį darbo Registrų centre metų įsitikinau, kiek pasišventimo ir ištvermės reikalauja Registrų centro klientų aptarnavimo skyrių darbuotojų darbas. Joms ir jiems keliami ypatingai aukšti kruopštumo, atsakingumo ir malonaus bendravimo su klientais reikalavimai. Žinoma, kartais visiems pasitaiko suklupti.

Registrų centro vardu norėčiau atsiprašyti portalo lrytas.lt skaitytojos, jei jai pasirodė, kad Registrų centro darbuotojai (-os) buvo nepakankamai dėmesingi (-os) ar paslaugūs (-ios). Patikinu Jus, kad mes stengiamės pastebėti savo klaidas ir mokydamiesi iš jų tobulėjame. Tuo pat metu, neatsisakydamas pasiūlyto atsiprašymo, norėčiau stoti Registrų centro darbuotojų pusėn tikėdamas, kad jie (-os) savo darbą atliko taip pat puikiai, kaip visuomet, o į portalo lrytas.lt skundų skiltį patekęs pasakojimas kilo dėl nesusikalbėjimo. Visoms šios istorijos šalims linkiu kantrybės ir supratimo".

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.