Automobilio remonto patirtis: kaip meistrai vedžioja už nosies

Kreipiuosi į jus norėdamas padėti apsisaugoti nuo nesąžiningų automobilių pardavėjų ir nelabai kvalifikuotų autoserviso meistrų. Taigi papasakosiu savo istoriją. Istorija nutiko Panevėžyje. Vieną vasaros dieną nusipirkau automobilį „Opel Astra“ – kaip sakoma, nuo priekabos, kuri, kaip man sakė, buvo „ką tik“ grįžusi iš Vokietijos. Automobilis įtarimų nesukėlė, nes nuvažiuotas kilometražas atitiko serviso knygą.

Daugiau nuotraukų (1)

Ramūnas

Nov 25, 2013, 2:29 PM, atnaujinta Feb 20, 2018, 4:11 AM

Kadangi mašina buvo gerokai pigesnė nei kitos tos pačios markės mašinos, susigundžiau ir nusipirkau. Viskas buvo gerai visą vasarą, bet įpusėjus rudeniui, pradėjau pasigesti automobilio traukos, padidėjo degalų sąnaudos.

Nusprendžiau nebelaukti ir nuvariau automobilį į diagnostikos centrą, kur prieš tai buvau tikrinęs, ten gedimą rado prijungus kompiuterį. Pasakiau viską, kas vyksta su mano automobiliu. Kompiuteris parodė, kad mano automobilio turbina nesukelia reikiamo spaudimo, taip pat klaidą rodė oro srauto matuoklė.

Taigi diagnozuotojas įvardijo tris gedimo priežastis: 1. Sugedusi oro srauto matuoklė; 2. Baigia sugesti turbina; 3. Užsikimšęs katalizatorius.

Už diagnostiką sumokėjau 30 Lt. Kadangi mano automobilis varomas dyzelinu, buvo tikėtina, kad katalizatorius užsikimšęs. Mat pardavėjas tikino, kad kai sugriežtino dyzelinių automobilių techninę apžiūrą, niekada nepjauna katalizatorių. Taigi nuo čia ir prasidėjo linksmoji dalis, kuri tęsėsi 7 darbo dienas.

Kadangi diagnozuotojas pats remontu neužsiima, parekomendavo gana nebrangiai (palyginti su autoservisais) dirbančius vyrukus, kuriems pasakius šiuos galimus gedimus, viskas turėjo būti aišku ir greitai bei nebrangiai sutvarkyta. Kadangi neturiu kur pats remontuoti automobilio, pasiklioviau kitų pagalba.

Beje, diagnozuotojas patarė pirmiausia patikrą pradėti nuo katalizatoriaus. Taigi meistrams pasakius apie esamus gedimus, atsirado ir papildomų gedimų: užsikimšęs EGR ir įsiurbimo kolektorius.

Prasidėjo darbai. Išvalė EGR vožtuvą, gedimas neišnyko, nes, kaip sakant, lengviausia buvo patikrinti mašiną išvažiavus į gatvę antra pavara. Kadangi tie vyrai ardo automobilius detalėmis, atnešę dar pakeitė oro srauto matuoklę. Rezultatas – 0. Už tokią patikrą sumokėjau 20 Lt.

Meistrai patarė atvažiuoti kitą dieną, sakė, kad pakeis ir turbiną, kurie ją turėjo, jos kaina – 500 Lt.

Taigi kitą rytą aš vėl nuvažiavau pas meistrus, palikau automobilį. Buvo pakeista turbina, bet rezultato nebuvo.

Kadangi jau buvo vėloka, meistrai pasiliko mano automobilį ir pasiūlė kitą dieną su jų turbina nuvažiuoti į kitą, geras rekomendacijas turintį servisą, kuris turi originalų „Opel“ diagnostikos kompiuterį. Man žadėjo, kad ten tikrai ras gedimą. Atlikus diagnostiką, atsakymas buvo trumpas – „naujoji turbina“ užsikirtusi mechaniškai ir nedirba. Automobiliu grįžau pas ankstesnius vyrukus, ir jie pasiūlė, kad dar išvalys įsiurbimo kolektorių ir atkeis manąją turbiną, kuri kažkiek dar funkcionavo ir garantavo, kad viskas dirbs. Sutikau.

Nuvykus pas meistrus darbo dienos pabaigoje, viskas buvo atkeista ir sutvarkyta, kaip ir tarėmės. Paklausus, ar tikrino katalizatorių, pasakė, kad taip. Jų tikrinimas – paprastas: dirbančiam varikliui reikia su ranka uždengti duslintuvo galą – jei neužlaikai spaudimo su ranka, vadinasi, niekas neužsikimšę. Už šiuos darbus paprašė 100 litų. Sumokėjau ir nepatenkintas išvažiavau namo, nes automobilis liko nesutvarkytas, gedimas nerastas, o pinigai už darbą sumokėti.

Atėjo pirmadienis. Nusprendžiau ten nebegrįžti, o automobilį patikėti tam pačiam servisui, kuris turėjo originalią „Opel“ diagnostikos programą. Priminsiu, kad automobilis buvo su mano turbina. Beje, atvažiavęs į servisą dar pasidalijau savo savaitgalio tyrinėjimų rezultatais - kai buvo šiltas automobilio variklis ir paspaudus akceleratoriaus pedalą, iš duslintuvo rūko labai karšti dūmai, gal apie 70 laipsnių. Tai man tikrai kėlė įtarimą, kad bėda su katalizatoriumi.

Man buvo paaiškinta, kad bus atlikta diagnostika kompiuteriu, ir viskas bus aišku. Taigi po pietų sulaukiau skambučio iš serviso su labai nemalonia žinia, kad tikrai sugedusi turbina ir reikia kitos, naudotos, nes ji pigesnė. Greit perskambinau per skelbimus internete, radau reikiamą turbiną ir nuvykau pirkti. Sumokėjau 600 litų. Atvežiau į servisą ir palikau turbiną įdėti. Į servisą atvykau vėlgi po darbo, meistrai leido pavažiuoti, bet nieko ypatingo nepajutau.

Tad buvo nuspręsta palikti automobilį per naktį, kad ryte vėl būtų ieškoma to mistinio gedimo. Kitą dieną, jau kelios valandos po pietų, užvažiavau į servisą ir nustebau, kad automobilis stovėjo kieme. Apsidžiaugiau, kad pagaliau jį sutvarkė, užėjęs į vidų tikrai sulaukiau gerų žinių, kad pagaliau rado gedimą.

Bet kai apie jį išgirdau, pasijutau, lyg būtų lėkštė iš rankų iškritusi. Meistrai pasakė, kad nuo ryto keitė įvairius jutiklius, kurie gali lemti automobilio kompiuterio darbą, bet, nepasitvirtinus nė vienai versijai, buvo nuspręsta nupjauti katalizatorių. Ir štai, automobilis pradėjo riaumoti kaip anksčiau – kaip sveikas!

Taigi paaiškėjo, kad mano automobilis, kuris buvo „tik nuo priekabos“, pasirodo, buvo „iškastruotas“ jau čia Lietuvoje ir kad išpjovus katalizatorių į jį buvo prigrūsta metalo drožlių bei stiklo audinio. Taigi už darbus, kurie mano automobiliui buvo nereikalingi, sumokėjau 250 Lt. Susumavus visas šio remonto išlaidas su turbina, išėjo 1000 Lt.

Taip pat liko man ir manoji turbina, kuri, kaip širdis jautė, yra gera. Taigi pagalvojau, kam man įšaldyti papildomus pinigus – tą turbiną, kurią pirkau už 600 Lt, galiu grąžinti ir nesukti galvos, nes taip buvau sutaręs su autodetalių pardavėjais. Mano turbina buvo atkeista, taigi bendras rezultatas už katalizatoriaus išvalymą išėjo 450 Lt.

Norėdamas, kad kiti žmonės netaptų panašių įvykių aukomis, patariu primygtinai servisuose reikalauti, kad apžiūras atliktų nuo paprasčiausių dalykų. Taip ir man būtų nutikę, jei meistrai pirmiausia būtų patikrinę katalizatorių – nebūtų reikėję sugadinti tiek nervų ir iššvaistyti tiek pinigų.

O automobilių pardavėjams noriu palinkėti, kad daugiau taip nesielgtų ir nesukčiautų. O jei jau nori išpjauti katalizatorių, tai tegu ir išpjauna, bet tegul nekiša visokio šlamšto, kuris paskui gadina automobilį, o geriau tegu įmontuoja į katalizatorių-rezonatorių.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.