Kančios autobuse: vilnietė pasijuto lyg karo zonoje

Kiekvieną dieną į darbą ir iš darbo važiuoju 40 maršruto autobusais. Niekada jokių problemų nebuvo. Prieš keletą savaičių iš kažkur atsirado tokie keisti balti kampuoti autobusai, kuriuose nėra galinių durų. Net ryte, kai nedaug keleivių, yra labai nepatogu. Ką jau kalbėti apie kelionę namo po darbo. Keleiviai, kuriems važiuoti reikia tik keletą stotelių, grūdasi viduryje autobuso prie durų, sunku ir išlipantiems, ir įlipantiems. Porą kartų pastebėjau, kad net bilietų kontrolieriai numojo ranka ir į tokį autobusą bilietų tikrinti nelipo. Akivaizdu, kad tokie autobusai skirti tarpmiestiniam susisiekimui, kada važiuoja tik sėdintys keleiviai.

40 autobuso vairuotojas nekreipė dėmesio į keleivių klausimus ir priekaištus.<br>D.Umbraso nuotr.
40 autobuso vairuotojas nekreipė dėmesio į keleivių klausimus ir priekaištus.<br>D.Umbraso nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Rasa Laukaitienė

Dec 20, 2013, 2:20 PM, atnaujinta Feb 19, 2018, 6:06 PM

Gal prieš kokias tris savaites atsirado autobusas, kuriame atsidaro durys tik prie vairuotojo. Kiekvieną savaitę į jį pataikau po kelis kartus. Važiuojant iš darbo vyksta kažkoks košmaras. Žmonių daug. Praėjimas tarp sėdynių siauras, prasibrauti į autobuso vidurį arba durų link yra beveik neįmanoma. Trūkinėja sagos, rankinių rankenos, žmonės barasi.

O ketvirtadienį jau antrą kartą po darbo papuoliau į visišką karo padėtį. 16 val. 13 min. Geležinio vilko stotelėje atvažiavo tas autobusas „su vienomis durimis prie vairuotojo“, jo numeris GUD155. Keleiviai, suprantama, susirinko prie durų viduryje autobuso. Jų niekas neatidarė. Visi puolė prie priekinių durų. Šiaip taip pavyko prasibrauti į autobuso vidurį.

Šeškinės stotelėje keletas žmonių net neįlipo, nes vairuotojas, visiškai nekreipdamas dėmesio į situaciją, uždarė duris ir nuvažiavo. Ukmergės stotelėje viena pagyvenusi moteris nesugebėjo prasibrauti ir išlipti. Pamačiau moters akyse ašaras.

Vairuotojas akmeniniu veidu visiškai nekreipė dėmesio į keleivių klausimus ir priekaištus. Išgirdome tik vieną frazę: „Aš nieko nežinau“.

Viduryje autobuso stovėjo moteris su mažu vaikeliu vežimėlyje. Kražių stotelėje ji įlipo, tačiau, jei važiavo ne iki galinės stotelės, išlipti neturėjo jokių šansų. Kad ją išleistų, turėtų išlipti pusė autobuso keleivių.

Norėčiau sužinoti, kodėl aš, sąžininga vilnietė, niekada nevažinėdama be bilieto, turiu kęsti tokias patyčias? Susidaro toks įspūdis, kad tai daroma sąmoningai, nes sunku patikėti, kad niekas nežino, jog važinėja toks techniškai netvarkingas autobusas. Ir neapsakomai stebina vairuotojų abejingumas, tarsi jie specialiai būtų išmokyti taip elgtis.

Artėja šventės, miestas puošiasi, visų nuotaika puiki. Malonu, kad su šv.Kalėdomis ir Naujaisiais metais mus sveikina ir Vilniaus viešasis transportas.

***

Kastytis Lubys, Viešojo transporto optimizavimo vadovas: 

„40 maršrutą aptarnauja ne „Vilniaus viešasis transportas“, o privatūs vežėjai. Sutartis su jais galios 6 mėnesius su galimybe pratęsti dar 6 mėnesiams. Privatus vežėjas bus įspėtas dėl netinkamų transporto priemonių, o minimas autobusas tikriausiai yra iš rezervo, kuris naudojamas tik sugedus pagrindinei transporto priemonei. Privatiems vežėjams jau paskelbėme naujus konkursus, pasibaigus jiems su jais bus sudaromos ilgalaikės sutartys ir maršrutuose dirbs naujos ir modernios transporto priemonės. Vienas iš maršrutų, kuriems paskelbti konkursai, bus ir 40.“

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.