Transportas Vilniuje: nauja sistema yra geresnė už seną

Turbūt dabar Vilniuje viena dažniausiai vartojamų frazių. Senokai jau kalba žmonės, kad ėmė meras ir sugadino transporto sistemą. Pažiūrėjau aš tada žemėlapius, pažiūrėjau į bilietus ir galvoju, kad reikia pirmiausia empirinę analizę atlikti, tada išvadas daryti.

Nauja Vilniaus transporto sistema yra geresnė už seną.<br>J. Stacevičiaus nuotr.
Nauja Vilniaus transporto sistema yra geresnė už seną.<br>J. Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Tautvydas Marčiulaitis

Jul 9, 2013, 7:05 PM, atnaujinta Mar 3, 2018, 4:55 AM

Ta proga šiandien ir atlikau. Pasinaudojau greituoju naujuoju išmaniuoju miesto transportu. Galiu pasakyt, kad veikia. Pravažiavau su apymodernišku 4G autobusu. Žinokit, ne be reikalo ten ta „G“ raidė prikabinta. Lėkė tikrai visai piktai, ne visų „guoliai“ taip eina. Nežinau, ar čia vairuotojas pats bandė tą raidę pateisint, ar meras jiems prisakė būt greitais, bet jie greiti. Namo grįžau vos ne kaip automobiliu. Dabar puikiai suprantu vieno iš savivaldybės žmonių pasakytą frazę, kad žmonės su automobiliais žiūrės kaip pro šalį skrieja autobusai. Taip ir buvo, nemeluoju. Dedu pliusą už tai.

Prie stotelės mačiau ir modernią švieslentę. Tiesa, pas mane rajone dar tokios nepastatė, bet greičiausiai rajonski bahurai namo parsineštų, tai gal ir nereikia. Užteks prie Europos ir kitose civilizuotose vietose, kur vaizdo kameros viską mato. Šiaip geras dalykas, seniai jau tokių reikėjo. Dar vienas pliusas.

Apie bilietėlius naujus girdėjau daug. Užvakar ir draugo užklausiau, tai jis man ilgą paskaitą išdėstė ir viską paaiškino. Kiek supratau, gali pirkt iš vairuotojo, pirkt su laiko limitu, pirkti kortelę, su kuria gali pirkt abu pirmus variantus arba pasiimt nuolatinį. Tai man atrodo tikrai geriau, nei senesnė sistema. Pasirinkimo laisvė, išmokit internetu naudotis. Girdėjau, kad žmonės skundžiasi, jog litu pabrango, tai dabar jei su daug persėdimų važiuoji, bus žymiai brangiau. Aritmetika pirmos klasės. Tarkim į vieną pusę važiuojam su dviem persėdimais, iš viso per dieną 4 bilietukai. Mėnesis turi 30 dienų. 30*4=120, kas yra daugiau negu 100, kiek ir kainuoja nuolatinis šiuo metu. Nežinau, kiek nuolatinis iki šiol kainavo. Bet vis tiek, jei jau tiek daug važinėjot, reiškia pirkot ir perkat nuolatinį, o ne vienkartiniais naudojatės. Jei per mėnesį kaina pakilo 20 litų, tai ne pasaulio pabaiga. Dvi dienas nerūkę pabūsit. O jei skaičiuojat, kaip 5 litus sutaupyt, nes gali būt, kad vieną dieną tik 3, o ne 4 kartus važiuosit, tai susideginkit. Dar vienas pliusas naujai sistemai – pasirinkimas yra gerai.

Patys maršrutai. Gyvenu Pilaitės kaime ir su centru šiuo metu visai susisiekti tapo nebeįmanoma. Mane tai tikrai erzina. Deja, aplink mane Saulė nesisuka. Tikiu, kad buvo suskaičiuoti srautai ir nuspręsta, jog neapsimoka. Aišku, galima būtų iš kiekvieno rajono paleisti bent po vieną į centrą. Bet kadangi mano išpindėjimas neleidžia man važiuoti su persėdimu, o ne kažkokios kitos priežastys, tai pabūsiu ramus ir labai nesiautėsiu. Juolab, kad kiekvienas gyvenantis Pilaitėje pakankamai ilgą laiką jau turėjo įprasti, kad iš čia į centrą nuvažiuoti realiai neįmanoma. Ir vėl, kadangi apie mane Saulė nesisuka, tikiu, kad kažkam dabar pasidarė geriau. Kai kam dabar važiuoja daugiau autobusų, kelionė greitesnė ir patogesnė. Tiesiog, tiems, kuriems buvo blogiau dabar geriau ir vice versa. Bet pliuso nedėsiu, nes laikausi nuomonės, kad iš kiekvieno rajono į centrą turėtų bent kas valandą važiuoti bent vienas autobusas.

O dabar visų numylėti mikriukai. Asmeniškai, kol jie techniškai tvarkingi ir atrodo normaliai – jie man nė kiek nekliudo. Važiavau prieš kelias savaites su tokiu visai barškančiu, kurio vairuotojas ramus bevairuodamas rūkė. Tokius tai aišku reikia raut su šaknimis ir dar sumindžius sudegint. Bet yra nemažai ir padorių vairuotojų, prižiūrinčių savo automobilius. Nematau aš tame nieko labai baisaus. Taip, tai trečiosios pasaulio šalies ženklas. Bet tai taip pat reiškia, jog viešojo transporto sistemoje yra problemų. Jei kyla poreikis važinėti mikriukais, kurie kainuoja tiek pat, kiek autobusai, akivaizdu, kad autobusai neišpildo gyventojų lūkesčių. Todėl galbūt reikėtų pradėti nuo pradžių ir išsiaiškinti, kodėl žmonės tais mikriukais naudojasi. Vėl grįšiu prie savęs. Iš Pilaitės tai realiai vienintelis kelias žmoniškai nuvažiuoti iki stoties arba rotušės. Ten dirbantiems 4G yra akivaizdžiai neparankus ir kainuoja dvigubai brangiau (dėl persėdimo) nei mikriukai. Vėl prie to paties: iš kiekvieno rajono bent po vieną į centrą išspręstų aibę kylančių problemų.

Be to, žiūrint visai pragmatiškai, tai mikriukai neša mokesčius į biudžetą ir įdarbina žmones, kurie neša dar mokesčių. Apie tai taip pat derėtų pagalvoti ir ieškoti kažkokio kompromiso. Praleidžiant visus estetinius klausimus, pinigų tai mums nori nenori reikia. Galbūt geriau būtų spręsti problemas, kurios sukelia mikriukų poreikį, o ne tiesiog juos panaikinti.

Viską sudėjus, sakyčiau, jog nauja sistema yra geresnė už seną. Taip, asmeniškai man blogiau. Bet viešasis transportas nėra skirtas kiekvienam asmeniškai. Dėl to jis ir viešas, kad daugumai būtų geriau.

Vienintelis vis dar išlikęs tikrai blogas dalykas, tai naktinių autobusų trūkumas. Bandom mes tapt Europos didmiesčiu, bet nei svečiai, nei patys gyventojai po 11 kitaip negu taksi namo grįžti negali. Žiūrint realybei į akis ir suvokiant vidutinių pajamų dydį, tikrai galima sakyti, kad iš nemažos dalies gyventojų yra atimama galimybė mieste likti ilgiau, nei jie norėtų. Tai į naudą neišeina niekam. Gyventojų nėra, barai ir kavinės dirbti dėl to nenori, svečiai nesupranta, kur tas naktinis didmiesčio gyvenimas. Visur tuščia ir uždaryta. Jei nereiktų mokėti 30 litų už taksi, gal dar studenčiokai kelis alaus išgertų, ilgiau pabūtų. O dabar, kai sudedi tuos kelis alaus ir papildomai už taksi, jau savaitės norma išeina.

Bent bendrai, tai all good. Spaudžiu merui dešinę ir tikiuosi, kad toliau judėsim ta pačia linkme.

pinigukarta.lt

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.